Seorang gadis keluar dari kereta Mers hitam. Dia merapikan baju sekolah nya dan mula melangkah masuk ke sekolah barunya dia Daerah Tapah. Deru angin yg kuat menerpanya membuatkan dia berasa tak senang hati. Dia mengabaikannya.Dia seorang gadis yg free hair, cantik dan pintar. Sebab dia pindah di daerah itu kerana sepupunya belajar di situ. "Sampai pun cik muda Hana. Mari ke pejabat." Pelawa encik Fuad.
Hana ke ruang pejabat dan menyelesaikan beberapa hal kemasukan pelajar baharu.
"Baiklah cik muda Hana, sy nak cakap peraturan yg sangat sangat terlarang utk para pelajar buat. DILARANG SAMA SEKALI MENGGUNAKAN MAGIC.. faham? Saya ingtkn sekeras kerasnya." Hana hnya mengangguk faham.
Dia membawa bagasinya ke dorm asrama perempuan. Hana terpaksa tinggal di asrama kerana rumahnya jauh dan atas arahan papanya.
Pov Hana
Aku menaiki anak tangga sambil mengangkat bagasi yg berat ni. Aku tak tahu lah apa yg bibik aku letak sampai berat. Ciss!
Setelah sampai di first floor, aku berselidih dengan seorang gadis. Auranya begitu kuat dan menakutkan aku. Wanita itu berhenti.
"Awak? Nak saya tolong?"
"Ermm takpa lah sokay.. but aku nk tanya, kat mana dorm tanjung?" Soalku.
"Ouhh! Rakan sebilik! Nasib kau baik.. aku duduk kat dorm tu.. nama aku Hawa." Gadis tu menghulurkan tgannya utk berjabat.
"Hana.." balasku sambil tersenyum dan semasa berjabat, aku dapat rasakan aura yg begitu dahsyat.
"Hana, ok tak?" Soalnya. Aku hnya angguk dn mengikutinya ke dorm itu. Tapi, aku rasa macam ada something yg memerhati gerak geri aku. Aku perlu berhati hati!
"Ok kenalkan ini Fira, Siti, Izzani dan Nashua. Dorg ni roommate kita."
Mereka smua datang memeluk aku dan mengucapkan selamat datang kecuali Nashua. Mukanya pucat melihat aku.
"Chua? Kau ok tak?" Tegur Hawa. Dia memegang tangan Hawa seerat eratnya.
"Weyh ko napa nii?" Soal Hawa lagi.
"A..aa..aku nampak! Dia tak sepatut nya dtg! Dia dh bebas!" Ucapnya sambil merenung tepat ke anak mataku. Apa kelebihan dia erk?
"Lebih baik kau hati hati! Andai kau tersilap langkah, dunia terima padah!" Dia seperti memberiku peringatan tapi aku tak faham!
"Hawa, bawakan aku ke bilik warden." Hawa dan Izzani membawanya ke bilik warden.
"So, Hana jgn risau, abaikan. Dia kadang kadang memang mcm tu. Loker kau tepi loker ki. Jom letak barang barang kau." Ajak si gadis yg bernama siti itu.
_________
Setelah siap mengemas, aku keluar menuju ke tandas. Sekali lagi aku dpt rasakan kehadiran tetamu tak diundang.
Aku menggunakan pendinding kegelapan ku. Akhirnya, kelibat itu hilang.
"Arghh! Tekejut aku.." pekik si fira yg hendak keluar dari tandas. Aku gelak terbahak bahak. "Sorry laa,.."
__________
Malam mula menjelma. Hawa dan Izzani masuk ke dorm. "Weh, mana Nashua?" Soalku hairan.
"Warden rawat."jawap Izzani.
Kringggg! Loceng tidur telah berbunyi tanda semua penghuni asrama perlu mematikan suis lampu dn tidur.
Aku tak dapat tidur dengan nyenyak. Mataku masih terpejam konon konon nya cuba utk tidur tapi tak berjaya. Roommate ku semuanya telah tidur kecuali aku. Perasaan tidak enak mula menyelubungi aku.
YOU ARE READING
The Z Mage : Book 1 [Malay] [COMPLETE]
FantasyKisah remaja dari dunia lain yg menetap di dunia manusia utk melindungi dua dunia daripada cengkaman pendita Maria a.k.a Ratu Maria. Watak watak adalah dari geng author. 😁 diolah ke dalam fantasy author. hope korg suka..