Sehun:Kau buat apa tu? Sapa yg datang?
Sehun pergi ke pintu dan nampak abang nya.
Sehun:Eh.. Hyung.. Hyung buat apa dtg sini?
***:Saje je. Napa x leh tgk adik sendiri ke?
Sehun:Boleh je.
***:Eh you. Lama x jumpa. You macam mana? Apa khabar?
Jira:*Apa namja ni buat kat sini?*
***:X kanlah you x ingat I? I ialah PARK JI HOON. Your----
Sehun:Hyung kenal dia ke?
PJH:Of course lah kenal.Dia hyung punya
Jira:Kau nk buat apa ah.. Aku baru nak bahagia kau dah kacau. Kau pergi berambuslah.
Sehun:Kau pahal nak marah hyung aku? Dan korang saling mengenali ke?
Jira:Mmgg kenal sangt pon. Kau tau x namja x guna ni lah yg hancurkan kehidupan aku.
Sehun:Hyung aku buat apa? Aku x fhm lah.
PJH:Hyung x buat pape pon.
Jira:Kau senyaplah x guna kau tu dallah mempergunakan aku. Kau mainkan perasaan aku je. Ia ia kau baik dpn mak bapak aku supaya kau dpt kahwin dgn aku dan kikis harta aku dan sakitkan hati aku.
Sehun:Mwoo? Hyung buat apa?
PJH:Kau x yah nk menipu eh pompuan x guna.
Jira:Apa kau panggil aku pompuan x guna? Kau tu x guna. Kau kalau nak curang dgn aku curang lah. Tp x yah lah bwk pompuan dtg rumah aku pastu kiss kiss bagai.
Sehun:Whatt?? Boleh kau ceritakan kat aku x?
PJH:Dia ni menipu je? *Jawab dgn gelisah* Wei Jira. Aku mintak maaflah. SORRY.. Aku nak kau balik. Aku nak berubah.
Sehun:Hyung!!! Senyap boleh x.Sehun x faham lah. Kau ceritakan Jira.
Jira:Dia.. *terus pengsan*
Exo members:Jira!!!
Exo members yg dr tadi menyaksikan pergaduhan terus bersuara.
Sehun:*mengangkat kepala Jira lalu diletakkan atas kepalanya* Jira bangunlah. Neo gwaenchanha?
Tetiba dtg yeoja gedik. Yaitu Irene yeoja chingu Sehun.
Irene:Sehun... Sapa pompuan tu? Kenapa you letakkan kepala dia atas peha you? You ni.
Irene dtg ke Sehun dan menolak kepala Jira dan menarik Sehun.
Chanyeol:Yahhhhh.... Kau kenapa ah perempuan gila. Dia pengsan kan. Yg kau gi tolak kepala dia pahal.
Sehun:Ye pon x yah lah nk tengking.
Suho:Dah latu... Jgn bergadoh boleh x. Jira tgh pengsan kan? Kai Baekhyun D.O angkat Jira masuk bilik. Xiumin ambik kain dgn air suam. Lay call doktor peribadi kita. Chanyeol jagakan Jira.Chen kemas dapor tu.Sehun dan PJH korang ikut aku.Irene pergi berambus buata semak je.
Exo members:Ok.
Irene:Alahhh...* menggedik sambil mencebik*
Chanyeol:Kau ingat kau comel ke buat muka macam tu? Buat aku lagi nak mintah adalah. *membisik*
~~~~~~~~~~~~~~~
Suho:Ok. Aku nak tau sesuatu. PJH kau ade pape dgn Jira ke? Kenapa dia mengamuk smpi pengsan cam tu?
Sehun:Aa. Hyung ade pape ke ngan dia? Klu ade kenapa Sehun x tau?
PJH:*Mengeluh* Sebenarnya...
***:Sebenarnya aku ngan PJH dulu couple lepastu dia curang. Aku ngan PJH duduk serumah sbb masa tu aku nk kahwin dgn dia. Rumah tu rumah aku. Tp dia boleh bwk yeoja mana tah pastu buat bende bkn bkn kt rumah aku.
Mereka bertiga pandang ke arah suara tu. Rupanya Jira yg baru sedar dr pengsan.
Suho:Ohh... Eh Jira dah sehat ke? Pergilah rehat.
Jira:Eh. X pe. *Jira pergi ke kerusi di sebelah Sehun*
Sehun:Mwo? Tp macam mana aku x tau yg korang nk kahwin?
Jira:Entah.
PJH:Masa tu Sehun kat luar negara. So x dptlah nk bagi tau
Sehun:Oohhh.. Tp kenapa hyung kejam sngt ah?
Chanyeol:Tah. Cun kot awek tu. Kau boleh sia siakan je?
Chanyeol yg entah dr mana tetiba menyampuk.
PJH sebaya dgn Chanyeol.Sehun:Kau ni menyampuk je keje kau capang.
Chanyeol:Mulut kau jaga sikit eh. Dah lah aku nak pergi.
Sehun:Baguslah. Bila dh pergi tu jgn balik tau.
Chanyeol hanya menjeling je.
Sehun:Mianhae...
Suho:So korang macam mana skrg?
Jira:Macam mana apa? Aku dah tutup hati aku dah.
Suho:So awak x minat EXO lah.
Jira:Mmg minat. Dan ade bias saya kt sini tp sebagai minat bkn nk couple ke apa? Saya dh x bagi sesapa sakitkan hati saya sbb tu saya tutup.
Sehun:Sapa bias awak?
Jira:Yang kau nk tau pahal?
Suho:Dah la tu. So awk dh xde pape hubungan lah dgn PJH?
Jira:X de.
PJH:Why? Kau sakit hati ke?
Jira:Gila ke apa x sakit hati. Aku cintakan kau sepenuh hati aku tp kai main suka hati je curang.
PJH:*Pergi ke arah Jira dan memegang tgnnya* Sorry. Saya nk awak balik. Saya menyesal buat awak macam tu. Saya betul betul ni. Perempuan yg saya suka tu curang.
Jira:*Menepis tgn PJH dgn kuat* Maaf tp dah terlambat. Dah x de sapa boleh masuk hati saya. Walaupun cintakan saya 100%. Saya x kan ubah fikiran melainkan org tu sendiri yg ubahkan.
PJH:Sapa?
Jira:X tau sapa yg penting org tu bkn awak. Dah lah mals saya nk layan awak rimas lah tau x.
Jira pergi meninggalkan mereka.
Sehun:X pe lah hyung. Bnyk lagi yeoja kat luar tu.
Suho:Sabar jelah ye. *pergi meninggalkan mereka*
Sehun pon tinggalakn PJH bersendirian.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jira:Sehun... Bangun.. dah pagi ni. Yg lain semua dah bangun kau je belum.
Sehun membuka pintu dan Jira menundukkan mukanya
Sehun:Huwaaaaa...Asal kau tundukkan muka?
Jira:Em... Kau x pki baju.
Sehun menarik Jira masuk dlm biliknya dan menguncinya.
Jira:Yah. Awk nk buat apa ni?
Sehun:*mendekatkan mukanya dgn Jira* Betul ke kau x nk terima hyung aku?
Jira:Aa. Asal.
Sehun:Kau bagi lah dia peluang.
Jira:X nk.
Sehun:Asal?
Jira:Aku kata x nk x nk lah.
Sehun:Kalau kau x nk aku kiss kau.
Jira:*Masa bila Sehun ni byuntae?* Awk x kan berani punya. Nnt Irene mengamuk. Maybe dia x kan mengamuk sngt kot sbb awak mesti pernah kiss dia bnyk kali.
Sehun:Kau cabar aku eh.
Jira:Yep..
Sehin:Betul ni?
Jira:Yes..
Sehun...
TO BE COUNTINUE.
YOU ARE READING
[C]MY HUSBAND IS SEHUN EXO? [MALAY FF]
FanfictionMls nk buat description. Pandai pandailah baca ye. KALAU NAK TAU BACALAH.. HERO:OH SEHUN EXO HEROIN:CHOI JIHYUN Start:16 oktober 2017 End:17 December 2017