Surat Orang Gila😡

1.7K 56 12
                                    

Bello guys!!😁😁😂😂macam mana part hari tu???ok???so,saya nak sambung citer ni..

~Have A Really Happy Reading~

Selepas loceng berbunyi,semua murid duduk di tempat masing-masing.

"Baik murid-murid,hari ni kita akan belajar pelajaran Biologi.Tapi sebelum itu,cikgu nak umumkan keputusan peperiksaan awal bulan!"jerit Cikgu Syikin.

(Cikgu Syikin adalag guru tingkatan bagi kelas 5 Sains 1.)

Semua murid terkejut lalu menutup muka menandakan takut.😨

"Tahniah Maya!Kamu tempat pertama dalam kelas ini.😊"puji Cikgu Syikin.

Maya pun gembira lalu berpandang ke arah muka Alicia.Maya tersenyum lebar kerana Alicia dan dia selalu belajar bersama.

(Maya ngan Alicia tu pelajar terpandai.Jadi kekadang Alicia nombor 1,kekadang Maya nombor 1.)

"Alicia,tahniah juga kepada kamu.Kamu mendapat tempat kedua!"kata Cikgu Syikin.

Alicia pun tersenyum.

"Dan macam biasa,Aiman tempat ketiga."😕kata Cikgu Syikin.

"Apa!!Alaaaa....😯😣😮😧"kecewa Aiman.

Apabila cikgu sibuk memeberita keputusan,Ali sedang menulis surat.

"Ali!"jerit cikgu.

Ali terkejut lalu berkata dengan lembut "Ye saya cikgu.".

"Kenapa prestasi kamu teruk?!Kamu mendapat tempat kedua terakhir!Apa la nak jadi dengan kamu ni??"jerit cikgu itu.

"Apa??!!"lalu Ali membuat muka kecewa.😞

"Jadi mulai hari ini,kamu akan belajar bersama Alicia."kata cikgu.

Kedua-dua pelajar itu ternganga lalu menjerit "tidak!!!!".

"Tapi saya tak mahu cikgu,dia tu dah la poyo,berlagak pulak tu."bantah Ali.

"Kamu kena jugak!Dan Maya,boleh kamu tolong ajarkan Aiman juga?"tanya cikgu.

"Errr....boleh saja cikgu."kata Maya dengan tidak yakin.

Padahal dalam hati Aiman,dia happy giler...!!Sebab Maya tu kan crush dia..

"Dah-dah jangan bising.Sekarang buka buku teks muka surat 76 dan baca sehingga faham."arah cikgu.

Ali pun sudah selesai menulis surat lalu dia membaling surat itu kepada Alicia.Alicia yang perasan tindakan nya itu terus menangkap surat itu.Lalu Alicia pun buka dan terus membaca.Selesai membaca surat itu,Alicia menuju ke tong sampah lalu menbuang surat itu.Nak tau surat apa?Ha jom kita tengok flashback ni.

~Flashback On~

Alicia pun membuka surat itu dan ianya terkejut kerana mempunyai lukisan seperti ini.(Gambar ada di bawah)

(Sorry ye kalau buruk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Sorry ye kalau buruk.dan kalau nampak tulisan tu maksudnye 'Alicia'.)

Dan ini apa yang Ali kata.

Dear Alicia,

Kalau kau nak merajuk sekali pun,aku tak kisah la.Ceh,pelajar terbaik konon.Dah la berlagak,poyo tak kenang budi.😜

Your enemy, ALI

~Flashback Off~

Ha...sebab tu dia buang surat tu..

~Bersambung~

Ha guys macam mana part kali ni?best?ok la aithor nak stop dulu..nak gi makan😂😋

😒Menyampah Tapi Sayang😍Where stories live. Discover now