Petang pun menjelang tiba, surat telah pun kamu hantar kini kamu dalam perjalanan untuk sampai kerumah .
"Pakcik kamal,sekarang Amir macam mana ? Lama tak dengar cerita .rasa rindu pula dengan budak tu " ucap mu lembut
"Semakin nakal dek, semenjak mummynya lahirkan adik baru semakin nakal jadinya "terang pakcik kamal
"Ohhhh...kalau ada masa bawalah cucu pakcik tu , adek rindu dengan dia "ucap mu manja.
"Ialah ...kita ni berbual bual juga, dah masuk magrib ni pakcik singgah solat sekejap ya "ujar pakcik kamal
"Adek pun nak solat"tambah mu.
Selesai solat, kamu dan pakcik kamal pun meneruskan perjalanan ke rumah kamu .
Sesampainya kamu di tempat pakir kereta, kamu pun mengalirkan air mata kerana tidak sangka bahawa kamu kini berada di kampung halaman.
"Thanks pakcik..."ucap mu ketika pakcik kamal menarik bagasi mu.
*********
Didalam rumah banglo pula, iqbaal sudah sigap memakai baju tidur berwarna ungu dan seluar hitam .dari kota kinabalu sehingga sekarang dia tak habis habis memikirkan mu."Adek tu cowok atau cewek ya ?" Bisik hati iqbaal
"Ini juga foto siapa comel banget " tambahnya lagi .
Mereka sekeluarga telah berkumpul menantikan kedatangan mu yang tidak dikenali .
"Assalamualaikum"ucap suara lembut seorang wanita yang sangat merdu.
"Walaikumsalam "balas semuanya.
******
Selepas salam mu dijawab kamu pun masuk kedalam dan mendengar bunyi teriakkan dari budak budak kecil."Mak su!!!!!" Teriak mereka memeluk mu.
"Adekkkkkk"sambung mama dan kakak mu.
"Jom masuk, ada tetamu " bisik kakak mu.
Kamu pun masuk dan terkejut melihat senyuman manis daripada 4 manusia yang tidak dikenali.
"Hihihii"balas mu.
Nk pun masuk kebilik untung membersihkan badan lalu bersiap untuk berbual .
Ketika nk berjalan ingin duduk di sofa ruang tamu, nk pun sempat terkejut melihat baju dan tudung yang nk pakai sama warna dengan lelaki yang duduk di sebelah nk.
YOU ARE READING
takdir (idr&?)
Romancetakdir pertemuan iqbaal dan seorang gadis yang sangat cantik dan perfect mengikut cita rasa iqbaal. pertemuan yang tidak dirancang dan diduga membuat iqbaal jatuh cinta padanya sejak pertama kali di malaysia. kedekatan dirinya dan gadis itu membuat...