Misi:Menyelamatkan

1.5K 49 9
                                    

Hawai guys!!Jadi sekarang saya nak sambung tau part hari tu..

~Have A Really Happy Reading~

Setibanya di M.A.T.A...

"Semua sudah ada ka Ainaa?"tanya General.

"Ada!"jawab Ainaa.

(Ingat lagi Ainaa?dia la adik kepada Alicia..sekarang ni dia yang akan menggantikkan Jenny a.k.a Cinco.)

"Bagus...Hari ni kamu berempat perlu ke Utara Cyberaya untuk mendapatkan balik senjata C-Tech yang konco-konco Abang Bear.Ianya berada di sebuah kilang terbiar. "kata General sambil melihat pada hologram.

Semua nya mengangguk kepala menandakan setuju.

"Aiman dan Maya,kamu berdua akan menyamar untuk menarik perhatian mereka."arah General.

"Baik tuan!"jawab kedua mereka.

"Ali,gunakan I.R.I.S untuk mencari jalan bagaimana hendak menghalang mereka."

"Hm!"hmmnya Ali😅

"Alicia,kamu dan Ali juga perlu menghalang mereka.Baik itu sahaja,BERTINDAK SEGERA!!"arah General.

Mereka segera pergi ke lokasi itu.

Mereka berempat sedang menjenguk penjahat-penjahat itu.

Ali pula sedang mengesan di manakah senjata itu menggunakan I.R.I.S nya.

"Hah,jumpa!Tapi benda tu dalam peti besi la."kata Ali.

"Hmmm,ok jom Maya.Aku ada plan!syok punya😎😎."kata Aiman.

Beberapa minit kemudian,bunyi pagar kilang muncul.

Prakprak!!

Konco dan Komeng perasan lalu pergi memeriksa.

Setelah pintu terbuka,dua orang budak sedang berpakaian seprti penjual.

"Nasi-Nasi Dilevery!!"jerit Maya.

Kesemua orang di situ terpaku seketika.

"Ej jap ni salah rumah ni..jom la balik!"kata Aiman.

"Ceh."jawab Maya dwngan menyampah.

Tiba-tiba,suara Abang Bear bergema di sana.

"Nanti!nanti!nanti......"bergema suara😂😂

"Nasi Ayam ado?Aku teringat sangat nok makang."tanya Abang Bear.

"Laaa,lapar ye..tak pe tak pe....Kalau yang nasi Ayam ada dekat saya..Kalau nasi lemak ada dekat budak ni."kata Maya.

Mereka semua pun memberikan nasi satu per satu kepada konco Komeng.

Tapi malang pulak,Ali telah terbuat bunyi yang kuat hinggakan mereka semua perasan.

"Erk!"terpaku Ali.

"Hah pengintip!"jerit Komeng.

"Kuburkan mereka semua!!!"jerit Abang Bear.

Dengan segera,mereka telah pun menukar sut.Semua konco memyerang mereka.Satu persatu orang tumpas kerana Alicia membackup Maya dan Aiman.

Maya,Alicia dan Aiman melawan mereka semua.Ali pula segera pergi ke arah peti besi dan gunakan I.R.I.S untuk mengesan pin code nya.

"Hah!dapat."Ali pun segera mengambil senjata itu dan pergi ke tempat yang lebih selamat.

Dengan tetiba,Komeng membaling kayu besbol ke arah Ali.

"Ali,hati-hati!!"jerit Alicia.

Namun Ali tidak perasan lalu Alicia menolak Ali dan kayu besbol itu pula terkena di kepala Alicia.

"Hah!Alicia!"jerit Ali.

Maya dan Aiman perasan lalu segera tinggalkan penjahat.

"Semua lari!"jerit Komeng.

Mereka pun lari manakala kepala Alicia berlumuran darah.

Alicia tidak menyedarkan diri.Lalu mereka membawa pulang Alicia dan senjata itu.

~Bersambung~

Guisss??!macam mana part kali ni????





😒Menyampah Tapi Sayang😍Where stories live. Discover now