"Dia reject Aku? Depan orang ramai pulak tuh,eh ini Haqiem laa,perempuan beratur nak Kan aku.sapa tak kenal".Marah Haqiem Di hadapan kawan kawannya.
"Kau siap sedia perempuan Aku Akan pastikan aku balas balik ape Yang Kau dah buat pada aku".
"Woahhhh".jerit sekumpulan itu.
"So ape plan Kau Haqiem".Tanya Salah seorang Ahli kumpulan tersebut.
"Eh kenapa Kau Tanya aku,habistuh ape fungsi Kau Dalam kumpulan nih.Kau patut fikirkan cadangan untuk Aku balas dendam kat perempuan tak Guna tuh".kata Haqiem Sambil mencekik leher kawannya itu.
"Masatuh Aku Ada terdengar gosip pasal Liyana dengan budak baru tuh".Celah salah seorang Ahli kumpulan tersebut.
Lalu Haqiem melepaskan cekikannya.
"Haa ape Kau dengar?".
"Aku dengar masa liyana pengsan si budak baru tuh dukung dia bagai sampai ambulans tuh datang".
Lalu Haqiem melepaskan kemarahannya kepada Salah seorang rakannya itu.
"Eh Haqiem Kau tak Rasa Yang Kau nih dah melampau ke,sabar la".
"Eh Kau tuh sedar diri sikit ok,Kau tuh Ada kat group nih pon disebabkan aku.Kalau tidak Kau dah merempat dah dengan budak budak nerd Kelas kau tuh".teriak Haqiem Di hadapan muka kawannya itu.
"Kau nak tahu sesuatu?".Tanya rakannya itu.
"APE!".kata Haqiem keras.
"Aku tak hamak pon duduk Dalam kumpulan bodoh nih".marah rakannya itu Sambil menolak Haqiem ketepi Dan berlalu pergi.
"Pergilah,Aku tak perlukan Kau pon".kata Haqiem dengan nada yang marah.
Lalu Haqiem mengambil sebatang kayu Yang berada berdekatannya Dan memukul mukul pokok dengan marah Yang amat.
"Huaaarhh,penatnya".menguap Zulfahmi Yang baru sahaja terjaga Dari tidurnya.
"Jam dah menunjukkan pukul 6.00 baik aku bangun Mandi Dan solat"
Pagi itu Zulfahmi mengenakan uniform berseragam Putih Yang lengkap Dan Rambut Ala Ala Beckham.
Pagi itu Zulfahmi berasa semangat untuk ke sekolah kerana hendak bertemu dengan liyana.
"Assalamualaikum"kata Zulfahmi sebaik sahaja dia masuk ke Kelas.
Tetapi dia terlupa bahawa Liyana ditahan kerana demamnya tidak pulih dengan sepenuhnya.
"Haihh,Aku lupa Yang Liyana tak ade.tak ape balik karang Aku Akan ziarah dia".kata Zulfahmi Di Dalam hatinya.
"Yo,bro".Sergah Zafirin kepada Zulfahmi Yang berada Di hadapan pintu Kelas mereka.
"Nih dah kenapa muka monyok semacam je nih bro? Kau rindu liyana eh".
"Aik macam mana tahu nih".
"Weh aku dah kenal Kau Dari Dalam perut mak Kau lagi dah bro".
"Acehh sembang lebat je la Kau nih bro.
"Hahahahaha" tergelak kedua sahabat itu.
"Dah weh Jom masuk ke Kelas.Kelas pon dah nak bermula".kata Zafirin kepada Zulfahmi.
"Ye la Jom".jawab Zulfahmi.
Zulfahmi memberikan tumpuan sepenuhnya di Dalam Kelas.Dia sudah berazam untuk mengajar liyana semula ape Yang telah dia pelajari semasa Di hospital nanti.
KRIIIIING!
"Arghhh rehat sudah".Zulfahmi menggeliat kerana badannya berasa lenguh.Lalu Zulfahmi mendengar teriakan para pelajar perempuan Dari luar kelasnya.
"Dah kenapa tuh?ade terkena histeria ke?".Bisik Hati Zulfahmi.
*Tuk *tuk."hello,Dalam Kelas nih ade budak bernama Zulfahmi?".Tanya seorang pelajar Dari luar kelas.
Zulfahmi tidak dapat mengecam siapakah gerangan itu kerana langsir Yang menutup mukanya.
Lalu pelajar tersebut memasukkan mukanya ke Dalam Kelas.
Itu Haqiem si instafemes itu.
Lalu Zulfahmi bangun Dan berkata."kalau Kau mencari Zulfahmi, itu adalah Aku".
Lalu Haqiem datang Dan memegang bahu Zulfahmi Dan berkata "ouh Kau rupanya budak Baru tuh eh,ermm tak ade la hensem macam orang lain katakan".
"Ohoo,baru Aku tahu sebab ape Liyana reject Kau".
Suasana menjadi tegang seketika.Semua pelajar hanya memerhatikan dengan muka yang risau.
"Macam nih lah nak dipendekkan cerita Aku nak berjumpa dengan Kau balik sekolah nanti".
"Kalau Aku kata Tak nak macam mana".pandang Zulfahmi dengan muka yang sinis.
"Kau mesti tak Akan reject pelawaan Aku punya sebab nih berkaitan dengan liyana".
Lalu Zulfahmi mencekak kolar milik Haqiem Dan berkata.
"Kalau Kau cuba buat Benda Benda pelik kat liyana mati Kau Aku kerjakan".Kata Zulfahmi dengan nada Yang garau seperti anjing buas.
"Relax bro,Aku Masih berakal lagi.So kalau Kau tak datang selepas sesi sekolah nih Kau Yang rugi".
"Dekat mana tempat tuh!".marah Zulfahmi.
"Kat Hati Aku cia cia cia".
"Kau ingat Aku main main ke sekarang nih!!".Marah Zulfahmi lalu menolak Haqiem ke belakang.
"Relax relax".lalu Haqiem mendekatkan mulutnya ke telinga Zulfahmi lalu berkata..
"Ok aku jumpa Kau kat situ.Ingat kalau Kau cuba apa apakan liyana siap Kau Aku kerjakan".
"Got it.bye".lambai Haqiem kepada Zulfahmi dengan nada Yang gembira.
Selepas sahaja Haqiem keluar Dari Kelas itu Semua budak perempuan mengerumuni Zulfahmi Dan berkata
"Wey Zul ape Yang jadi tadi,Aku tengok korang tegang je Dari tadi".kata Salah seorang budak perempuan.
"Eh Tak ade ape ape laa,itu member lama Aku jerr.Dah lama tak jumpa tuh jer".kata Zulfahmi dengan bersahaja.
"Tak macam tuh pon Aku tengok Tapikan kau still untung dapat bercakap dengan Haqiem".
"AHHH".Jerit semua budak perempuan Di Dalam Kelas itu.
"Heh,untung?". Bisik Zulfahmi perlahan.
Sepanjang Baki pembelajaran sebelum Tiba waktu balik,Zulfahmi tidak senang pemikirannya kerana terpikirkan apa Yang Haqiem Akan lakukan terhadap liyana.
Jam sudah menunjukkan pukul 2.20 petang.Sudah tibanya waktu pulang bagi Semua para pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Tuan Muda.
Lalu Zulfahmi mengangkat beg sandang miliknya Dan terus berlari keluar Kelas tetapi ditahan Oleh Zafirin.
"Weh bro,Yang Kau cemas sangat nih kenapa.something happened ke?".
"Sori bro Aku Ada hal Aku kena beredar sekarang".kata Zulfahmi ringkas Dan terus berlalu pergi.
Zafirin pelik dengan sikap sahabatnya
Itu kerana Zulfahmi ini sepatutnya seorang Yang ceria tetapi Hari ini sejak bertemu dengan Haqiem perangainya terus berubah.*Huff *huff *huff Zulfahmi berlari dengan selaju Yang mungkin me tempat Yang disuruh Oleh Haqiem.
"Tak silap Aku nih la tempatnya".kata Zulfahmi seorang diri.
"Ohoo dah sampai.."kata Haqiem dengan girang Sambil menghisap sebatang rokok dunhill.
"Ape cerita pasal Liyana tuh".Kata Zulfahmi dengan muka yang penat Dan marah.
"Sebenarnya liyana...."
To be continued
Chapter 5:Just For You
YOU ARE READING
Surat cinta untukmu
Romance"Tidak Semua Benda Yang Kita mahukan Akan dimakbulkan.Seperti Cinta".Kata Zul. "Jika tidak bersedia kehilangan cinta, Jangan Cuba mendekatinya". Ianya perit,kehilangan cinta Yang Kita usahakan tetapi apakah daya Qada' Dan Qadar telah menentukannya...