bab 1

9 0 0
                                    

Aku hanya terdiam tatkala kawan baik aku start makan mee goreng kegemaran mereka. Namun bukanlah diam semata. Mataku sibuk memerhati senior yang aku suka dari f1. Berdisplin je beratur nak beli air kotak.
 
"Kau ni tak bosan ke pandang mamat tu? "Kata kawan baik aku dari f1,syira.
 
    "Tak bosan dan tak akan pernah bosan"aku balas perlahan sambil tersenyum nipis.

    "Kau ni Gila ah"Syira balas semula dan terus makan dengan lahap. Kelas math kot tadi.

Anis, Elya Dan Melisa ketawa. Ya, aku memang gilakan lelaki Yang tengah beratur ni.

Tangan aku pantas menulis didalam buku Yang mama hadiahkan time befday aku Yang ke-15. Buku ni mama belikan masa dia pergi Paris. Hard cover warna biru dengan sprinkle kilat. Lawa. Nama manja buku ni savage. X kena betul!

   "Nasi ayam, fries and orange juice"aq menggumam perlahan masa menulis.

    "Kau ni memang tulis menu dia hari hari ea? "Kata elya. Day habis melantak rupanya kawan aq kecik molek ni.

Belum sempat aku balas, Syira terus menyampuk.

    "Aku pun tak tau nak cakap ape dengan kawan kita ni, nasib lawa"

      Aku gelak. Aku tak taula ape yang lawanya. Perangai aku yang ayu ni kot. Haha.

Kami pantas berlari lari anak bila loceng berbunyi. Kelas Puan Liza kot lepas ni. Sebagai bakal straight A pt3 tahun ni, kami nak la tunjuk disiplin sikit.

    'Bye crush! 'Aku cakap dalam hati dan toleh ke kantin sikit. Lebih tepat, tempat duduk crush tersayang. Cewahh. Almaklumlah student upper form extra recess 20 minit.

    "Apa lagi toleh tu, cepat la Wei, lepas ni kelas puan Liza. Kena maki kau tanggung"Jerit syira. Mak aii, nak say bye kat crush pon tak boleh ke?

Tak cakap banyak, aku ikut pecut. Nasib hari ni Ada kelas PE. Mudah sikit nak pecut.

............................................................

"Erin, jawab baca jawapan awak untuk soalan nombor 4 !" Puan Liza dah seru aku dah. Sejak f1 aku student dia, dan dari f1 aku dapat A dalam sains. Sebab tu kot aku student fav dia.

Aku baca jawapan dengan tenant. Dia puji aku .heheheh. Selamat.

cikgu berganti cikgu, subjek berganti subjek,oh yea balik asrama!!

The Day You Leave MeWhere stories live. Discover now