Pov J/N
Ik sta in het gedeelte voor Kampioenen en vrienden. Ik hoor een geluidje.
''Psst'' hoor ik.
Ik ga bij het doek staan.
''Ben jij Harry of J/N?'' hoor ik Ron en Hermione vragen.
''Ja, J/N'' zeg ik.
''Voel je je oké?''
''Ja''
''Het gaat om concentratie. En je moet..''
''Een draak verslaan'' zeg ik.
Ze slaan het doek weg en geven me een knuffel. Hermione laat al gauw los en loopt naar Harry terwijl Ron me nog even knuffelt.
Ik houd van knuffels.
*Flits*
We draaien ons om.
''Kalverliefde''
Ugh.
''Spannend'' zegt ze en laat wat opschrijven met haar fantasieveer.
''Als het vandaag niet goed afloopt halen jullie de voorpagina wel''
''U mag hier niet komen. Deze tent is voor kampioenen en vrienden'' zegt Krum.
''Geeft niets. We hebben al wat we wilden'' zegt ze en loopt weg.
''Goedendag, kampioenen. Kom even hier'' zegt Dumbledore die net binnen loopt.
''Jullie hebben in spanning gewacht en nu is het zo ver. Het moment wat alleen jullie kunnen begrijpen. Wat doen jullie hier, Miss Granger en Mnr Weasley?''
''Sorry, we gaan al'' zegt Hermione en hun lopen weg.
''De zak''
''Kampioenen, kom om me heen staan. Juffrouw Delacour, hier'' zegt Barto ofzo en zet ons op de plek waar we moeten staan.
Hij laat ons een minidraak pakken.
''Miss Potter. De Hongaarse Hoornstaart''
Kut!
Ik kijk Dumbledore even aan.
''Ze staan voor vijf echte draken die elk een gouden ei bewaakt. Jullie opdracht is simpel. Bemachtig het ei, want in elk ei zit een aanwijzing over proef twee. Je hebt een toverstok die je mag gebruiken. Vragen?'' zegt die ene man.
''Goed. Meneer Diggory, bij het kanonschot'' zegt Dumbledore.
Het schot gaat te vroeg en Cedric gaat klaar staan.
-------
Pov Hermione
De laatste draak komt de zaal in. De Hoornstaart. Maar J/N is de laatste! Die draak is het gevaarlijkste!
''Ron, dit is de gevaarlijkste draak.'' zeg ik.
Zijn gezicht betrekt.
Ik kijk even om me heen, om te kijken wie er naast me zit.
Malfoy zit er.
Alleen?
''Ron, waarom zit Malfoy alleen?'' fluister ik.
''Weet ik veel. Hij kijkt best bezorgt'' zegt Ron.
Klopt.
Is hij vrienden met haar?
Nee, toch?
''Vier kampioenen hebben hun draak verslagen en gaan zo door naar de volgende ronde. En nu onze vijfde en laatste deelnemer.''