Koç burcu: "Her şey yolunda, devam!"
Ah o heybetli, güçlü ve bir o kadar da temiz kalpli Koç... Kan kusar kızılcık şerbeti içer derler ya, o hesap. Eğer platonik aşkına karşılık alamamışsa veya ilişkisi bitme noktasına gelmişse, gerçekçi davranır ve yapılması gereken neyse onu yapar. Ayrılık onun canını ne kadar yakarsa yaksın, müthiş bir soğukkanlılıkla hayatına devam eder, arkadaşlarını ve ailesini ihmal etmez, hatta onlara daha sıkı sarılır. Çünkü bilir ki sevgililer gelip geçicidir, ama aile ve arkadaşlık her şeyden önce gelir.
Boğa burcu: "Bir süre bana dokunmayın"
Hassas, evine ve sevgilisine bağlı Boğa burcu, ayrılık acısını derinden yaşar. Bu süreci eğlence ve kalabalıklarla değil, yalnız başına üzüntüyü gerçekten yaşayarak atlatmalıdır, başka türlü kendine gelemez. Bırakın Boğa bir süre yalnız kalsın, sürekli teselli edilmeye çalışılmaktansa, yalnız kalmak ona çok daha iyi gelecektir. Kırılan güvenini tazelemek için yeterli gücü ve inancı kendinde bulduğunda, eskisinden daha kızgın (!) olarak sahalara dönüş yapacaktır...
İkizler burcu: "Ee, bu akşam nereye gidiyoruz!"
Aşk konularında şıpsevdi davranabilen İkizler, ayrılık acısını bir sinek ısırığı kadar bile hissetmez! İkizler için ayrılık sadece karşı tarafın "kaybı" olabilir ve ayrılık onu üzmez sadece şaşırtabilir. "Benim gibi eğlenceli bir insanı nasıl bırakabilir?" Eğer gerçekten sevgilisini kaybetmek istemiyorsa son kozunu oynar: cazibesini... Eğer bu da işe yaramıyorsa, sonrası eğlence, sonrası yeni denizler, yeni aşklar... Eve kapanıp karalar bağlamak hiç de İkizler burcuna göre değildir.
Yengeç burcu: "Ben nerede hata yaptım!"
Romantik Yengeçler için aşk olmasa yaşamanın bir anlamı olmazdı. Dolayısıyla ayrılık acısı, terkedilmek onun için dünyanın sonu gibidir. Bir anda tüm yaşam enerjisi elinden alınmış, dünyadaki en yalnız insan oymuş gibi hissedebilir. Kendine acımaya ve kendini suçlamaya meyillidir. Geçmişe dönüp, "acaba şöyle yapsaydım her şey daha farklı olabilir miydi" diye sorgulamalarla kendini yıpratır. Tek ihtiyacı olan şey, yeniden güvenini kazanabilecek birine rastlamaktır.
Aslan burcu: "Yok bir şey, iyiyim ben"
Egosu yüksek Aslan burcu, hiç belli eder mi içinin kan ağladığını! Yüzü solgun görünmesin diye bir kat daha fazla makyaj yapar ama asla insanların ona "mutsuz ve yorgun görünüyorsun" demesine katlanamaz. Ayrılık onu fazlasıyla üzer, etrafta kimse yokken içi dışına çıkana kadar ağlayabilir. Ama ertesi gün işe giderken yine en göz alıcı o görünmelidir. Kırık kalbiyle, sessizce hayatına devam etmeye çalışır.
Başak burcu: "Olması gereken oldu"
Başak burçları aşk konusunda sıklıkla "buzlar kraliçesi" tabiriyle eleştirilse de bu onların aşka önem vermedikleri anlamına gelmesin. Sadece aşk konusunda şaşırtıcı derecede mantıklı ve gerçekçi davranmaları, sanki Başaklar aşk nedir bilmez gibi bir algı oluşturabilir. Aşk bir nevi sarhoşluksa eğer, Başaklar her zaman ölçülü ilerler. Ayrılık sonrası, kariyerine daha sıkı sarılır ve başarıya ulaşırlar.
Terazi burcu: "Küllerimden doğarım!"
Hayattaki en çok değer verdikleri şeylerden biri olan aşk Teraziler için vazgeçilmezdir. Ayrılık sonrası depresyona girebilir, günlerce evden çıkmayabilirler. Tam anlamıyla içine kapanır, derdini kendi içinde yaşar. Fakat en dibe hızlıca düşebildiği gibi, çıkması da bir o kadar hızlı olur. Depresyondan çıkıp evin dışına adım attığında, büyük bir ayrılık acısı atlattığını anlamazsınız bile...
Akrep burcu: "Ben terkedilmem, terk ederim!"
Ayrılık Akrep burçlarını derdinden sarsar ama üzüntüden değil! Öfkeden, kıskançlıktan ve bir açıklama beklentilerine dair olan meraklarından deliye dönerler. Günlerce sorarlar "neden?" ama karşılığında bir yanıt alamadıkça öfkeleri daha çok artar. Ayrılığı bir gurur meselesi haline getirebilen Akrep burcu için intikam planları kafasında bir süre dönse de, zaman geçtikçe ve öfkeleri dindikçe, kendiliğinden affederler.
Yay burcu: "O neydi ya!"
Bir fırtına eser ve ardından biraz sersemlemiş hissederiz ya, Yay burcu için ayrılık budur işte. Neler olup bittiğini bile anlamadan yeniliklerin kucağında bulur kendini. Ayrılık yaşanmışsa yaşanmıştır. Bu yüzden üzülüp yas tutmak mantığına aykırı gelir. Dünyada bu kadar çok insan ve bu kadar fazla olasılık mevcutken, ayrılık acısı çekmek de neyin nesi?
Oğlak burcu: "Öldürmeyen şey güçlendirir"
Eğer kötü bir ayrılık yaşamışsa, Oğlak burcu bu krizi fırsata çevirmeyi bilir. Ya tamamen kendini işine verir, hiç olmadığı kadar verimli olur, yenilikçi girişimlerde bulunması için kafası her zamankinden fazla çalışır, ya da aşk acısını tam bir yas halinde yaşadıktan sonra hayata karşı daha güçlü bir duruş içinden yeniden dönebilirler. Hayata bakış açısı değişir, insanlara, yaşama, her şeye.
Kova burcu: "Aslında iyi bile oldu"
Eğer hayatı yaşamasını kısıtlayan bir ilişki ayrılığı yaşamışsa, biraz üzülse de bir süre sonra " oh be, dünya varmış!" diyebilir. Dünya onun için sonsuz olasılıklar denizidir, hem yalnızken hem de insanlarla hayattan keyif almayı bilir. Aşkın gözünü kör etmesi gibi bir durum Kovalar için pek olası değildir.
Balık burcu: "Bir daha nasıl güveneceğim..."
Hassas ve kırılgan Balık burçları için ayrılık acısı hiç de hafif alınacak bir şey değildir. Bu zor zamanları atlatabilmesi için en çok ihtiyacı olan şey: iyi bir arkadaştır. Ayrılık sonrası aylarca içine kapanmaya meyilli olur, bu yüzden arkadaşlarına onu yeniden hayata döndürmesi için çok iş düşer. Kendi kendine kaldığında depresyondan çıkması için gereken süre uzadıkça uzayabilir