Walaupun arah telah diberi kasih sayang daripada mak sedara dan neneknya, dia tetap terasa kurang kasih sayang kerana kasih sayang seorang ibu itu sangat bermakna baginya.
"Mak su.....alah masuk tidul dulu ya "ucap arah berlalu pergi meninggalkan adek di ruang keluarga.
"Hati hati !"
*******
Ruang tamuSuasana ruang tamu kini hening tanpa suara kecuali suara tv ..tasha hanya memandang teleponnya manakala iqbaal menonton tv.
"Tasha, kamu ameng main telephon aja ya ?" Soalan pelik iqbaal berikan.
"Tidak, aku main telphone waktu ada masa .contohnya cuti, sebelum tidur dan berehat.kalau waktu persekolahan telphone aku di lock sama mama "jawab tasha walaupun matanya masih di telephone.
"Oh.....kalau adek ?" Tanya iqbaal lagi.
"Kalau dia, jarang main telphone kalau ada penting aja...ya modelkan "jawab tasha santai.
"Tapi dari mata ku, adek itu badannya cantik tapi berukuran tak gemuk dan tak kurus .ya sederhana juga tidak .harap make up je nak cantik"sambung tasha
"Entahlah, orang di dunia ni .semua pandang dia cantik, elok ..tapi tak tahu hakikatnya buruk"tambahnya lagi.
Tasha adalah seorang yang suka melepak dan melakukan perkara yang tak berfaedah.walaupun didepan adek dia baik tapi dibelakang adek sangat jahat.
"Ya udah aku mau masuk tidur, bye"lanjutnya beranjak ingin pergi.
"Ya allah, apa itu benar ? Aku gak sangkah adek berlakuan seperti itu .depan orang baik namun belakang orang jahat.dasar permpuan."bisik hati iqbaal .
Walaupun puteri (namakamu)husnah sangat baik namun kebaikannya selalu dibenci orang.salah satunya sepupunya sendiri.
*********
"Hello""......."
"Esok pakcik kamal, adek nak shopping "
"......"
"Okay"
"........"
"Walaikumsalam"
......**********
Jam telah pun menunjukkan pukul 11 malam, namun mata adek belum terlelap .malam ini dia membuat keputusan untuk tidur di bilik arah kerana arah demam manakala aqila pula sudah diambil oleh c along petang tadi.
"Ehmmmm..mama"panggil arah
"Shttttt"balas adek mengulas rambut arah.
"Mama....ehmmm"
"Shtttt.."
Adek pun menghubungi kakak iparnya.
"Hello"
"Hello"
"Kak ar-"
Panggilan tamat
YOU ARE READING
takdir (idr&?)
Romancetakdir pertemuan iqbaal dan seorang gadis yang sangat cantik dan perfect mengikut cita rasa iqbaal. pertemuan yang tidak dirancang dan diduga membuat iqbaal jatuh cinta padanya sejak pertama kali di malaysia. kedekatan dirinya dan gadis itu membuat...