Memandangkan aku calon pt3 tahun ni, wajib duduk asrama. Form5 pon sama. So, of course la Affan duduk asramalah kan.
Aku bergegas pergi dataran sekolah bila dengar bunyi loceng. Ehmmm, biasalah perhimpunan pagi. Kalau budak asrama lambat pergi dataran sekolah, habislah kena denda dengan ketua aspuri(ASrama PUteRI), kak alina atau nama manja dia dikalangan haters iaitu ogre. Hahaha
Habis je baca Al mathurat, cikgu daria selaku cikgu koko sekolah berucap.
"Saya ingin maklumkan kepada pelajar bahawa pada hari sabtu ini akan diadakan hari kokurikum peringkat kebangsaan di sekolah kita. Semua pelajar mesti bayar rm10 pada hari esok. Aktiviti yang akan diadakan saya akan tampal kat board. Ape ape soalan saya malas nak layan sebab saya dah tampal semua maklumat. Refer kat sana ye"
OK, noted. Ade hari koko sabtu ni, ade note cikgu daria tampal kat board. Bayar rm10.
Waktu rehat..Aku pergi ke board tempat cikgu daria tampal kertas makluman.
Mak aihh, penuh giler!Aku malas nak tengok terus. Mesti panas, busuk, bau peluh. Uwekk.
Aku terus pergi koperasi. Ambil kebab daging, air Milo, potato chips Dan kitkat. Bayar.
Aku terus naik kelas. Semua jeling jeling tengok aku banyak makan. Kelas aku tingkat 3,kira hilang lemak balik la kan.
"Wei, smk syed Ismail ade! "Dari tangga aku dengar suara classmate aku, Lisa.
Huh, nak date la tu. Yela, bf dia si Rafael tu kan budak syed Ismail.
Aku tolak pintu, tarik kerusi, duduk terus makan.
"Hesy, perempuan ni kuat makan makan betul"jerit anis bila nampak betapa bertimbunnya makanan aku. Tak banyak pon sebenarnya. Nampak banyak sebab aku beli potato chips 5 bungkus.
Aku cuma gelak. Sebenarnya aku tak tahu nak balas ape. Tengah x de mood ni. Sambung makan.
Kelas riuh rendah balik. Bila hari koko jemput sekolah lain memang macam ni. Semua merenyam cari pakwe baru. Excited bebenor classmates aku ni.
"Erin kau tak excited langsung ke, bukan setakad budak syed isa je tau, high school pon ade tau"Lisa Tanya aku.
"Takdela excited sangat. Yang penting Affan aku depan mata"aku gelak terbahak bahak. Nasib tak tersembur kebab dalam mulut aku ni.
"Kau jangan happy sangat. Bukan setakat abang abang kacak je datang, jangan lupa pasti ade minah jelita sekali, si Affan tu peramah, nanti dia tersangkut baru tahu! "
Balasan dari Lisa but aku terpaku. Hilang mood makan!
Tok tok tok!!
Semua pandang pintu. Semua hanya terdiam tapi aku terkedu.
Affan!!
"Ni ade list aktiviti hari koko. Sape kt, amek list ni. "Kata Affan. Walaupun nada biasa biasa je, cukup menggegarkan nyawa seorang Erin!
Semua orang buat donno. Aku pandang kt kelas aku, haziq. Macam tau tau je, dia bagi signal suruh aku ambil. Kasi can betul!
Aku capai kertas dari tangan dia. Waktu tu, macam kena renjatan elektrik. Terus ke jantung!
"Terima kasih! "Kata aku dengan lemah lembut secover covernya.
Affan cuma senyum Dan pergi. Mama nak pengsan!!
Lepas je Affan blah, semua kerumun aku. Bukannya ape, nak kertas Yang Affan bagi.
Aku terus pergi ke meja dan tersengih macam kerang busuk.
"Eeei, buruknya perangai. Depan Affan walawei macam puteri gunung banang"kata haziq.
Eh, pahal disebut gunung banang kat Batu pahat tu. Eleh, dengki latu.
Seperti biasa, aku cuma tarik sengih.
"Ade jungle hiking, water splash, kayak....... "
Aku buat tak layan. Aku bukannya kesah sangat hari koko tu nk buat ape. Bila sampai harinya, aku tahu laaa.
Affan senyum kat aku! Omaigaaad. Erin, sila catat kat savage!
Aku terus ambil savage dari dalam beg. Aku selak new page, baru nak tulis masa Dan teringat.
"Alamak, tadi pukul bape?"aku membebel perlahan. Erin, kenapa boleh terlupa!"10.47 a. m. "Aku dengar suara Haziq. Aku pandang dia Dan buat muka blurr. Ape Yang 10.
47 a. m.nye?"Masa Affan senyum kat kau" Haziq kata sambil pandang ke arah buku teks komsas. Tak pandang aku langsung!
"Thanks"ucapku tanpa memandang haziq. Excited kot nak tulis pasal Affan dalam savage.
Tanpa aku perasan, Asyraf menepuk belakang Haziq,
"One day, dia akan tahu siapa Yang lebih menghargai dia"
YOU ARE READING
The Day You Leave Me
Teen Fiction"Andainya awak tak mampu bahagiakan saya, tinggalkan saya. Ada orang Yang lebih mampu membahagiakan saya berbanding awak! " "You forgot our memories just for that guy? " "The day you left me, I forgot you good morning wish, your perfect lunch, your...