Hoofdstuk 2

825 30 32
                                    

Pov J/N

Een paar 17 jarige gooien een papiertje in de vlammen. Fred en George komen aan lopen. Ze willen hun naam in de vlammen gooien, maar ze zijn nog 16 dus hebben ze iets bedacht. Ik bestaat er geen tijd aan. Ik ben aan het leren. Over het toernooi. Hoe je het 't best kan aanpakken. Ik weet wat de proeven zijn.

----------

''Ga zitten, Alstublieft. Nu dan het grote moment, de selectie van de kampioenen.''

De vlammen worden paars, er komt een briefje uit en het word weer blauw. Dumbledore leest wat er op staat.

''Voor Klammfels is dat Viktop Krum''

''Voor Beauxbatons, Flaur Delacour.''

''En tot slot Cedric Diggory''

Iedereen klapt. Er komen nog twee briefjes uit.

Huh?

Dumbledore pakt ze op.

''Harry Potter''

Harry kijkt verbaasd en Hermione duwt 'm naar voren. Dumbledore pakt het laatste briefje.

''J/N Potter'' zegt hij.

Wat!?

Ik loop naar voren. Dumbledore geeft me het briefje. Ik kijk hem vragend aan.

''Professor er doen toch maar drie scholen mee? En ik heb me niet ingeschreven'' zeg ik.

''Ookal hebben jullie je niet ingeschreven, je kan niet meer terug''

----

Dumbledore komt naar mij en Harry toegestormd. (Very Calmly)

''Hebben jullie je ingeschreven?''

''Nee, meneer''

''Hebben jullie het een ouderejaars gevraagd?''

''Nee, meneer''

''Ze liegen''

''Nee, De vuurbeker heeft magische krachteb. Die kan je alleen misleiden met een Waanzichtspreuk. Dat kunnen vierdejaars nog niet'' zegt Madeye Moody.

''Je hebt er goed over nagedacht, Madeye''

''Het was ooit mijn werk om te denken als duistere magiërs.''

'' Maar we hebben er niets aan. ''

''Het is aan jou, Bartemius''

''De regels zijn duidelijk. De Vuurbeker staat voor een bindend contract. Ze hebben geen keus. Met ingang van vanavond zij hun een Toverschool Kampioennen.''

---

Ron is al de hele dag boos op mij en Harry. Ik heb het uitgelegd, dus het is al minder. De hele school is boos op Harry. Niet op mij. Alleen op Harry, want hij krijgt altijd al alle aandacht. Cedric en ik niet. Cedric zit in Hufflepuff en die winnen ook nooit wat. En ik, Ik sta bekend als: Het zusje van The chosen one, Het zusje van The boy who lived, Het zusje van Harry Potter. Eigenlijk best oneerlijk. Ik ben namelijk The Girl who lived, Maar dat is niet belangrijk blijkbaar. En ik ben niet eens zijn zusje. Ik ben een minuut ouder.

Ik leef in de schaduw van Harry.

--------

''Wat een charismatisch vijftal'' zegt een vrouw van de krant ofzo

''Ik ben Rita Skeeter'' zegt ze en geeft ons allemaal een hand.

''Ik werk voor de Ochtendprofeet. Maar dat weten jullie wel. Maar jullie kennen we nog niet. Jullie zijn nieuws. Wat schuilt er achter die appelwangetjes?'' ze slaat zacht op Fleur's wang.

Harry Potter's twin SisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu