part 6

82 4 0
                                    

ting! telefon bimbit umairah berbunyi menandakan ada mesej baru masuk
umairah yang sedang nyenyak tidur tergaja dri mimpinya terasa berat sekali kakinya untuk melangkah ke arah telefon bimbitnya.tetapi di gagahkan juga,dia takut jika mesej itu mesej penting dri umminya.

dlm kegelapan dgn cahaya samar2 dri telefon bimbit umairah,umairah melihat mesej itu

[Iman.umairhh] w.zharif sent a message:hoi

mata umairah terus segar bugar apabila melihat mesagge itu
kira umairah zharif ini memang tidak reti untuk memberi salam

Iman.umairhh:nak pe
w.zharif:nak nombor susah lah chat dkt sini

umairah hanya membiarkn mesej itu begitu saja,umairah tekad untuk tidak memberikan nombor telefonnya kpd zharif

umairah terus berlalu pergi meninggalkn telefon bimbitnya untuk kembali pada mimpinya yang indah.
belum sempat dia melelapkn mata semula kedengaran bunyi telefon bimbitnya berbunyi sekali lagi menandakan mesej masuk

umairah hanya membiarkn mesej itu fikir dia mesej itu dripada zharif,malas dia hendak melayan.
baru sahaja umairah melelapkan mata bertalu2 lagi mesej yang masuk
umairah terus mendapatkn telefon bimbitnya.

sangkaan umairah meleset rupanya itu mesej dri temannya melalui direct message di instagram

[Iman.umairhh] a.alyaa_ sent a message:umai! umai! umai! umai! can I have your number?

umairah menaip nombor telefonnya dlm keadaan yang mamai untuk diberi kepada alya.

tup!mesej telah pon dihantar

blum sempat umairah meletakkn kembali telefon bimbitnya satu mesej lagi masuk

[Iman.umairhh]w.zharif sent a message:ok thanks!

umairah yang melihat message itu terus bingung,kenapa zharif mengucapkn terima kasih kepadanya?

umairah terus keruangan direct message zharif,baru umairah terperasan sesuatu dia memberikan nombornya itu tdi kepada zharif dn bukannya alya! oh tidak! ini lah padahnya menjawab message dlm keadaan mamai!

umairah mengesali dirinya,tidak guna lagi dia 'unsend' kembali mesej itu kerana zharif telah pun melihatnya.
          ------------------------------
cuti sekolah telahpun sampai ke penghujungnya,dua hari diberi cuti umairah gunakan sebaiknya2 untuk merehatkn diri dan belajar.

esk adalah hari pemilihan untuk wakil sekolah dlm permainan pingpong. umairah harus persiapkn diri dri segi mental dn fizikal.umairah mahu menjadi wakil sekolah dlm acara itu!

umairah mengambil keputusan untuk tidur awal hari ini.dia mahu merehatkan diri bagi pemilihan esok.
       -------------------------------
"maaf kepada guru yang sedang mengajar,perhatian kepada semua pelajar yang telah mendaftar nama dlm pemilihan sukan pingpong sila turun ke dataran sekarang juga" satu pengumuman dibuat oleh seorg guru buat pelajar yg berkenaaan

umairah yang sedang berada di dlm kelas terus meminta izin dari guru yang sedang mengajar untuk keluar apabila mendengar pengumunan itu.
       
selepas mendapat izan dri guru umairah terus bergegas ke dataran seperti yang diminta,terlihat beberapa orang murid lagi yang sedang menanti kehadiran puan rohana,guru yang bertanggungjawab untuk permainan itu.

sementara menanti kehadiran puan rohana,umairah hanya duduk sendirian di meja batu yang disediakan disitu memandangkan semua peserta yang lain adalah seniornya jadi dia tiada teman untuk berborak.

umairah memerhati peserta2 lelaki yang berada di dlm suatu kelompok.
mata umairah tertangkap pada suatu sosok yang amat dikenalinya, ya zharif!
tidak sangka umairah bahawa zharif juga menyertai pemilihan itu.
mata umairah tidak lepas dri melihat segala perbuatan zharif sehinggalah puan rohana sudah tiba baru umairah tersedar dri lamunannya.

perlwanan diantara perserta sudahpun berakhir,umairah bersyukur kerana dia terpilih untuk mewakili sekolah.tetapi umairah sedikit hampa apabila zharif gagal untuk mewakili sekolah.ya! kenapa umairah perlu berasa hampa? bukankah dia amat bencikan zharif? umairah keliru dgn perasaan sendiri.
adakah hatinya telah terbuka buat insan bernama zharif?
            -------------------------------

"umai dapat ke jadi wakil sekolah" tegur puan Azah
"alhamdulillah dapat ummi" umairah memberitahu dgn penuh gembira
"bila lawan?"puan azah menyoal
"khamis ni"jawab umairah spontan
puan azah hanya tersenyum dia tahu bahawa umairah amat berbakat dlm sukan ini.
            ------------------------------
"siapa yang wakil sekolah pinpong" tanya salah seorang seniornya di dlm van kepada zharif
"tu" zharif menunjukkan tepat ke arah umairah
"kau wakil pingpong en" zharif menyoal umairah
umairah hanya mengangguk
"kau adik Iman danish kan?" zharif menyoal
umairah hanya mengangguk buat sekali lagi dalam fikirannya terdapat banyak tanda tanya bagaimana zharif tahu bahawa dia adalah adik kepada Iman danish.
           -----------------------------
hari ini merupakan hari perlawan ping pong.umairah telah bersiap sedia dri segi mental dn fizikal.ada juga rasa gementar dlm diri.
umairah meminta puan azah untuk menghantrnya kesokalah hari ini memandangkan hri ini hari perlawanannya.Puan Azah hanya akur dengan permintaan umairah.

sampai sahaja di sekolah umairah terus melangkah ke satu meja yang terletak tidak jauh dri stor sukan.hari ini dia tidak perlu naik ke kelas.jadi sementara menunggu puan rohana dia terpaksa tunggu disitu.

"perhatian kepada semua perserta yang mewakili sekolah dlm pertandingan pingpong sila pergi ke dataran mina sekarang juga" satu pengumuman dibuat
semua perserta bergegas ke dataran.sebelum umairah membuntuti peserta yang lain.umairah pergi ke meja yang dimana dia meletakkan bad pingpong nya.tanpa sedar dia terserempak dgn zharif.

"ushh budak ping pong" zharif menegur
umairah hanya kaku mendiamkan diri dia terus mengambil bad pingpong nya dn bergegas untuk beredar dari situ.

"gdluck!"satu kata2 yang terkeluar dri mulut zharif sebelum sempat umairah beredar

satu kata2 itu sudah cukup untuk membuat umairah rasa bersemangat.hati umairah berasa berbunga2 pagi itu
tapi kenapa? umairah sendiri tidak tahu!tapi apa yang pasti dia gembira!

1bulan 1mingguWhere stories live. Discover now