#2

69 7 18
                                    


Relax, just open the music and enjoy it. Don't think too much in life. Sometimes you just need to try your best and let go when you have done. All you can do is just accept all the things you have.

OK... I'm going to start now, hope you enjoy my story and put down all your stress in your life.


BANG!

Aduhh.... Jungkook tidak sempat duduk di dalam bas! Bas sudah bertolak ke destinasi yang seterusnya. Jungkook jatuh terhempap di dalam bas  "pam", akibat tidak dapat menstabilkan badannya itu.

Jungkook : "Aduii.... malangnya nasib aku hari ini, nak pergi sekolah tapi punggung pula sakit."

"HAHAHAHAHAHA...... Kesiannya budak itu," kedengaran bunyi gelak tawa daripada para penumpang yang berada dalam bas tersebut apabila melihat gelagat yang dilakukan oleh Jungkook.

Tiba tiba, seorang budiman datang ke arah Jungkook lalu menghulurkan tangannya untuk menolong Jungkook bangun.  

Selepas bangun....

??????? : Hey Jungkook, watsupp, lama tak jumpa, apa khabar.

Jungkook : "EMMM.... Giant ni siapa.........

OHH!! YOU NI AHH.... YOU NI AHH.... Namjoon si pendek tu!!! HII!! Aii.. Sekarang you dah tinggi , tak macam dulu dah... Huishh.... Bapak aaa lebih tinggi dari aku.... Huhu.. Aku pula yang pendek sekarang."

Namjoon : "Huishh... Masih ingat saya lagi? Masa tu tak melalui proses pertubuhan lagi, memang la pendek, mungkin sebab saya selalu main bola keranjang kot. Dengan tambahan balasan main bola keranjang ini la.... Nampak tak skin saya yang warna chocolate ini."

Jungkook : "Saya ingat sangat wot.... Saya selalu ejek you pendek masa tu tapi you still kawan with me wat.. Ingat lagi tak? Kita selalu jalan bersama sama dengan tangan saya yang selalu letak di bahu you yang 'dum' ke bawah.Nantilah kita main bola keranjang sama sama dengan vaseline yang banyak banyak yer.."

Namjoon : "Huishh siapa tak ingat la memory sweet tu..... Tapi la last last, kami tak sama sekolah. Lepas tu.... Saya pun taktau nak contact you macam mana. Dah la masa tu takdak phone lagi... Tadika ja pon... ibu bapa sapa la nak bagi anak tadika main phone yang mahal mahal tu. Nantilah kita jadi chocolate sama sama yer"

*Time flies fast. Masa sembang dengan kawan memang sekejap ja lalu, tak macam masa kita dok kat kelas kan, cikgu tak habis habis dok mengajar, haizzzz masa itu memang slow, sengsara, mengantuk.

Jungkook : "Haishh... Sekejap ja kita sembang  dah sampai dah ni. Ish... Ha betul, Namjoon, you aliran apa?"

Namjoon : "Tula... Takpa... Nanti kita sembang la lagi. Emm... Saya aliran sains..... Kenapa?"

Jungkook : "Haishh... Tak sama la... Huhu. Saya memang benci formula formula sains la so saya tak pilih aliran sains... Takpalah nanti kita jumpa juga kan, even tak sama aliran but still sama sekolah."

Namjoon : "Saya nak pergi cafe makan dulu, nak ikut tak?"

Jungkook : "Eii, you punya kelas start bila?"

Namjoon : "9:00 a.m. Kenapa?"

Jungkook : "Sekarang pukul berapa?"

Namjoon : "Emm... 7:55 a.m. Kenapa?"

Jungkook : "Aii?!! OMG!! I have to go now, saya punya kelas 8:00 a.m. Nak lambat dah!!"

Namjoon : "K... Bye...! Nanti kita jumpa lagi..."

Jungkook : "Bye...!!!"

Jungkook lekas lari pergi tengok jadual yang telah menentukan kelas. Lepas itu, dia terus lari ke arah kelas 1 Rambutan dengan tali kasut yang telah longgar

BANG!

Haishh... Jungkook jatuh lagi sekali.... Kesian dia kan...

Jungkook : "Kenapalah  first day nak bagi bencana bencana macam ini."

"AHH" kedengaran suara perempuan yang lembut.

Jungkook bisik dalam hati "kedengaran suara perempuan jelita"

Jungkook angkat kepala tengok ke arah punca suara perempuan itu.

Jungkook : "WTH?!"

Jungkook terpegun tengok perempuan itu, Jungkook tengok dengan muka 'shock' sangat sampai mulut pun buka. 'WTH?! Orang ini lelaki?!!

Jungkook mengelap mata lagi sekali untuk memastikan dia tak silap tengok, apani?! Lelaki?!

Selepas Jungkook bangun dari lantai, Jungkook lekas cakap sorry kepada 'lelaki'  itu dan lari macam nampak hantu. Jungkook berbisik dalam hati lagi sekali... 'Kenapa harini asyik asyik temui perkara pelik pelik ja. AHH!!

*Kalau nak tahu 'lelaki' yang bersuara macam perempuan itu siapa, stay tuned yer... 

HAHAHAHA.... Story saya pelik kan. HAHAHAH.... Sengaja nak bagi pelik ni....

Minta maaf kalau ada typo sebab saya tak sempat check sebab ada kerja lain nak buat so minta maaf yer... 

Between... super junior lama tak come back so saya last minute ubahkan lagu jadi laguni. Best wot lagu ini!!

Hope you all enjoy... Benda ini type last minute so jg kisah sangat yer...




4 IdiotsWhere stories live. Discover now