Di antara dua bangunan,ada lorong-lorong gelap. Dekat situlah tempat perhimpunan mat-mat ganja bertukar-tukar picagari. Disitu jugalah mak nyah-mak nyah mencari jantan bernafsu songsang. Dan di situ jugalah tempat orang-orang melahirkan anak tanpa perlukan apa-apa bantuan.
Paul berjalan mengusung perutnya yg kian membesar. Memang penat gila! Bayangkan dia perlu menampung berat badannya sendiri dan berat badan makhluk di dalam perutnya itu.
Kau jgn buang anak tu. Apa kata kau train dia jadi macam kau. Satu hari nanti,kau akan mengganti tempat Mama. Suara itu bercakap dengan Paul. Sangat jelas. Tapi tak nampak susuk tubuh.Anak? memang sampai mati,aku takkan memgaku dia anak aku. Tak kiralah Tuhan nak laknat aku sampai jadi babi sekalipun,takkan pernah aku kata dia anak aku. Paul memaki dlm hatinya.
Ini bukan kali pertama dia mengandung. Dia sudah mempunyai dua orang anak. Kedua-duanya hasil daripada persetubuhan yang halal. Namun,setelah suaminya hilanh entah ke mana,dia terpaksa melacurkan diri semi mencari sesuap nasi.
Inilah kali pertama dia bakal melahirkan anak yang dihasil melalui persetubuhan haram. Pencapaian yang baik bagi seorang pelacur sepertinya. Terbukti dia masih bergetah,subur dan mantap!"kau sebenarnya siapa?" Paul bertanya-tanya juga siapakah pemilik siara tersebut. Dah lama dia berinteraksi dengan suara itu. Tapi yangpeliknya badan tak nampak.
Satu hari nantu kau akan tahu juga siapa aku. Tapi,ingat pesanan aku,jangan buang budak ni.Suara itu terus memesan. Paul memusingkan badannya beberapa kali Mencari-cari di mana pemilik suara tersebut.
Tiba-tiba Paul memegang perutnya. Dia dapat rasakan ada benda yang bwrgerak. sakit mula datang mencucuk-cucuk. Teramat sakit. Dia hanya mampu menahan
"Ni mesti dah nak keluar ni. Kena cari tempat ni"Paul terjenguk-jenguk mencari tempat. Dimana dia rasakan sesuai,di situlah makhluk di dlm perutnya akan dilahirkab. Akhirnya dia ternampak ada satu kotak yang masih elok. Dan tempatnya pun agak baik. Tepi tong sampah berwarna hitam. Memang sesuai. Baby keluar,potong tali pusat,campak!
"Hello brader.Sorry ganggi tmpt lu. Gua mahu keluarkan orang ni." Paul menegur lelaki yg sedng berkhayal. Nmlk jarum masih terpacak pada tengkuknya.
"Tak kisah,amoi. Tapi,pastikan lepas lu keluarkan itu orng,pastikan masuk terus dalam tong sampah. Tak mau semak-samun dekat sini. Nanti anjing datang." Lelaki tua bercakap dalam keadaan separuh sedar. Matanya kuyup tapi dia berusaha untuk menjeling juga.
"Ok. Lu jangan risau" Paul duduk dan membuat posisi mengangkang.
" Lupa gua mau beritahu. Sebelum lu buang itu budak,pastikan lu bagi mati dia dlu. Kalau lu tak bunuh,dia akn bising Buat rosak dunia gua saja" Lelaki melayu itu tersenyum sambil kepalanya terhuyung-hayang. Memang nampak menyeramkn.
Paul tak membalas. Sebaliknya,dia sdh bersedia utk melahirkan seorang kanak-kanak yang telah menumpang rahimnya selama sembilan bulan 29 hari. Sakitnya kian bertambah.
"Erghhh..erghhh....erghhh!!!!" Paul meneran.Dia dapat rasakan bayi itu sdh hmpir keluar.
"Hey amoi! Mau teran tu,biar kasi pelahan-lahan sikit la. Kacau guaahu jumpa Selena Gomez"Penagih dadah tadi menegur. Mungkin teranan yang Paul lakukan,telah merosakkan segala imanginasi dan khayalannya.
Pauk buat-buat tidak mengerti. Dia teus melawan dan berusaha utuk mengeluarkan makhluk itu dari perutnya. Akhirnya,setelah beberapa lama bertarung nyawa,dia dapt dengar tangisan seorang bayi.
"Bisinglah budak ni. Brader,lu ada benda tajam tak?Gua mau potong tali pusar." Paul meminta pada penagih dadah tadi. Lelaki itu menyerahkan pisau lipat.
Paul memotong tali pusat tanpa sebarang perasaan. Macam potong tali layang-layang. Semudah itu dia lakukan. Setelah itu,dia mencari kain kecil yang berada di sekitar kawasan tersebut.Kain itu digunakan untk mengelap sisa-sisa darah. Bayi itu terus menangis. Malah menangis. Malah bertambah kuat pula volumenya.
Babi la budak ni.Bising betul.! Kalau aku kena menghanjing denfan mat-mat ganji dekat sini,siap hang! Aku campak terus dlm tong sampah baru tau.! Celaka punya budak!
Dia ambil tayar getah yang sudah busuk. Kemudian,dia menikat getah tersebut pada mulut bayi itu. Walaupun bayi itu masih menangis,tapi bunyinya sedikit perlahan. Tidaklah menganggu konsentrasi orang lain mencari ketenangan.Selepas membersihkan kawasan tersebut, dia perlu melakukan part terakhir. Part membuang bayi. Tapi,dia perlu mematikan bayi tersebut dahulu. Takut-takut bunyi tangisan bayi tadi menganggu ketenteraman orang lain di situ. Getah tayar masih ada dlm mulut bayi.
Paul mengambil pisau lipat lelaki tadi. Dia mahu memotong bahagian kepala dengan badan. Mungkin dengan cara itu,anjing tak lalu nak makan bayo tersebut. Dia menarik mata pisau lipat keluar dari bekasnya. Ketika mata pisau lipat mahu sampai pada leher bayi....
Aku kata jangan bunuh budak nii!!!! Suara itu datang kembali.
"Aku tak mau bela anak ni." Paul bercakap dengan suara yg latang. Penagih dadah tadi pun memandang pelik padanya.
Budak tu kau jaga elok-elok. Lepas tu kau latih dia jadi macam kau. Jadi,nantu kau ada pewaris la dalam dunia ni. Kaum kerabat kau mestu bangga sebab jadi.ahli keturunan kau. Suara itu terus menghasut Paul.
Betul jugak. Jaga je lah. Bukan susah tara mana pun.
Akhirnya,Paul membuka kembali ikatan tayar getah yang melilit seluruh mulut bayinya. Buat lapik sebelum balik ke rumah.
Aku nak tengok,apa aku akan dapat bila aku bela budak ni.
#vote?
#okehhh bye🙇#bahagian tengah2 crita ni best kot...
YOU ARE READING
BABI
RandomSANGGUP MEREKA MENYAMAKAN AKU DENGAN BINATANG HARAM. BABI! ADAKAH AKU BERSALAHH? Perghhh!! bukan senang berjalan di atas muka bumi sebagai seorang anak luar nikah.Sanggup manusia-manusia yg lahir dari persetubuhan yg halal menyamakan aku dengan seek...