LAS ×3×

60 6 6
                                    

Ohayo,Assalamualaikum!

Phew! Habuk dah berkampung kat buku ni.Dah lama author tak update.Maafkan beta.

×××

'Psst Nasya, kau ada gula² tak? Sumpah aku ngantuk sekarang ni. Cloud 9 pun boleh laa" Deskmate aku, Nabila Farhah.Dia datang harini jadi takde lah aku meroyan bila dia tak datang atau apa² yang sekutu dengannya.Sebab dia je yang 'be pren' dengan aku.

"Maaflah beb, aku tak bawakk.Lupa nak beli stok gula² baru .. Semalam kucing aku sakit perut,habis aku pitam sebab aku terkejut tengok poker face kucing aku.Srs lawakk.Pffftt" Aku tinggal tahan² je ketawa nak meletus.Tapi malangnya tak keluar.
Sebab apa? Hahahahambarr.

"Takpe².Kita break ok? Break 20 saat."Nabila Farhah berseloroh.Memang itu gaya dia.
Tapi takpelah ok jugak.

"Tengku Nasya Astilla dan Nabila Farhah! Dah saya tengah ajar boleh pulak nak sembang²! Buat apa tadi sampai tak fokus?!" Aishh cincau cikgu puzi dah marah.

"Maaf seribu maaf cikgu.Tadi saya ingat si Nasya ni nak tanya saya tapi rupanya nak bagitahu ada anak kucing kat buku saya." Alhamdulillah kau cover aku bestpren terchinta.

Walaupun benda tu memang langsung tak menepati logik akal.

Aku pandang depan,cikgu puzi buat muka.The fish.
Tapi takpa.Nabila Farhah ada kat tepi.No hal lah.

Haihh Nabila Farhah ni murid kesayangan cikgu puzi.Pelajaran dia okok tapi akhlak dia memang tip top!

'Tak pandai takpe,sokay sis.Janji akhlak ke langit bukan ke laut.'

Itulah prinsip yang dia pegang selama ni.Salute aku kat best pren sendiri.Tapi jeles la jugak.Nak buat apa en? Maybe aku takda rezeki nak jadi macam dia.

"Hmm takpelah,make sure you never repeat it again!" Sayang² pun kena tegas kak.Macam tu lah cikgu puzi.Double salute! Walaupun ianya adalah sikap biasa guru².

"Fuh Ahamdulillah kau cover aku bro.Nanti rehat aku lanje roti 90 sen ok? Murah² asal ikhlas.Hikhok." Saja je tu kata roti 90 sen, tengok dia nak ke tak. Sedangkan ingat nak belanja chicken chop. Edisi best pren.

Farhah tak balas.Ohh okok dia nak fokus.Aku pun nak fokus.Apodah la aku nih.Astaghfirullah.Fokus lah cik Nasyaa!

Dan setelah itu kelas pun menjadi sarang cengkerik.
Krik³.

Maaf ye, cik kerik dan anak anak nya nak lalu.

•••

Kringgg!

Alhamdulillah WaSyukurillah daku panjatkan ke hadrat Allah kerana mengizinkan masa menjemputku.

Siapa yang tak penat setelah berjam jam cikgu di hadapan melontarkan vokal mereka? Dak pandai pun ambil nafas kebebasan termasuklah aku.Aku menggeliat setelah memastikan takde manusia di kelas kecuali Farhah.Tak ke naya kalau buat depan lelaki? Jatuh pride adalah.

"Beb, jom rehat. Roti 90 yang diisi perisa keikhlasan menunggumu." Aku berkata seraya membawa botol air.Lagi elok minum air mineral.Baik untuk kesihatan dan warna kencing anda tidaklah seserius dan sepekat mana.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Life 4t SchoolWhere stories live. Discover now