( Sorry kalau ada typo )
Maira POV
seperti biasa , mummy daddy belum balik dari london kerana nenek ( belah mummy ) sakit . Aku mengatur langkah masuk rumah sambil memberi salam . Hanya mak Ina yang ade ketika itu . Ya mak ina , pembantu rumah aku atau aku anggap ibu kedua ku . Rapat ? Memang rapat gila , dari dulu aku ada di malaysia memang segala urusan aku , mak ina yang uruskan . Perangai aku pun dia dah masak .
"Waalaikumussalam . Maira macam mana paper tadi ? Mak ina dah masak fav maira . Nanti nak makan bgthu mak ina ya . " sahut mak ina . Aku lari ke arahnya dan memeluknya sebab dia masakkan fav aku ( nasi putih & ikan siakap 3 rasa ) yess ! Fav gila . (Author kempunan senanye 😂 ) " okay je tadi , yeayy mak ina . Terima kasih !!! Sayang mak ina " , aku mula mengada dengan mak ina kemudian aku mula berlari anak ke bilik aku .
" kenapa eh asyik mamat tu , taktahu ke semak . Dalam sekolah , luar sekolah . Ala mana mana je mesti ade je dia . Dalam sekolah , tak habis baling baling bebola kertas kecik . Luar sekolah pun nak mengacau " , bebel maira . Dalam tengah syok bebel . Aku teringat katakata Lisa , " untung ? Huh untung ape entah ! , desis hatiku .
Namun ade ketika aku terbayangkan wajahnya yang memang handsome grade AAAAAAAA . Dalah handsome , hidung mancung , rambut perang asli , mata coklat pekat , bibir standard asia ( tak hisap rokok ) , tinggi rampai , badan fitfit je . " haiss haziq , walau macam mana pun , aku takkan pernah suka kau ! Atau manamana lelaki ! " , bebel aku yang terkenangkan peristiwa pasangan kekasih bergaduh di depannya akibat kecurangan lelaki tu . Kalau tak kerana aku tolong akak mana entah , dah lama akak tu kene pukul depan dia padahal laki tak guna tu yang curang !
Pelbagai macam lagi peristiwa yang terjadi depan aku sendiri buat aku tak berani untuk bercinta . Bukan takut kene pukul tapi takut perasaan cinta yang ikhlas disiasiakan . Sebab tu jugak , aku kasar . Aku jadi uncontrolable . Aku tak kisah orang nak cakap apa , janji aku bahagia . Janji takde lelaki akan suka aku .
..................................
Setelah 3 bulan menunggu slip spm keluar , hari dinanti nantikan !
" YEAYYYYY !!!! " , geng BQF semua menjerit keriangan . ( oh ya , lupe nak intro geng BQF , yang senanye nama penuh geng dieorang BLACKQUEENFAMILY sebab semua minat hitam HAHAHAHA ) . Mereka bangga dengan keputusan yang diperoleh mereka . Even Lisa & Manda tidak dapat straight A macam Maira & Eika namun mereka tetap berjaya mencapai target mereka dan harapan family . Alhamdullilah ! Dapatlah mereka enroll U uncle Khai sebab menepati syaratsyarat kemasukan .
" jom aku belanja makan kat burger king ! " , ajak Eika . Yang lain hanya mengganguk dan busy update ig , fb , wc , whatsapp story , snapchat & macammacam lah . Dengan gembiranya mereka berlalu pergi dari dewan SMK TAMAN DATO HASSAN .
Tanpa mereka sedar , ada sepasang mata tajam memerhati maira . Melihat maira senyum , membuatkan dia turut senyum . " tanniah minah , sebab kau confirm capai target sampai senyum melebar " , desisnya dalam hati .
*sorry kalau ade kekurangan , jangan lupa vote ya . Hee , next chapt kita buat situasi sekarang ya . Hee tq tq .
YOU ARE READING
Utusan Dari Illahi 🌙
RomanceSeganas-ganas haiwan pun , jika dijinakkan lamalama akan jinak . Inikan pula gadis seperti maira ? . Namun bila kebahagiaan mula dikecapi , mengada duka datang menghantui ? Allah menghantar pengganti yang rupanya tiada beza namun personalitinya be...