Kebahagiaan yang tidak dijangka...

8 2 0
                                    

Pada suatu hari di sekolah, Aris plan untuk keluar bershopping bersama before mereka menduduki UPSR. Mereka memang suka membeli-belah.

        Aqila, Dina dan Dalila bersetuju dengan rancangan Aris. UPSR hanya tinggal 15 hari lagi. Mereka masing2 berdebar dengan hari2 yang menempatkan mereka di dalam dewan yang sunyi itu.
....

Di rumah Aris, Aqila, Dina dan Dalila..mereka berempat meminta izin untuk keluar membeli belah pada hari Ahad ini, sebelum mereka menduduki ujian besar. Parents mereka berempat mengizinkan mereka pergi dengan syarat, mereka perlu belajar bersungguh2.

        Mereka juga menubuhkan whatsapp group...iaitu 'Friends Forever♥.' Kriiiinggg!!! Iphone 5 Aqila berbunyi;

Aris: Heyy!! Guys my mom give me to go out with your guys!!!
Aqila: Yeayyy!! Me too.
Dina: Ouh, me too! Im very happy because she said 'you can go'...HAHAHA
Dalila: yeayy! Im already waiting to go!

      Mereka menutup fone dan terus belajar.
.....

      Pada pagi esok di sekolah..muka Dina nampak seperti pucat dan tidak bermaya. Aqila terus menegurnya dengan baik....
Aqila: kenapa dengan awak Dina?
Dina: saya rasa seperti demamlah...
Aqila: tkpe biar saya beritahu Cikgu Arinah.
Dina: baiklah. Terima kasih Qila.
Aqila: it fine! My pleasure♡
.....

      Cikgu Arinah pun segera ke kelas mereka untuk memeriksa keadaan Dina. "Dina mengalami demam panas, jadi terpaksalah saya menghubungi parentsnya untuk membawa Dina pulang"kata Cikgu Arinah.
.....

Parents Dina sudah membawanya pulang kerumah...jadi hari ni agak sunyi juga ketika ketiadaan Dina itu. Mereka berharap agar Dina cepat sembuh dan boleh berjalan2 bersama mereka.

Aku Bahagia Dengan Kau♡Where stories live. Discover now