C

191 22 0
                                    

Bila tiba di rumah, Sana mengumpul segala maklumat dari lelaki tu.

Nama: Zack... Entah apa nama penuh pun tak tau.

Umur: 22 kot.

Darah: B

Tinggi: 175cm

Berat: 63kg

Lain-lain: nampak meragukan, mata duitan...ceh, selekeh, muka penyangak, jiwang tapi menggelikan.

Sana menutup buku itu. Kau akan jadi orang yang paling aku perhatikan. Senang-senang kau nak dapatkan Zoey.

Memang taklah.

Aura kau meragukan aku.

Aku tak boleh biarkan macam tu je.

Lalu menghempas meja itu. Apa yang tak kena dengan lelaki tu eh.

.....

"Sana~ Guess what?" Zoey datang ke arah Sana dengan gembiranya.

"Kenapa happy semacam je ni. Good news eh. Ceritalah.." Sana teruja nak dengar.

Mana tau Zoey cerita pasal Zack ke?

Dapatlah dia kumpul maklumat si miang tu.

"Aku couple dengan Zack! \o/ yeay" Kata Zoey dengan teruja.

"Lolol" kata Sana. Tu bukan perkara yang mengejutkan. Zoey senang cair dengan ayat-ayat sampah Zack tu.

Tak mustahillah. Memang dia dah agak dah akan jadi macam ni.

"Alaaaa, kenapa Sana macam tak happy je ni?" Soal Zoey kecewa.

"Hurm.. Urm takdelah. Yelah kalau Zoey dah couple... Mesti dah jarang lepak dengan Sana" Sana memberi alasan.

Alasan yang kukuh. Alasan sebenar dia ialah Sebab Aku Tau Lelaki Tu Jahat.

Cuma dia masih tak ada bukti yang Zack tu jahat.

Tengoklah bila bukti dah banyak.

"Alaaa, Zoey janji tak lupakan Sana, eh? Alolololo" lalu mencubit kedua belah pipi Sana.

Tengoklah... Aku akan buat kau minta maaf dekat Zoey. Aku akan tegakkan kebenaran.

.....

"Sana!" panggil seseorang dari belakang.

Sana toleh kebelakang. Zack.. Huh. Dia nak apa?

"Apa kau nak?" soal Sana dengan Kerek.

"Kau ni.. Apa yang kau tak puas hati eh. Aku nak couple je dengan Zoey. Bukan nak apa-apakan dia pun" bohong Zack.

Sana dapat menghidu bau-bau pembohongan dan keraguan di situ.

"Ada aku cakap kau nak apa-apakan dia ke. Aku cuma cakap aku tak suka kau dengan dia sebab nanti dia mesti lebih rapat dengan kau dari aku" tipu Sana pula.







[ F R I E N D ]- Sana TwiceWhere stories live. Discover now