JIRA POV~~
Nama aku ialah CHOI JI HYUN.Nickname aku JIRA.Aku bercita cita nak jadi pakar doktor bedah.Kekadang aku juga ada bercita cita ingin jadi idola but aku lebih suka selamatkan nyawa orang.Aku ada seorang sahabat yang bernama SO HYUN NAM.Nickname dia LEENA.Kami berdua mempunyai banyak persamaan like minat kpop,minat membedah, menyanyi dan sebagainya.Leena minat kumpulan NCT DREAM yaitu MARK.Aku minat EXO CHANYEOL sbb Chanyeol ni ceria. Dialah virus happy.Kalau aku sedih dia boleh buat aku gembira but mustahillah aku nak jumpa dorang.Kalau jumpa pon gi konsert. Anyway umur kami 20 tahun. Kami baru tamat UNIVERSITI SEOUL,KOREA. Kami belajar dalam bidang doktor bedah dan kami dapat jadi doktor bedah. Kami akan masuk kerja selepas sebulan sbb kami baru habis belajar.Kami akan masuk sekolah bulan 1. Aku jadi bosan duduk di rumah. Leena tiada kerana dia duduk dgn omma appa dia. Aku? Alonelah jawabnya. Aku jadi bosan duk kat rumah.Asyik hadap fon tv bosan ah. So aku ambik keputusan nak cari kerja sementara cuti ni.
Di pejabat SM ENTERTAINMENT
***:Cik Jira..
Jira:Ya saya.
***:Awak ye Jira?
Jira:Ya. Kenapa?
***:Ok ikut saya.
Jira:Baiklah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Manager:Kamu nak kerja dgn kami?
Jira:Ya. Untuk sebulan jelah sbb saya dah diterima jadi doktor bedah. Saya bosan duduk rumah so saya kerja lah untuk sementara. Saya terima je kerja pape.
Manager:Betul ni? Kalau macam tu awak jadi pembantu rumah dorm EXO dan pembantu peribadi Sehun. Boleh?
Jira:*Dalam hati "What?? Pembantu rumah EXO? EXO real ke ni? Ni mimpi ke? Serious ah. But kenapa aku kena jadi pembantu peribadi Sehun asal x Chanyeol. Sehun dal lah sombong. Dalam lagu semua sombong.*
Manager:Cik? Are you okay?
Jira:Oh.. Yes.. Why?
Manager:Awak nak x kerja dgn saya?
Jira:Oh boleh.
Manager:Kalau macam tu awak balik rumah kemas barang mana yg patut nnt saya hantarkan driver pergi dorm EXO. Awak start kerja esok but harini awak tidor dorm dorang so awak boleh lah berkenalan. Nak x? Susah dpt peluang macam ni. Awak minat EXO ke?
Jira:Ohh. Okay. Saya tidor dorm EXO dan saya minat EXO.
Manager:Kalau macam tu awak boleh balik kemas barang.
Jira:Nei..Komawoyo...
Manager:Nei.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Suho:Semua sini kumpul.
Exo members:Nei..
Baekhyun:Waeyo..
Suho:Tadi manager ada call saya. Dia kata kita ada pembantu baru menggantikan tempat Min Ah selama sebulan.
Exo members:Nei..
Chen:Cantik ke org tu?
Kai:Cun ke? Kalau cun aku nak takle dulu.
Xiumin:Ah.. x de bagi aku yg takle.
Kai:Ah..X de ah..
Exo members menjadi huru hara.Kecuali Sehun.
Suho:Yahhhh... (menghentak meja) korang ni asal ckp perempuan je macam org gila. Bising tau x.
Kai:Lek ah.. (memutar biji mata)
Suho:Buat mata camtu. Aku korek kang. Ah.. Sehun.
Sehun:Nei.
YOU ARE READING
[C]MY HUSBAND IS SEHUN EXO? [MALAY FF]
FanfictionMls nk buat description. Pandai pandailah baca ye. KALAU NAK TAU BACALAH.. HERO:OH SEHUN EXO HEROIN:CHOI JIHYUN Start:16 oktober 2017 End:17 December 2017