"Ok,aku penat dengan semua drama ini.Sekarang aku nak kemas rumah.Korang berdua kalau tak nak tolong bolehla packing barang and berambus dari rumah ni"Chen pantas mencapai vacum di dalam almari."Huuu rajinnya nak kemas.Aku pun belum siap kemas katil.So chaw!"Baekhyun terus berlari ke biliknya.Sebenarnya dia saja je nak lari dari tolong Chen vacum,mop lantai,lap tingkap,basuh cadar apa bagai.
"Chan..."
"Aku kumpulkan baju kotor,mesin basuh dekat bilik air aku dah boleh guna.So aku nak basuh baju"Chanyeol juga mengangkat kaki pergi dari situ.
Tinggal lah Chen seorang diri di ruang tamu.Memang semua kerja rumah dia yang buat.D.O pulak dia punya partner kerja.
Chenderella and D.Orella lah katakan.
Maka macam biasa,Chen mengemas rumah sambil pakai apron beropol² dengan corak flora.
·
·
·
·
·
·"Namjoo sshi?"pintu bilik berwarna pink itu diketuk perlahan.
Tiada jawapan.
"Namjoo?"Chanyeol mengetuk sekali lagi.
Tak pasti sama ada Chanyeol gila atau nyanyuk,tapi baru je tadi dia nampak Namjoo dengan D.O tengah basuh baju.Maybe dia amnesia.
"Saya masuk ya?"tombol pintu dipulas oleh Chanyeol.
Apa dia nak buat??
Ouh,Chanyeol cuma nak kutip baju² kotor.
But wait!Kutip baju kotor dalam bilik yeoja??Di mana adab anda Park Chan Yeol?
Chanyeol memerhati ke segenap ruang dan kemudian melihat ke atas katil.Ada beberapa helai pakaian yang disepahkan.
Almari dah ada,kalau disepahkan macam ni mesti untuk dibasuh kan?
Ohyeah,Chanyeol berfikir secara ringkas lalu memasukkan baju² itu ke dalam bakul.
Bukan baju je y'alls,skirt mini,pijamas(betul ke eja ni?Ke pajamas?)dengan short pants pun dia masukkan dalam bakul.
Apa lah Chanyeol kesah -_-
Selesai mengutip baju² yang hendak dibasuh dari bilik ke bilik,Chanyeol terus melangkah ke dalam biliknya.
Bilik Chanyeol dan Chen agak besar.Siap ada bilik air sendiri.Alang² tengah rajin,Chanyeol bolehla basuh baju.
"Perlu ke asing kan ikut warna?Terang and gelap?D.O tak pernah ajar tho"sambil membelek skirt mini milik Namjoo,Chanyeol bergumam sendirian.
Ragu-ragu mahu memasukkan pakaian itu ke dalam mesin basuh.Takut nanti bercampur pula warnanya.Lagi-lagi kalau Namjoo punya....
Perang dunia ke-3 lah nanti.
"Seulpahajima,no no no.Hongjaga aniya,no no no.Eunjena na....."
Namjoo yang baru sahaja selesai menonton tutorial mencuci uniform daripada D.O menyanyi² riang sebelum kakinya berhenti melangkah di hadapan bilik Chanyeol.Pintu terbuka luas dan kelihatanlah Chanyeol yang sedang......MEMEGANG SKIRTNYA????
Namjoo membeliak kan mata."KYAH!BYUNTAE!!GILA SEKS!!"
Tersentak Chanyeol yang baru saja mencapai serbuk pencuci.Ntah apa perkataan lah yang Namjoo jerit.
"Waeyo??"Dengan cemas dia mendekati Namjoo.Risau juga apabila Namjoo tiba-tiba menjerit.
"Waeyo?Boleh awak tanya waeyo?!Apa awak buat dengan skirt saya??"soal Namjoo sambil merampas skirt berwarna putih itu dari tangan Chanyeol.
YOU ARE READING
F4 [[HIATUS]]
Fanfic"Urghhh penipu,playboy,perosak barang orang,tak boleh diharap.Menyampah betul!"bentak Namjoo. Baekhyun,Chen,Chanyeol serta D.O berpandangan sesama sendiri.Tidak tahu apa yang dimarahkan yeoja itu sebenarnya.Baru sehari tinggal bersama mereka dia sud...