Kapitel 2 - One Love Manchester

7 0 0
                                    


Rain's synsvinkel

Min bedste veninde Rose og jeg bor begge i London, ikke ret langt fra hinanden. Så vi ser hinanden dagligt. Vi er barndomsveninder og har kendt hinanden siden børnehaven. Hvis jeg skal beskrive Rose, så er hun en super sød brunette. Hun er lidt af en nørd indenfor musik, og går virkelig meget op i One Direction. Hun græd i flere dage, da de gik fra hinanden. Og så har hun briller, som en lille detalje. Men hun er så dejlig, og jeg elsker hende overalt på jorden.

For få dage siden skete der et terrorangreb til en Ariana Grande koncert i Manchester. Vi var ikke selv med, men vi mærker chokket hver dag i og med at det er så tæt på. Mange kom til skade. Ariana laver blandt andet derfor en støttekoncert ved navnet 'One Love Manchester', som skal samle penge ind og vise verden, at vi alle skal stå sammen imod kampen om terror. Til koncerten kommer der en masse store og berømte sanger som Take That, Miley Cyrus, Katy Perry, Justin Bieber, Coldplay og Niall Horan. Rose har skaffet os begge billetter til koncerten og til meet and greet bagefter. Så da hun købte billetterne, var det oplagt at vi skulle møde Niall. Hendes store idol.

Så her står vi iblandt tusinde af glade mennesker, som er fan af lige præcis deres yndlings sanger. Jeg har ikke en favorit, men jeg elsker musik. Jeg vil endda gå så langt og sige, at hvis jeg ikke havde musikken, ville jeg ikke vide, hvordan jeg ville komme igennem dagligdagen. Musik betyder alt for mig. Miley Cyrus går på scenen og synger sangen 'Inspired'. Alle synger med og der er en god stemning. Ingen frygt overhovedet. Kun en masse glade mennesker, der viser at de står sammen. Og hun gør det sku godt hende Miley.

"Det er Nialls tur næste gang." Siger Rose, mens hun hårdt klemmer min arm. Jeg nikker stille, som svar på hendes kommentar. Det skal nu nok blive godt at høre ham. Kort tid efter går han på. Alle skriger og klapper. Han lægger ud med at spille sine nyeste single, Slow Hands. En sang der får gang i publikum. Folk synger, smiler og danser. Da sangen slutter forsvinder hans bandet langsomt fra scenen. Vi tror alle, at han vil gør det samme, men i stedet griber han sin guitar. Han står alene på scenen og begynder at spille. En helt fantastisk stemme rammer folks øre. Der går et sus igennem mine øre, da jeg lytter til teksten.


Waking up to kiss you and nobody's there
The smell of your perfume still stuck in the air
It's hard
Yesterday I thought I saw your shadow running round
It's funny how things never change in this old town
So far from the stars

And I want to tell you everything
The words I never got to say the first time around
And I remember everything
From when we were the children playing in this fairground
Wish I was there with you now

If the whole world was watching I'd still dance with you
Drive highways and byways to be there with you
Over and over the only truth
Everything comes back to you

Teksten minder mig om Jake. Min ekskæreste. Det er godt en måned siden, vi gik fra hinanden. Han havde en affære med en af mine kollegaer. Han var en idiot, men jeg savner ham stadig. Vi var sammen i 17 måneder. De bedste 17 måneder i mit liv. I den periode hvor vi var sammen, boede han ved mig. Sommetider kan jeg stadig dufte hans berømte parfume. Jake og jeg har kendt hinanden, siden vi kunne gå. Vi har altså været bedste venner i medgang og modgang. Men efter vi er gået fra hinanden, snakker vi knap nok sammen. Det gør mig irriteret og ked af det. Fuck hvor jeg dog savner ham, men fuck hvor var han da også en idiot. Aldrig har jeg prøvet at blive stukket så hårdt i ryggen som dengang.

Jeg fornemmer en tårer i min øjenkrog, men blinker den blot væk, inden jeg ser op på scenen igen. Niall er så dygtig. Mine tanker bliver afbrudt af en masse skrig og jeg vender tilbage fra min trance. Sangen er allerede slut. Det føltes som et sekund. Niall takker og forlader scenen, men jeg når lige, at få taget et hurtigt billede, inden han er helt væk. Rose er ret oppe at køre. Hun skriger, mens hun hopper op og ned. En af hendes helt store forbilleder, har lige spillet en smuk koncert og jeg forstår hende. Nialls koncert ramte også mig. Jeg kan ikke lade være med at smile. Hvorfor ved jeg ikke.

Delightful Actions (Danish/Dansk)Where stories live. Discover now