Setiap tempat Dalam bilik ni Aku dah Cari.Bawah katil?Dalam almari?Rak buku? Semua tempat Aku dah selongkar. Sampai sakit sakit pinggang aku Sebab terbongkok-bongkok Cari benda alah satu Tu.
"Aduh..mana pulak Aku letak carger fon lama Aku ni??.."
Aku mencangkung sebelah katil sambil sambil Aku Cuba ingat balik kat mana Aku letak carger lama Aku.Dalam dok Aku tilik barang dalam bilik Aku ni,Tiba-tiba Aku terpandang sebuah kotak bawah dressing table Aku.Tangan Aku laju je capai kotak Tu Dan buka .
Dalam kotak Tu penuh dengan Surat Surat,gambar gambar lama Dan ...Eh. Apa Tu??APA Yang berkilau-kilau Tu... Tangan Aku mencapai benda Yang berkilau-kilau tu..Cincin!Ye cincin..
FLASHBACK .
"Pakai untuk selamanya..Cincin ni tanda Aku sentiasa Ada dengan kau."bisik Ikmal saat menyarungkan cincin bermata biru ITU ke jari manis Aku.
Aku terkedu.
"Janji dengan Aku Yang kau Akan sentiasa Jaga cincin ni leklok.Janji dengan Aku tau.."
"Ishh..ye. Aku janji.btw,sejak Bila kau PANDAI bersawit sawit dengan Aku ni???"jawab aku dengan selamba.Sebenarnya Aku nak tahan Dari air Mata Aku mengalir.Ish. Jatuh la ego Aku kalau Aku nangis depan dia.
"Sejak Aku kenal kau la Isha..Janji dengan Aku tau. Kalau Aku tak Ada satu Hari Nanti. Kau Jaga diri kau leklok tau. "ujar Ikmal Dalam nada sedih.
"Ishh. Ni Yang Aku tak suka nii..apa ni sedih sedih?? tak chill lah Lu "
"Ishh kau ni..Aku baru nak sweet sweet dengan kau. Potong betullah" balas Ikmal dengan wajah Yang masam.
End flashback.
Aku kesat airmata Aku..Aku bingkas Bangun Dan kemas bilik Aku.Tuala Di atas katil Aku capai Dan menuju ke bilik air.
Setelah siap ala kadar..Kaki Ku bergegas turun bawah ..
"Bu. Oooo Ibu .Ibu!!!Ibu kat mana??Ibu ooo..ib..."
"Ye....ye..ISH Isha ni. Dok terjerit jerit cam Tarzan ni pasai pa?
"Hehehe...dak aih.ibu kat mana tadi?...Isha nak bagitau Ibu ni . Isha nak keluar Jap.."
"Hang nak pi mana pulak sha oooi. Da petang ni.."
"Sha...sha..urm..sha NAK pi jumpa Ikmal sat"
"Hang nak wat pa pi jumpa dia lagi?ibu tak suka!."
"Alah bu...Boleh la bu..sekejap je.."
Lepas Aku salam Dan cium pipi Ibuku..Aku capai kunci motor...Dan sarung kasut. Aku tersenyum. Tak sabar nak jumpa Ikmal! Rindu!
*************
"Hai Ikmal, aku rindu kau gila do."
"Kau apa khabar? Sihat?" tanya aku sambil mengusap kepalanya.
"Lama gila weh tak jumpa kau. Dulu, kita gurau-gurau, lepak mamak sama-sama, gaduh sama-sama. Aku rindu gila bai.""Aku minta maaf la weyh..Sebab da lama tak jumpa kau. Aku busy sikit...SPM da dekat.Banyak benda Aku Kena catch-up.Kau...jangan marah eh.Aku..aku..rindu kau gila...kenapa kau buat Aku macam ni?"
FLASHBACK
"Bila yang tertulis untuk kuadalah yang terbaik untukmu
kan ku jadikan kau kenangan
yang terindah dalam hidupku
namun....takkan mudah bagiku
meninggalkan jejak hidupku
yang tlah terukir abadi
sebagai kenangan yang terindah..."
Kedengaran Ikmal menyanyi Dari belakang sambil memetik guitarnya..Aku toleh ke belakang.....Aku sungguh terharu dengan nyanyi nya itu...air Mata ku Kali ini tak dapat Ku tahan..setitik semi setitik jatuh..
Ikmal lap air mataku menggunakan tangannya.
"Jangan nangis. Aku tak boleh tengok kau nangis. Hati Aku sakit....Aku sayang kau..Aku tak NAK kau nangis Sebab aku..Aku nak kau happy sebab Aku..janji dengan Aku eh..Yang kau takkan nangis lagi?"
"Aku janji.."
End flashback
"Hurm..takpelah weyh..Aku balik dulu...Nanti Aku jumpa kau lagi.assalamualaikum..aku nak kau tahu yang..Ak.. AK...Aku...ss...sssaa..sayang kau weyh..ishh. Maaf la Sebab Aku teremo Hari ni...haha" Tawa Aku sambil mengelap kasar air Mata Di pipiku..
Sebelum balik, aku menyiram kuburnya dengan air mawar. Aku renung kubur arwah Ikmal dengan hati yang berat. Rasa macam sekejap je aku lepak dengan dia. Tapi tulah, masa tak mengizinkan.
Ya, Ikmal dah meninggal. Dia tinggalkan aku, dia tinggalkan semua kenangan dia dengan Aku.Dia meninggal akibat accident dua tahun lalu....Namun... . Dia selalu hidup dalam hati aku. Aku takkan lupakan kau Ikmal..takkan..selamanya..kau tetap Ada Dalam hatiku. Kau tetap penghuni Dalam hatiku..
YOU ARE READING
Hate You Love You
Novela JuvenilNurfarza Naquraisha.Gadis yang pada awalnya seorang yang lemah lembut , disebabkan satu tragedi hitam yang berlaku menukarkan perwatakannya menjadi seorang yang kasar.Hidupnya sentiasa berada dalam kenangan silam.Bersama si dia yang telah lama tiada...