Selesai solat zuhur, adek pun kembali ke bawah untuk berganti menjaga aqila.
Sesampainya, dia dibawah.terkejutnya dia melihat aqila bermain bersama iqbaal seperti ayah dan anak.
"Iqbaal, kamu pergi solat gi, biar aku jaga aqilanya "perintah adek
"Sip dek "iqbaal terus mengambil air wudhuk dibilik adek kemudian pergi solat.
*******
Adek pun bermain bersama aqilq sehingga aqila tertidur.sesambil tidur adek pun mengendong aqila ke bilik untuk menjauhi aqila daripada bising bising yang dapat meganggu kelenaan aqila.Selepas itu, adek pun beransur ke dapur untuk mamasak.
"Nak masak apa ya ?" Fikir adek membuka ice box
"Hah!"entah apa ideanya.
Dia pun mengeluarkan sayur brokoli, lobak, bawam dan udang segar.
First, dia memotong kesemua sayur, manakala udang dia hanya membuka kulit sahaja .
Kedua, dia memotong bawang besar dan bawang merah kecil.
Ketiga, memanaskan minyak .setelah minyak panas, dia pun memasukkan bawang yang telah dipotong tadi dan udang.
Keempat, tumis udang tadi sehingga separu masak seraya memasukkan brokoli, bayam dan lobak .
Kacau dan kacau masukkan secukup rasa dan sos tiram .tunggu ia sehingga masak .
Setelaah masak sajikan diatas meja.
"Sayur dah masak, nak masak apa lagi ya ?" Fikirnya lagi.
"Hah!"
Dia pun mengambil beberapa ketul paha ayam yangmasih mentah.
First, cuci paha ayam sehingga bersih.
Kedua, gunakan tepung yang sesuai untuk membuat ayam goreng.
Ketiga, salutkan ayam tadi dengan tepung dan perncah tadi.
Keempat, panaskan minyak .setelah minyak panas masukkan satu persatu ayam tadi sehingga masak.
Setelah masak tapis minyak tersebut kemudian sajikan.
"Sudah dua menu aku masak, sekarang aku nak masak sop pula."
Cara caranya seperti memasak sop ayam tapi adek menggunakan sayur.
*******
"Ehmmmm, apa adek masak eh....bagus juga dia ni daripada cewek yang aku pernah bercinta dulu .semua tak nak masuk dapur "gumam iqbaal menuruni anak tanggah.
YOU ARE READING
takdir (idr&?)
Romancetakdir pertemuan iqbaal dan seorang gadis yang sangat cantik dan perfect mengikut cita rasa iqbaal. pertemuan yang tidak dirancang dan diduga membuat iqbaal jatuh cinta padanya sejak pertama kali di malaysia. kedekatan dirinya dan gadis itu membuat...