Rumah Sewa

78 9 4
                                    

Namjoo menarik dua buah bagasinya dengan penuh payah.Bukan main lagi berat padahal dia cuma mengisi pakaian,kasut,alatan mekap,topi,produk kecantikan,alat pengering rambut,buku,majalah,skarf,barang kemas serta barang-barang keperluan yang lain.

'Penatnya...Kene rehat cukup ni,kalau tak habislah kulit muka nanti.Dah la esok hari pertama nak ke sekolah elit.Hakseon,I'm coming!'

Namjoo bermonolog sendiri.

Tok tok

Pintu rumah diketuk perlahan.Namjoo menunggu untuk beberapa saat sebelum akhirnya pintu itu dibuka oleh seorang namja.

Namja tinggi itu merenung Namjoo dengan tajam.

"Nak apa?"soalnya dingin.

Namjoo terkaku seketika.

'Gosh,handsome nya...Tapi garang betul'getus yeoja itu di dalam hati.Awal² lagi sudah melabelkan namja itu sebagai 'lelaki baran'.

"Ehemm...Ini rumah sewa 12AP kan?Katanya perlukan sorang lagi penyewa"Namjoo cuba berlagak tenang.Mestilah kena tunjuk diva dekat depan orang tak dikenali.

Namja itu menjongketkan keningnya.Dia diam untuk seketika.

Namjoo pula setia menunggu jawapan jejaka itu.Sesekali di lapnya peluh di dahi.

'Fuhh panas betul,namja ni dahla tinggi.Terpaksa terdongak-dongak lah jawabnya'rungut Namjoo sendirian.Nasib baiklah pada waktu itu dia memakai kasut tumit setinggi 5 inci.

"Ah!Penyewa baru ya?Annyeong haseyo,Park Chanyeol imnida.Jemputlah masuk"

Dengan sekelip mata sahaja muka bengis namja itu bertukar menjadi ceria.Bukan main peramah lagi sehingga sanggup membantu menarik beg-beg 'ringan' Namjoo masuk ke dalam rumah.

Namjoo pula hanya mengikut sahaja dari belakang.Mereka kemudian berhenti melangkah sebaik sahaja tiba di ruang tamu.

"Kyah!Penyewa baru dah sampai,tadah~~~"Chanyeol menghalakan tangannya ke arah Namjoo.

Enam pasang mata yang ada di ruang tamu memandang Namjoo dengan penuh takjub.

"Yeoja?"mug berwarna mint green yg dipegang oleh D.O terus terlepas dari pegangannya.Mujurlah cuma jatuh di atas sofa yang lembut.Tidak perlulah membazir duit membeli mug baru.(lol)

"Omo,pucuk dicita ulam mendatang,saya ucapkan selamat datang"Baekhyun pantas bangkit dari baringnya.Sudahlah gaya berbaringnya tadi sangat menjolok mata,boleh pula mahu berpantun-pantun di hadapan Namjoo.

"Ah...Terima kasih"Namjoo tersenyum.Seram pula melihat manusia² pelik di ruang tamu itu.

"Sayalah Byun Baekhyun yang awak mesej semalam.Harap kita dapat jadi...Teman serumah yang baik"namja itu tersenyum manis.Menampakkan eye smile yang menjadi kebanggaannya.

Namjoo tersentak.

"Eh?Wait,housemate?Kita?"

"Nee,awak,saya,Chen,Chanyeol,dan D.O"

"Sekejap.Saya ni yeoja tau tak?YEOJA.Takkan nak tinggal dengan awak semua?"

4 namja itu saling berpandangan.

"Saya ingat ini rumah sewa untuk perempuan!Girl only, sebab dekat iklan ada tunjuk"Namjoo pantas mengeluarkan kertas iklan yang ditemuinya di tepi jalan.

Terpapar gambar 3 orang perempuan di kertas iklan itu.

Namja-namja itu mendekatkan muka mereka ke arah kertas itu.

"Jong Dae..."D.O pantas melirik ke arah Chen.

"Ah...Saya saja letak gambar perempuan supaya lebih menarik.Bukan ke iklan tu nampak lagi mereciks disebabkan model² tu?"Chen tersengih.

F4 [[HIATUS]]Where stories live. Discover now