Dalam perjalanan pulang tu tetiba hujan. Jira jadi selesama.
Sehun:Adohh. Mana dia ni. Dal lah dah malam lepastu hujan + sejuk. Menyesal aku tinggalkan dia tadi. Kalau apa apa jadi mesti aku yg kena bertanggungjawab.
Akhirnya Jira tiba di dorm EXO.
Tok tok..
D.O:Nei. Eh Jira ok x.
Jira terus rebah ke lantai. Badannya menggigil + basah kuyup.
D.O:Jira!!!
Sehun:Kenapa ni hyung? Eh Jira...
Sehun terus pergi ke arah Jira dan mengangkatnya masuk kedalam bilik. Exo members yg tadi dlm bilik terus keluar dan pergi ke bilik Jira.
Suho:Asal ni? Eh Jira. Asal boleh pengsan + basah + menggigil ni?
Chanyeol:Ni mesti td Jira balik jalan kaki lepastu hujan. Kau ni kan Sehun mmg nk kena.
Jira:Sa sa ya ya kat ma ma na ni? *Jawab Jira dgn gagap kerana terlalu sejuk.*
Sehun:Kau kt dorm lah. Asal kau x call aku?
Jira:Bu bu kannya ka kau nak je jem put a aku po pon.
D.O:Wei dia sejuk tu buat canne. Baju dia dal lah basah. X kan lah kita yg kena tukarka baju dia. Kita lelaki kot. Dosaa...
Jira:X x pe sa saya bo boleh tu kar ba baju sendiri.
Sehun:Dgn keadaan macam ni?
Jira:Da dah tu. Kat rumah ni bu bukannya a ada yeo yeoja.
Sehun:X pe aku call Irene jap.
Jira:X yahlah me menyu sah sah kan di dia je.
Sehun:X pe..
Jira:Sa saya x nk.
Sehun:Dgr cakap saya boleh x?
Jira:Saya kata x nak x nak lah!!! *menjerit* awak x faham ke? Saya ok. Biar saya uruskan diri saya sendiri. Sekarang saya nak korang semua keluar sekaranggggg...
Sehun:Tapi..
Suho:Dah lah semua keluar. Biarkan Jira rehat. Dah Sehun jom keluar. Dia jadi cam tu pon sbb kau.
Jira pergi ke tandas dan mandi. Selesai mandi Jira memakai baju dan turun ke bawah untuk memasak.
Baekhyun:Eh Jira. Nak buat apa tu?
Jira:Saya nak masak. Harini kita makn makanan jepun eh?
Lay:X payahlah. Kami pergi makan kat luar Jira pergi lah rehat tau.
Jira:Betul ni?
Chen:Betullah. Awak pergi rehat elok elok tau. Emm.. Sehun x ikut so kalau awak nak pape just call Sehun ok?
Jira:X pe Jira boleh kaga diri sendiri. Kalau mintak tolong dgn dia mmg teruklah. Oklah Jira nak masuk tido. Maafkan Jira sbb x dpt masakkan.
Xiumin:Tapi. Kami faham. Dah rehat elok elok ye. *Gosok kepala Jira*
Jira:Nei. Hati hati bawak kereta.
Exo members:An nyong.
Jira:An nyong.
Jira berlalu pergi ke biliknya dan terserempak dgn Jira. Tetapi Jira menganggap seperti Sehun tiada ketika itu.Sehun seperti rasa bersalah. Ikutkan hati Sehun dia ingin tegur tetapi dia tidak berani.
Jira masuk kedalam biliknya.Dan baring dia atas katil. Dia menyelimutkan dirinya. Tetiba Jira menjerit.
Jira:Arghhh....
Sehun yg dr bawah terus naik ke bilik Jira dan pergi ke arahnya.
Sehun:Asl? Kau ok x?
Jira:Ok je.. Kepala aku pening je sikit.
Sehun:Jom pergi klinik lah.
Jira:X nak.
Sehun:Kalau macam tu makan ubat eh?
Jira:Nei.
Sehun turun ke bawah mengambil ubat kain dan air suam.Sehun kembali naik ke ats. Sehun pergi ke arah Jira dan menghulurkan air dan ubat.
Sehun:Nah makan lepastu tidor.
Jira:Nei..
Selepas Jira makan ubat Jira menjerit semula.
Jira:Arghhhh... Sehun.. Sakit..
Sehun:Sakit? Kat mana?
Jira:Perut.
Sehun:Awak ada makan x dari pagi?
Jira:*Menggeleng*
Sehun:Awak tunggu kejap ye. Saya pergi beli bubur.
Jira:Ne nei..
Sehun pergi mengambil kunci kereta dan pergi ke kedai untuk membeli bubur. Tetapi Sehun melupakan Jira kerana dia terserempak dgn Irene.
Irene:Eh Sehun.
Sehun:Oh Irene.
Irene:Oppa dah makan?
Sehun:Belum.
Irene:Jom makan sesama.
Sehun:Jom..
Sehun terus melupakan Jira. Jira di rumah menjerit jerit dan menangis. Jira mencapai fon nya lalu terjumpa nama Baekhyun.
Baekhyun:Yeoboseyo?
Jira:O oppa ni Ji jira.
Baekhyun:Oh Jira kenapa?
Jira:Do do wa ju se seyo...
Panggilan tamat.
Baekhyun:Jira!!!
Chen:Asal?
Baekhyun:Jira..
Suho:Semua jom balik dorm. Now.
Exo members:Nei.
Mereka semua pulang ke rumah dan pergi ke bilik alangkah terkejutnya mereka bila ternampak Jira sedang...
TO BE COUNTINUE..
YOU ARE READING
[C]MY HUSBAND IS SEHUN EXO? [MALAY FF]
FanfictionMls nk buat description. Pandai pandailah baca ye. KALAU NAK TAU BACALAH.. HERO:OH SEHUN EXO HEROIN:CHOI JIHYUN Start:16 oktober 2017 End:17 December 2017