Melaka,Malaysia
"GAME OVER!".
"Arggghhh!! dah berapa kali Aku Cuba untuk clear Kan stage nih Masih tidak lepas".keluh Zulfahmi.
"hufff bosannya,termasuk hari ini genap sudah 3 Tahun Aku tidak bersekolah".
"Muhammad Zulfahmi,dah buat Belum ape Yang Ibu suruh??".
"ya Ibu,saya buat sekarang."jawab zulfahmi pada arahan ibunya.
setelah selesai kerja Yang diarah oleh ibunya zulfahmi termenung sejenak.
"Hermm rindunya Aku dengan suasana sekolah,Gelak ketawa kawan-kawan,bergurau senda dan luangkan masa bersama sama.
"Adakah Kau bahagia Di Sana wahai bekas kekasihku?".air Mata Mula menitik bagaikan hujan Yang baru bermula.
Zulfahmi tidak dapat mengawal emosinya lalu dikesatkannya.
"Aku sudah membuat keputusan.Keputusan Aku ini sudah semestinya tepat.Tiada sesiapa boleh menghalang Aku Daripada keputusan ini".
Zul Belari anak mengejar ibunya Yang berada Di dapur.
"IBU IBU!!.Teriak Zul Sambil berlari mendapatkan ibunya.
"Ya ya!??."jawab emaknya dengan nada Yang panik.
"Ibu,saya sudah membuat keputusan Dan saya harap Ibu boleh terima keputusan saya sepenuh Hati ibu".
"Apa dia keputusan Yang Fahmi sudah buat itu?".
"Fahmi hendak kembali semula ke alam persekolahan.Fahmi rindukan sekolah".
"Tapikan Fahmi ok ke dengan persekolahan".
"Ibu tidak Perlu risau laa.Ia Semua hanya cerita lama".
"Mungkin orng kata Sejarah mungkin berulang tetapi sejarah ini tidak Akan berulang".
"kalau itu ape Yang fahmi mahu Ibu turuti Saja,Ibu bangga dengan fahmi..".
************************************ ***
S
Satu minggu kemudian...
"Hari ini merupakan Hari pertama Aku bersekolah sejak tiga Tahun lepas".
Perasaan excited Dan nervous mulai menguasai diri Zul.Mana tidaknya,sudah tiga tahun Zul mengasingkan diri Daripada dunia sosial,tiba tiba dia harus berdepan dengan dunia sosial.
Dia sudah berazam untuk Membuat kawan Yang ramai Dan menjalani kahidupan seperti pelajar Yang normal.
"Kelas Kamu akan berada Di 4 SN 3.kelas itu berada Di Blok F".
"Erm baiklah.Terima kasih cikgu".
Sebelum berpindah ke sekolah ini Zul sudah membuat permohonan untuk memasuki Kelas sains.
Dia sudah berjanji pada Surat permohonannya untuk membuat Yang terbalik.
Walaupon dia tidak mempunyai pengetahuan sains Dan matematik Yang baik.
"Selamat sejahtera cikgu Ng".
"ya selamat pagi duduk duduk,Hari ini Kamu Semua Akan mendapat seorang kawan baharu,silakan masuk".
*tuk tuk tuk bunyi tapak kasut Zulfahmi dapat didengari Di seluruh Kelas 4 SN 3.
"Awak boleh memperkenalkan diri awak".kata Cikgu Ng.
"Assalamualaikum Dan selamat sejahtera Nama saya Muhammad Zulfahmi bin Zakaria.saya sudah 3 Tahun tidak bersekolah Dan Tahun ini merupakan Tahun pertama saya Bermula sekolah semula.Harap anda semua boleh beri tunjuk ajar dan terima kasih"
YOU ARE READING
Surat cinta untukmu
Romance"Tidak Semua Benda Yang Kita mahukan Akan dimakbulkan.Seperti Cinta".Kata Zul. "Jika tidak bersedia kehilangan cinta, Jangan Cuba mendekatinya". Ianya perit,kehilangan cinta Yang Kita usahakan tetapi apakah daya Qada' Dan Qadar telah menentukannya...