Part6Pagi tu,smgt smcm pula rsanya. Awl2 sudh Radhi smpai. Hjat hati nak ikut mnjual kuih&nasi lemak. Tp awl2 sudh Nek sfiah pesan jgn lma dsna.
Sush btul mata mau tdur smlm. Siap bckp sndri lg dpn cermin. Bla dtingok balik. Lgsung nda ada ni muka org 16thn. Ptut la Izaara mati2 nda prasan.
Ksian Izaara. Kna tipu hdup2 ni. Rsa bsalah tu nda akn hilang la. Tp klu dh suka ni,umr tu angka sja bh. Kali ni btul2 sudh trsuka. Kira cnta prtama la knun. Sblm ni nda prnah pula rsa mcm ni.
Dri jauh sudh nmpk Izaara sbuk mnyusun kuih&nasi2. Entah kmna Opah. Nsib la dtg awl. Klu lmbat tkut nanti org rmai. Nda trlayan drinya.
Motor di parking. Izaara trsnyum2 mcm ada mkna pula. Cpat2 Radhi bjln mnuju ke pondok.
*****************************
Izaara trtggu2 pula kdtgn si Radhi. Smlm klu nda salah dgr,mcm Nek Sfiah suruh bli kuih. Knp blm smpai2 ni.
Nda tau la apa rsanya. Tp mcm lain mcm sja. Sjak jmpa Radhi,mcm ada yg nda kena. Mcm siok pula meningok snyuman si Radhi. Gginya tu yg mhal.
Nda lma lpas tu,kdgran bunyi motor. Sah! Si Radhi dtg sudh. Kntrol2. Jgn kasi ktara.
"Amboiiiiiii...awlnya dtg. Nak beli kuih yea"
"Dtg awl pn tk boleh ka?"
Radhi rsa happy btul dpt jmpa Izaara. Trus lupa smua yg drisaukannya. Smpat lgi brbual2 sblm balik. Mcm mau d belinya smua jualan Izaara.
Si Izaara apa lgi. Layankn sja la cucu Nek Sfiah tu. Snang pula hati dpt knal2 dgn si Radhi. Yg nda bolh tahan tu bla si Radhi snyum. Alahai..
"Izaara,ptg ni jom round2 kpg. "
"Nda bolh la. Ptg ni mau mlawat Nek Sfiah lgi. Opah dh pesan. "
"Oo..klu mcm tu,aku tggu drumah sja la k."
"Ahh. Tggu jgn nda tggu. "
"Ok la jalan dlu."
"Baik2 ya"
"Ok"
'Ohh please la. Knp aku mcm menggete sja ni. Pdahal aku yg pksa Opah ksana ptang ni,knonnya risau.'
Izaara trsnyum2 kmbing ni. Puas hati pagi2 sudh nmpk si Radhi.
'Alahai.. klu la aku dlahirkn awl. Nda jga aku rsa mcm ni. Trpksa mnipu lgi. Nda tau la,org slu ckp dlm umr mcm ni klu trsuka tu. Knonnya cinta monyet. Tp ni kali la,bkn cinta monyet. Ini first love. Ya! First love. Mna boleh dsmaa kan aku dgn yg lain2nya.'
Radhi nda brani sudh mnoleh kblkg. Wlupn dlm hati ni mau sja mningok. Trpksa sbrkan dri. Ptg ni,dpt jmpa lgi.
..................
Part7
Ptg tu trpksa la pump bskal buruk Izaara. Ksian pula bla mningok Opah trpksa jalan kki. Sudh la Opah sudh tua. Nanti nda psal2 pula 2 3 kali singgah di jln.
"Izaara,hmm.. Opah rsa nda la Opah pgi rumah Nek Sfiah kmu. "
"Laa ..knp Opah. Opah skit?"
"Nda la. Mau sdiakn parut kelapa. Nti blh buat yg lain lgi"
"Klu mcm ni. Izaara pn nda pyh jalan la. Ksian Opah."
"Alahh jgn mcm tu. Nti Nek sfiah kmu tggu2 pula. Kan dh bgitau Radhi"
'Ohh ya. Radhi!'
Hmpir2 trlupa pla dkat si Radhi. Rsa srba slah pula. Ksian Opah.
"Ok la Opah. Izaara nda lma ni. Kjap sja. "
YOU ARE READING
IZAARA ASHA
RandomIzaara asha telah jatuh cinta kepada seorg lelaki yg dsangkanya sebaya dengannya. Radhi telah berusaha untuk kekal bersama dengan izaara,tetapi ibu dan bapa radhi telah bercerai yang menyebabkan radhi terpaksa ikut bapanya berpindah. Setelah opah ti...