D

168 22 0
                                    

"Penipu.." Zack senyum sinis. "Pandai eh kau nak tipu aku" Zack dah agak. Yang Sana akan siasat pasal dia.

"Kau ke aku yang start tipu. Lagi satu kau bukan tipu aku sorang. Kau dah tipu Zoey" kata Sana sambil menyilangkan tangannya.

Tiba-tiba Zack memegang dagu Sana dan meletakkan lagi satu tangannya di mulut Sana.

"Kau cantik, sejujurnya kau lagi cantik dari Zoey. Kau jealous eh aku dengan Zoey? Takpe sayang~ Lepas aku dapat harta dia sekeluarga... Kita mulakan hidup baru eh?" lalu mencium pipi Sana.

Pang!

Satu tamparan hinggap di wajah Zack.

"Satu, sebab kau dah tipu Sana"

Pang!

Satu lagi tamparan hinggap di sebelah.

"Dua, sebab kau pergunakan dia"

Pang!

Satu sepakan di celah kangkangnya.

"Tiga, sebab kau permainkan perasaan dia"

Bush!

Satu tumbukan padu di perutnya.

"Yang terakhir, sebab kau memandai cium aku".

Terus Sana tinggalkan Zack yang tengah senak.

"Sana! Argh.. Takpe. Aku akan tunggu kau. Dan tumbukan ni, aku anggap tanda terima kasih..." jeritnya dalam keadaan kritikal.

Sana tak toleh.

Dia melajukan langkahnya.

Lahanat tu.

Berani dia buat Zoey macam tu.

Aku kena balas.

Aku kena cari kelemahan dia.

Aku kena seksa dia.

Aku kena hapuskan dia.

Biar dia rasa semua kesakitan tu.

You're gonna go to the hell.

.....

"Zoey, petang ni nak belajar dekat mana?" soal Sana.

"Urmm belajar?? Uh urm so.. Sorry. Zoey tak boleh teman Sana belajar harini. Zoey kena jumpa Zack... Tengok wayang".

Lepas dengar jawapan Zoey. Air muka Sana terus bertukar.

"Esok?"

"Shopping"

"Lusa?"

"Zoo"

"Tulat?"

"Legoland"

"Bila masa pulak Zoey suka pergi tempat-tempat yang macam tu. Masa Sana ajak Zoey asyik tolak je" Sana agak kecewa.

"Uh, sorry Sana. Sana as a friend faham kan situasi sekarang. Please...." Zoey buat muka simpati.

"Tapi... " Sana menarik nafas. Takkan dia nak bagitau perkara sebenar. Sebab aku kawan kaulah aku taknak kau dengan dia. Sebab aku fahamlah situasi sekarang yang kau sendiri tak tahu.

[ F R I E N D ]- Sana TwiceWhere stories live. Discover now