Chapt 2

50 5 0
                                    

(Sorry kalau ada typo )

Aku maira , Tengku Maira Alana bt Tengku Hazfi . Anak Tengku Hazfi & Tengku Elena . Aku dibesarkan dengan kekayaan and kesenangan mummy daddy . Lagipun aku anak tunggal so mummy & daddy memang manjakan aku overload . Aku ade babygirls yang memang ade time susah . Perangai aku ganas even pemakaian aku macam prmpuan . Dengan kulit yang ade darah orang inggeris memang putihputih kemerahan . Aku jenis yang sosial tapi tak melibatkan lelaki . Dahlah malas nak angkat bakul sendiri . Kbye .

.............................

" kau asal meracau tadi kesian haziq tau " , bebel Eika yang taktahu apa apa . " eh kau tahu tak dia amek gambar aku , aku tahu . Aku dengar sound click camera dia td . " , maira jawab sambil drive kereta mini coopernya yang dihadiahkan daddynya sewaktu dia mencapai straight A dalam percubaan SPM nya . (Anak ong kayo so dah ade lesen guys ) . " kau pasti ke maira ? Jangan tuduh cenggituh " , manda menyampuk dengan selambe . " betullah tu " jawab Maira , padahal dia pun tak dpt bukti kukuh , hanya firasat nya je . Subjek dimatikan sebab lisa dengan tak malu terus mencelah " haziq tu handsome kan . Since form 1 tak berubah . Untung kau maira , dahlah mama papa dia rapat dengan kau , lepasni pun kita semua enroll U papa dia " . Maira yang dengar akan bebelan si Lisa hanya buat bodoh . " idc whoever he is , how his look or wtv " , desis hati maira .

Setelah selesai hantar semua babygirls nya balik , dia pun terus memandu ke rumahnya . Yela nama pun babygirls , duduk satu taman just lorong berbeza .

....................................

Aku Tengku Haiqal Haziq b Tengku Khairul . Panggil ziq . Aku tinggal dengan papa @ uncle Khai . Aku ada kembar tapi taknak amek port sebab kembar aku ada dengan mama yang telah berhijrah ke australia lepas berpisah dengan papa . Aku tak salahkan sesiapa dalam hal penceraian sebab ada lah hikmahnya . Tapi aku ada adik walaupun lain ibu . Tetap aku sayang dia macam adik sendiri , isha . Jarak kami hanya setahun . Aku seorang yang peramah . Tapi tak pernah seramah dengan maira yang aku pendam namanya dalam hati sejak dulu . Family ku dan family nya memang rapat . Tapi hanya Isha yang tahu segalanya . Okaylah dah nanti tak suprise kbye .

Haziq POV

" asal eh dengan minah tu , tak nampak ke aku ni suka dia dari dulu . Perangai tak ubah " , desis hati aku . Aku mula memandu pulang ke rumah . Baru nak pergi jalanjalan tapi sebab minah tu habis spoil plan .

Setelah sampai di rumah ,

" assalamualaikum " , aku memberi salam lalu masuk ke rumah . Disambut oleh mama tiri ku yang alhamdullilah baik dan papa ku yang sibuk menonton bola di tv .

"Waalaikumussalam " , suara mama & papa menyambut salamku . " eh kenapa ni ziq , takkan celebrate last day spm dengan mocha ? " soal mama . " taklah ma , tadi ade minah sewel mana entah siram ziq dengan air ni " , jawab ku . Aku dengar bunyi anak tangga seperti ade yang turun . Aku toleh . Rupanya adikku yang baru balek dari asramanya . Adikku , Isha .

" abang ! " , jerit isha yang terpancar kegembiraannya melihat ku namun kakinya terbehenti sebab isha ni tak suka coffee so em faham jela baju aku .
" ee coffee , ee " , isha membuat mukanya yang geli . " dahlah takyah buat camtu , bagi abang bersihkan diri nanti kita story " , aku mula mengatur langkah ke bilik .

Sampai sudah dibilik , aku mula membersihkan diri . Setelah selesai , aku solat asar , dalam doaku , aku jugak ade selitkan namanya . " ya allah kau lembutkan hatinya , tengku maira alana bt tengku hazfi dan kau lindunginya . Sesungguhnya aku belum masih mampu meluahkan perasaanku terhadapnya " .

Setelah selesai , aku mula turun ke bawah untuk berbual dengan isha . Isha yang sudah siap menunggu ku terus mengajak aku ke cafe berhampiran dengan rumah kami . Yelah dakdak asrama kebulur dah lama tak makan favourite food dia . Sushi . Yaa adikku suka sushi .

Setelah sampai di cafe , kami order dan barulah isha berani membuka mulut untuk bercerita sambil menunggu menu dihidangkan .

" abang ziq ? " , soal isha dalam keadaan suara yang perlahan . " kenapa ? Lapar sangat ke sampai suara mcm dalam kelambu . " eh taklah , tadi tu mesti kak maira buat ? " , tanya isha .
Aku tidak jawab soalannya tapi hanya mampu tersenyum . Yela dulu pun apa maira buat , semua isha dapat tahu . Biasalah dia je aku boleh story . So dia tahu . Tapi isha ni even macam rapat dengan aku , dia lagi rapat dengan maira sampai pernah sabotaj aku dulu .
Haiss mairamaira , kau ni memang sewel .

Bersambung ......

#shortofidea lah  . Okay love you guys !

Utusan Dari Illahi 🌙Where stories live. Discover now