(Maaf kalau ada typo- ii 😅. ENJOY U.D.I ! 🌙)
2 tahun yang lepas .
SMK TAMAN DATO HASSAN
" akhirnya habis jugak spm nih , dah tak payah dah aku susahsusah nak gosok baju sekolah yang jenuh aku gosok dari form one " kata Maira kepada babygirlsnya , manda , lisa dan eika . Mereka merupakan sahabat baik sejak dari kecil kerana ibu bapa mereka merupakan rakan perniagaan yang baik sejak dulu lagi .
" eh maira , apa plan kau lepas ni ? " kata eika yang sibok mengemas barangnya di luar dewan peperiksaan .
" aku ? Mummy dengan daddy suruh aku masuk U uncle Khai " , sahut maira . Eika , manda dan lisa membulatkan mata seolah mereka tidak mempercayai bahawa Tengku Hazfi & Tengku Elena membuat keputusan yang sama seperti ibu bapa mereka lalu ketigatiga menjerit di luar dewan .
" apahal korang ni ? Sawan habis spm ke ? Ee pls lah do , dh form 5 dh takkan beria lagi ? " , marah maira kepada geng BQFnya . " alaa sory ah do , tapi just over happy sebab mak bapak aku pun suggest yang sama ! " , manda jawab dengan gembira . Eika dan lisa juga menggangguk .
" weh ? Srs ah ! Yeay ! Yeahh BQF takkan terpisah ! " , kini maira pula yabg terkinja macam monyet . Keempat empat sahabat baik itu menyambut kegembiraan yang tak terkata itu sehingga ke cafe yang berdekatan dengan sekolah mereka .
Setelah sampai ,
" Maira , tuh tuh " , kata Lisa sambil memuncungkan bibirnya yang seperti mulut itik . Maira terus mengekori arah bibir lisa sambil tersenyum sinis . Matanya tajam melihat seorang lelaki yang familiar gila and semestinya musuhnya di sekolah ! Di kelas !
" eee mamat ni , semak ah . Kat mana mana ade ! " , desis hati maira sambil menjeling maut ke arah seseorang mamat handsome yang badannya memang naisss , rambut yang perangperang asli .
Lelaki tersebut yang menyedari kehadiran geng BQF , mula mencuri pandang ketua mereka . Siapa ? Tengku Maira Alana bt Tengku Hazfi lah . Mamat ni dah lama sukakan maira sejak dari form one . Yelaa , semua kenal maira since form one sebab time sekoalh rendah , maira sekolah luar negara , sebab mummynya merupakan orang london ( tapi islam lah ) .
Sedang BQF asyik bercerita tentang macam macam hal sambil menikmati menu yang diorder td , mamat ni mula mengambil gambar maira dalam diam . " clickkkk ... " , bunyi kamera hp milik mamat tadi . " aduh kantoi dah " , mulutnya mula berkumat kamit . Maira yang sedar dengan tindakan mamat tadi mula pelik dan terus pergi ke meja mamat tadi dan mula mengamok . " hoi ! Kau buat apa ? " , bebel si maira . Mamat tadi hanya diam dan lekaslekas delete gambar yang disnapnya . " manada saya buat apa apa , awak dah kenapa ? " , dengan muka selamba machonya tu . Maira yang hilang sabar mula meminta hp untuk menunjukkan dirinya tidak silap dengar . Babygirls maira hanya mampu membulatkan mata kerana terkejut agaknya melihat maira naik setan . ( eleh macam tk pernah tengok maira ni sepak meja time budak laki yg kacau dia zaman form3 dlu ) .....
Mamat tadi just nafi then buat muka selambe , lalu dicampakkan hpnya ke arah maira . Maira yang berang dengan tindakan mamat tadi mula menuang iced mocha miliknya ke mamat tu . " hoi kau apa masalah weh ? " , tengking lelaki tadi . Maira yang jenis teging tak takut sama sekali pun . Malah menjawab balik " jangan ingat aku perempuan , kau boleh nak campakcampak barang mcm binatang ! " , mamat tadi terkejut . Niatnya cuma nak bergurau dan lagipun hpnya terlepas dri genggaman jantannya sebab nervous wehhh crush datang .
Maira terus beredar lepas buat adegan tumpah kopi tu then blah dari cafe dengan BQF . Dijeling mautnya manat tadi . Sempat juga mamat tu jerit kat dia , " siap kau kalau aku jumpa kau ! " .
Maira dengan tidak getar , terus blah babi buta gitu .
Mamat tadi turut gerak kerana malu , habis kot baju putih jadi warna mocha sebab crushnya yang macam jantan tu .
Bersambung ......
Nanti sis update ya , btw ni first time sis buat cerita . Pape pun kalau nak tahu siapa mamat tu , nanti yaa . Next chapt . Kalau tak puas hati ke , boleh bagi cadangan ya . Btw sis akan update seminggu sekali atau dua kali ya :))) tq :))) vote tau ! 😂❤️
YOU ARE READING
Utusan Dari Illahi 🌙
RomanceSeganas-ganas haiwan pun , jika dijinakkan lamalama akan jinak . Inikan pula gadis seperti maira ? . Namun bila kebahagiaan mula dikecapi , mengada duka datang menghantui ? Allah menghantar pengganti yang rupanya tiada beza namun personalitinya be...