Pada suatu hari, semasa dalam perjalanan Dina terdapat sesuatu mesej berantai dengan berkata 'jika kamu ingin bahagia, kamu tidak perlu kawan sejati'...Dina terkejut dengan mesej itu. Tiba2 mesej lagi satu masuk 'kawan baik kamu akan mengkhianati mu pada hari yang akan datang.'
Dina sudah percaya dengan mesej itu lalu dia berfikir dan mendesak dirinya supaya tidak berkawan lagi dengan mereka bertiga.
...Di sekolah, Dalila memanggil Dina semasa Dina baru sampai ke kelas tetapi dia tidak mengendahkannya. Dalila berasa sangat weird dengan perangai Dina.
Aris dan Aqila hanya memerhati perbuatan Dina itu. Mereka bertiga merasakan sesuatu berlaku terhadapnya. Mereka yakin lalu menegur Dina dengan baik.
Kenapa dengan awak Dina? Tiba2 tidak mahu layan kami. 'Kata Aris'. Aku nak cari ketenangan...pergila sana! 'Kata Dina'. Dalila berasa berang dengan perbuatan Dina itu kerana mereka sudah berkawan baik lama.
Kenapa kau tak layan kitaorang haa? Nape kau tak puas hati ke? 'Kata Dalila dengan hati yang panas'. Suka hati akulah! 'Kata Dina lagi'. Mereka tidak pernah menggunakan perkataan aku/kau or bahasa yang tidak menyenangkan hati.
Sebenarnya Dalila tidak sampai hati ingin menengking Dina sebegitu rupa...tapi dia sudah tidak dapat menahan lagi panahan Dina itu. Tetapi dia yakin bahawa Dina masih memerlukan mereka....
.....
Aqila menghubungi Dina kerana dia tidak sanggup melihat keadaan begini, dia risau jika mereka putus hubungan. Semasa dia menunggu Dina answer call dia, tiba2 call itu tidak terjawab. Aqila berasa sungguh kesal dengan tindakkan Dalila pagi tadi.
Tinggg! Iphone5 Aris berbunyi. Dia melihat group wassap mereka berempat bahawa Dina telah send sesuatu yang mencurigakan. Aris check.
Dina: hey guys im so sorry if i broke your heart guys, but i cant see how much u guys hate me..
Aris: hei...Dina please dont say that again!!! We always wait u if you need us.
Dalila: Dina why u angrily with us? Or you have hates them.
Aqila: enough please...give Dina time to rest she mind.
Dina screenshot smua mesej itu dan send dekat group mereka.
Dalila,Aris,Aqila: Dinaaa!!! Please dont believe that...itu semua tipu!
.....Di sekolah, mereka bertiga menjelaskan bahawa itu mesej palsu/tipu, Dina hanya mengfahamkan...
Akhirnya Dina berserah diri lalu dia meminta maaf atas kesilapannya yang tidak pernah tahu. Mereka bertiga memaafkanya, lalu mereka gembira semula setelah beberapa hari mereka bergaduh.
YOU ARE READING
Aku Bahagia Dengan Kau♡
Teen FictionAqila, Aris, Dina dan Dalila ialah kawan baik sejak darjah 1..sehinggalah mereka darjah 6. Tetapi sebelum mereka masuk ke form 1, mereka telah banyak melakukan perkara yang boleh menjadi kenangan manis/pahit mereka.... Jika ingin tahu kisah selanjut...