Part11Izaara brnyanyi-nyanyi smbl mnjmur bju dberanda. Snang hati ni,tdi pgi kbetulan ada teksi mnurunkn pnumpang ddpan hospital. Cepat2 izaara prgi ke arah teksi tu. Nda prlu tggu lma,smpai2 sja drumah. Trus brkemas. Agknya mcm dh lma nda balik. Habuk pn mau 4kilo sudh.
Cpat2 mau mnjmur baju,lpas tu packing brg pula. Nda mau lma2 biarkan Opah seorg dhspital. Slesai smua,izaara naik k ats basikal buruknya yg tlah di ubah mnjdi baru olh Radhi. Rsa bangga ni,brkilau. Tayar pn dtukar,yg pling bestnya bakul pn ada ddpan. Bolh la smpan brg dbkul tu. Rsa trharu pn ada jga ni. Nda sgka awl2 sudh kna suprise dri radhi. Bru2 knal sudh kna blnja baiki basikal.
Sblm ke hspital,izaara mau ke rumah Nek Sfiah. Smbil2 brjmpa radhi,bolh la mlawat Nek Sfiah. Izaara mngayuh plahan. Cuaca bgus ni hari,nda ada yg prlu drisaukan.
Smpai2 sja dhalaman rumah Nek Sfiah,izaara cpat2 pgi parking bsikal dtepi tangga rumah. Klihatan rumah nmpk sunyi sja. Smua tgkap brtutup ni,siap langsir lg dbuka. Pintu pn trtutup ni.
'Aku slah rumah ka ni? Knpa pula sunyi sepi ni...'
Izaara brjalan mngelilingi rumah Nek Sfiah,nda sgka ada pula motor si Radhi parking d dpan pintu dapur.
'Klu motornya ada. Knapa rumah mcm tda org ni?'
(Sbnrnya tu motor arwah suami nnek sfiah,datuk radhi)Izaara kbingungan,menoleh skeliling. Nda sgka ada pula mkcik Misah dbwh rumah. Mkcik Misah ni jiran kpd Nek Sfiah. Dh knal btul dgn izaara. Salah sorg pmbeli kuih&nasi jga bh ni.
"Mkcik Misah oo mkcik Misah"
Mkcik Misah mncri-cri dri mna arh suara tu,pnypu d gantung ddinding dpur. Toleh punya toleh,trnmpk la si Izaara dbwh phon mangga.
"Eh izaara.."
"Assalamualaikum mkcik misah..."
"Waalaikumsalam... Opah ko dh kluar hspital ka?"
Izaara & mkcik misah brsalaman.
"Blm lagi,msih d wad. Hmm..mna Nek Sfiah ya?"
"Hmmm...Nek Sfiah & cucu dia ke bndar. Ktanya ada hal. Nda pula mkcik tau hal apa. Hri tu ada kreta mewah dtg ni. Mkcik pn bdri la sni. Nda lma mkcik sapu2,ccu dia parking motor kt situ. Mkcik tanya la."
"Ohh ke bndar. Yg dtg tu mkcik nmpk?"
"Hmmmm...llaki. mkcik rsa tu ccu dia jga bh tu. Mcm sebaya dgn izaara. Mkcik tk brapa nmpk sgt la. Tp muda lgi.."
"Ohh mcm tu pula.. hmm..nda pa la mkcik. Izaara mau jln dlu,tkut Opah trtunggu2 pula kan. "
"Ohh ya pula kan. Sampaikan salam mkcik dgn Opah kmu ya. Baik2 bwa bsikal tu."
"Ok mkcik. Trma ksih"
Izaara cpat2 brjalan mnuju ke bsikalnya. Mlas la mau trus brbual dgn mkcik Misah. Nnti nda psal2 lewat pula ke hspital.
'Think positive izaara. Mgkin radhi ada mslh kluarga kan. Hri tu pn radhi ckap mama & papa dia nda sfahaman ni. Mana la tau kan. Apa2 pn bolh jdi bh. '
Izaara cba ni kasi nyaman hati. Mlas mau fkir yg bukan2. Mna la tau ada kcemasan. Tp hrp2 nda la yg nda bgus. Hari tu radhi offer mau belikan hp,mati2 ni nda mau. Bazir duit knon.
Duit ada,tp izaara tkut klu2 duit tu prlu nti. Tingok sja la skrg,Opah skit. Klu nda ada duit,mau mnta spa lgi. Klu la bolh dputar balik msa. Mau2 sja izaara stuju radhi beli kan hp. Tingok la skrg ni. Mau brhbg pn susah.
'Hrp2 radhi nda lma dbndar. Rndu pula... '
😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯
YOU ARE READING
IZAARA ASHA
RandomIzaara asha telah jatuh cinta kepada seorg lelaki yg dsangkanya sebaya dengannya. Radhi telah berusaha untuk kekal bersama dengan izaara,tetapi ibu dan bapa radhi telah bercerai yang menyebabkan radhi terpaksa ikut bapanya berpindah. Setelah opah ti...