Kring!kring!
Bunyi yang paling sakit ditelingaku setiap minggu iaitu jam penggeraku.Selalu menganggu aku tengah mimpi indah.Tp aku tetap bngun sbb harini hari pertamaku kesekolah sopa tu.Aku bngun dr baring dn lihat jarum jam itu sudah pukul 6:04 bg aku itu sudah lambat.Aku mandi pun lama pakai baju lama semua lama.Takde yg sekajap.Aku bergegas punya laju masuk tandas.Selesai aku mandi dalam pukul 6:18.Lamanya.pakai baju pula dalam masa 15 minit.Sarapan lagi tp sarapan tu aku tak kesah sngt smpai sekolah boleh mkn juga.aku turun bwh aku tengok oppa aku dh sarapan aku pelik mana omma appa aku?aku tnya oppa aku.oppa mana omma ngn appa?tanyaku sambil turun tangga.kerja overseas.jwb oppa ku ringkas.aku cuma cuit sedikit roti itu dn minum seteguk air.Oppa jomlah gerak kataku lalu keluar dulu.jomlah jwb oppaku sambil minum seteguk air.6:40 mcm tu aku dn oppa aku dh gerak.
Dalam perjalan kami ke sekolah
V:kami takut tak masuk sekolah tu?
Sinb:taklah buat apa nk takut
V:kat sekolah tu ada pembuli kot
Sinb:kalau ada pembuli oppalah tolong
V:heh!mestilah oppa hero sinb :)
Sinb:sayang oppa(peluk lengan v) :)
V:oppa pantang orang buli adik kesayangan oppa ni
Sinb:haha
V:walaupun nerd
Sinb:ee oppa ni
V:kidding! ^^Kami sampai disekolah
Sinb:oppa kenapa dorang semua tengok kita mcm tak puas hati
V:ala biasalah tu sbb kitakn budak baru
Sinb:oo..kita nk pergi mana?
V:pejabat
Sinb:pejabat??buat apa?
V:minta tuju mana kelas kita
Sinb:ooSampai dipejabat
V&sinb:annyeong!
Mr.Jongkook:annyeong.knp nk jumpa sya?
V:kitaorng ni budak baru kr sekolah ni tp tak tahu kelas apa.
Mr. Jongkook:ouh!siapa nama?
V:sy kim taehyung ni adik sy Hwang Eunbi
Mr.Jongkook:ouh!kamu tak sama kelas kamu taeh kelas 4A kelas paling pandai.Kamu pula eunbi kelas 3B kelas no2 pandai..bagus kamu ni :) tau tak kat mana kelas tu?
V:tak
Mr.Jongkook:takpe sy suruh anak sy tunjuk mana kelas kamu ye.Yerin!
Yerin:ye appa!
Mr.Jongkook:tolong tunjukkan kelas dorng ni.
Yerin:oky..sila ikut sy :)Diluar pejabat
Yerin:korang ni adik beradik ke?
Sinb:ye
Yerin:ouh!nama saya Jung yerin panggil yerin je(jebat tangan)
Sinb:nama saya pula Hwang Eunbi panggil je sinb dan ni pula oppa sy nama dia Kim taehyung panggil v atau taeh je :)
Yerin:hai v!:)
V:hai!Kelas v sudah ditunjukkan hanya kelas sinb sahaja belum.
Yerin:kelas awk apa?
Sinb:3B
Yerin:samalah awk ni pandai juga ye :)
Sinb:awk pun sama :)
Sedang mereka berjalan sekumpulan namja menghalang mereka untuk terus jalanYerin:ish! Tepilah
Jungkook:heh!berlagaknya!
Yerin:kau tu sape nk halang kitaorg jalan?
Jungkook:haha!aku anak pengetua sekolah ni ok?leklah aku nk tau je sape budak nerd ni
Yerin:takperlu tahu dia ni kwn baik aku!!
Jungkook:ada aku kesah ke budak nerd ni kwn baik kau??
Yerin:pabo!!*tolak jungkook sampai jatuh*kalau aku tau kau ckp dia nerd lagi aku bunuh kau!!
Jungkook:haha!boleh ke??perempuan apalah daya??Yerin hiraukan dan pergi teruskan jalan sambil tarik lengan sinb.
Sinb POV
masa sekumpulan namja tu halang aku ngn yerin jalan tu aku diam je.aku sedih time namja yg aku tak kenal lagi ckp aku 'budak nerd' aku rasa sedih sngt.Tapi aku terharu juga sbb yerin anggap aku kawan baiknya.huh!aku tau aku nerd tak lyk kt sekolah tu.aku ingt takde sape nk kwn aku tp ada juga.betul kata oppa v aku tu ada pembuki.Aku sedih betul2.aku takut namja tu buli aku sbb aku ni kan nerd.aku rasa mula nk syg yerin sbagai kwn sbb dia lyn aku baik sngt.
Hai!pntnya author tulis!
Harp yg baca ni vote. author penat sngt tau tulis ni!okylah bye.:)
YOU ARE READING
●NERDY GIRL●SINKOOK●[SLOW UPDATE]
RomanceHwang Eunbi... Ya itu nama seorang yeoja yang selalu dibuli.Kerana dengan wajahnya yang nerd itu menampakkan dia hodoh dan tidak disukai ramai. Hwang Eunbi lebih dikenali sinb.Selalu sabar dibuli dengan sekumpulan namja.Lebih lagi Jeon Jungkook yang...