Housemate

47 7 2
                                    


Jam menunjukkan pukul 8:07 minit malam.Sudah sepuluh minit Chanyeol berdiri di hadapan pintu bilik Namjoo.Menunggu gadis itu keluar untuk makan malam bersama mereka.

"Namjoo ssi?Jom lah makan malam...Tak elok marah lama²"pujuk Chanyeol sambil mengetuk pintu berwarna putih itu beberapa kali.

"Namjoo ssi"

"Namjoo ssi buka lah pintu......niga bogo sipeojyeodo,niga deo saenggangnado,naneun gwaenchanha,naneun gwaenchanha,naneun gwaenchanha,niga haengbokhadamyeon nan"
(nyanyi lagu BEAST-When I miss you)

Pintu yang sudah berpuluh² kali diketuk itu dijeling sekilas.Namjoo mencebik.Mengacau betul namja tak guna ni.

"Dengan suara macam tu tak payah lah nyanyi!Awak memburukkan lagu idol saya"jerit Namjoo geram.

Bogosipeo?Baru beberapa jam dia tinggal di situ,Chanyeol sudah mahu rindu² pula.Menggelikan.

"Namjoo ssi~~~~~~~~"

Pap

Novel tebal yang sedang dibaca Namjoo terus ditutupnya.Rimas mendengar suara katak yang dari tadi asyik mengganggu ketenteraman hidupnya.

Dengan malas dia memulas tombol pintu.Mahu menghalau makhluk yang berada di hadapan pintu biliknya itu.

Sebaik sahaja pintu dibuka,sudah terpacak namja tinggi yang bernama Park Chan Yeol di hadapan mata.Namjoo memutarkan bola matanya.Menyampah.

"Nak apa?"soal Namjoo geram.

"Akhirnya awak keluar pun"

Chanyeol tersenyum sambil memerhati Namjoo.Kali ini dia hanya memakai sweater berwarna pink dan seluar panjang hitam.Sangat sederhana sekiranya mahu dibandingkan dengan penampilannya pagi tadi.

"Sopan"getus Chanyeol dalam hati.(Mamat ni asyik nak usha je ape yang orang pakai lol)

Namjoo memandang Chanyeol tajam."Kyah!Apa pandang²?"soalnya sambil memeluk tubuh.

"Ani...Saya nak ajak awak makan,mesti awak laparkan?Dari pagi tadi awak berkurung dalam bilik"tutur Chanyeol lembut.

Huh,dia ingat dengan cara pujuk ala² last romeo tu orang boleh cair lah?No way man!

"Malas lah"

Senyuman Chanyeol terus luntur apabila mendapat balasan dingin dari Namjoo.

"Arasseo,saya tak paksa.Saya nak ke farmasi lepas ni,pipi saya sakit sangat sebab tu nak beli ubat.Awak nak kirim apa²?"tanya Chanyeol.Pipi kanannya yang kelihatan sudah lebam diusap perlahan.Nampak tak betapa power nya penampar perempuan?

'Mwo?Farmasi?Teruk sangat ke?'Namjoo mula gusar.

"Awak dah makan?"secara tiba² sahaja Namjoo menjadi prihatin.Maybe serba salah sebab dah lempang anak orang sampai lebam.

Chanyeol menggeleng.

Yeoja bernama Kim Nam Joo itu menghela nafas perlahan."Kajja,tadi kata nak ajak saya makan"

Chanyeol membeliakkan matanya."Awak nak makan?Betul ni?Dah tak marah lagi?"soalnya sambil tersengih riang.

Tidak menyangka bahawa solekan pada wajahnya itu dapat memperdaya Namjoo.Ohyeahhh!!!Thanks you very much sebab tolong make up Byun Baekhyun!

Namjoo tersenyum segaris.Sebenarnya dia malas nak layan namja capang ni tapi kesian pulak kan?

____________________________________

"Namjoo ahh...Saya dah lapar ni palliwa...."rengek Baekhyun sambil menunggu Namjoo duduk di kerusinya.Lagaknya memang betul² macam orang nak mati sebab kebuluran.

"Nee...Sorry lah lambat"Namjoo pantas duduk di sebelah Chen.Matanya memerhati kesemua hidangan di atas meja makan.

"Wow not bad boys"puji Namjoo sambil tersenyum.Kali ni senyum dia ikhlas okayhhh

"D.O yang masak.Dia masak sedap tau,baik awak cuba"saran Chen sambil menghirup sup menggunakan straw(?).

"D.O?"yeoja itu memandang ke arah D.O.Wow,boleh tahan jugak manusia mata bulat ni.

"Baekhyun ahh,cuba makan slow sikit.Macam lah aku tak bagi kau makan selama ni.Kebulur sangat.Nanti tak pasal² ada yang report kat Bersamamu kang"tegur D.O.

"Aku lapar tau tak?LAPAR"Baekhyun menyumbat nasi ke dalam mulutnya dengan gelojoh.

Namjoo tergelak kecil.Dicapainya sudu lalu merasa salah satu hidangan yang ada.

"Omg D.O ssi!Saya masak pun tak sedap macam ni!"puji Namjoo.Bersemangat betul.

D.O tersenyum ceria."Gomawo~Esok saya buatkan awak special breakfast ya?"

Heish pantang dipuji D.O ni.

"Kyah!Takkan Namjoo je?Nak jugak"sampuk Chen.

D.O menjeling ke arah Chen."Aku dah beli roti.Esok kau makan lah roti sapu kaya"😂😂

"WHAT THE HELL?KAU PILIH KASIH?OYEMGIH KAU CURANG DENGAN AKU KE WEYH?"Chen menepuk meja makan hingga ada beberapa hidangan yang tertumpah.(kunyit detected😂)

"Oii kau jangan nak over.Terganggu selera Namjoo kau tau tak?"tegur Chanyeol.Ewahh...Memang romeo sejati😂

Chen mencebik.

"Namjoo ahh,malam ni awak hati² ya?Bilik tu asalnya bilik saya,dan agak....'keras'"bisik Chen perlahan.

Namjoo terus terkaku.Terdiam seribu bahasa.Cerita lawak apekah yang mamat ni cakap?

"Jinjja?"tanya Namjoo,juga dengan nada berbisik.

Chen mengangguk perlahan.

"Aigoo janganlah takutkan saya"yeoja itu mula cemas.Manakala yang lain pula kehairanan.

"Waeyo Namjoo ssi?"Baekhyun menyoal.

"Ani...Saya cuma...Mesti menakutkan kalau tidur sorang² kan?"luah Namjoo.Tiba² sahaja terasa suasana sekeliling sangat menakutkan.

"Kalau macam tu,apa kata tidur dengan saya?"Chen menjongketkan sebelah keningnya.(Playboy mood active)

Pang!!!

Periuk ajaib milik D.O singgah tepat di kepala Chen.

"Kau buat perangai lagi,aku tak masak untuk kau sampai kau melarat"ugut D.O.

Baekhyun dan Chanyeol pula merenung Chen tajam.

"Namjoo ahh,tak payah layan dia ni.Masa kecik² dulu dia selalu main dengan orang gila tepi jalan,sebab tu perangai macam ni"jelas Chanyeol.

"Just kidding!Huahua,Namjoo ssi...Cerita tadi saya reka je,jangan ambik hati"Chen mengusap kepalanya yang sakit.Nasib baik tak benjol.

Namjoo mengetap bibir.Nice troll Kim Jong Dae!

"Sudah lah malas nak layan awak semua.Saya nak tidur"Dia bangkit dari duduk lalu mengemas pinggannya.

"Tunggulah dulu,kita belum sembang² lagi"Baekhyun memandang ke arah Namjoo.

"Mungkin esok kita boleh bersembang,kalau saya sudi"Namjoo memalingkan wajahnya.Selesai mencuci pinggan,dia terus masuk ke dalam biliknya.Walhal baru sahaja tadi dia ketakutan sampai usus bergetar akibat cerita karut Chen.

"Kau buat dia badmood kali kedua tau tak?Malam ni kau jangan tidur dengan aku"ujar Chanyeol geram.

"Yelah...Nanti aku pujuk lah balik"

"Takde,kau tidur ruang tamu"

"Tapi..."

"Tak kira"

"Baekhyun ah?D.O yah?"

"Nope,bilik kitorang full"

"Urghh...KIM NAM JOO!!!MIANHAEYO!"

____________________________________

TBC

#Hallo readers!Chapter 2 dh publish!
#Amacam?Makin hambar right?😂
#Sebarang kritikan,rasa takjub,boring,best or anything boleh komen,dont worry yow

F4 [[HIATUS]]Where stories live. Discover now