Chap 3

2.1K 134 65
                                    


Pada haritu pelajar Bighit Highschool mempunyai aktiviti pada waktu petang .

Dan mcm biasa BTS akan menyertai acara bola sepak .

Pelajar ii lain tidal berani mengacau mereka sebab diorang tu dhlh senior, hot and kumpulan yg digilai ramai . dan yg paling penting diorang ni tak suka bergaul dgn org luar kecuali D.O dan Sehun yg merupakan kawan baik mereka tapi jarang bersama sebab diorang kan pelajar pandai . mesti diorang ni tengah belajar kat library .

"Woi ! rehat dululaa ! penat laa !" jeeit jhope yg duduk mencangkung ditengah padang .

"Dah jom ! woi ! korang main laa ! kejap lagi aku suruh keluar korang keluar !!" laung Suga menyuruh pelajar junior untuk bermain menggantikan mereka .

"Wey ! tu bukannya si lahanot ke ?" soal tae sambil menunjuk kearah sekumpulan pelajar perempuan dan tak lain tak bukan blackpink laa .

"Yelaa tu ." jawab jin malas .

"Korang tau tak ? pasal kita kena simbah pagi tadi tu dh kecoh satu sekolah bongok !" kata jungkook bersungguh . jelas riak terkejut di wajah mereka .

"Mane kau tau ?" soal suga mendatar .

"Ada sorang yeoja ni . dia tanya aku dgn gediknya 'sunbae okay tak ?' . jadi aku yg blur ni pun jawab laa 'asal pulak ?' . pastu dia cakap 'laaa . kan sunbae kena simbah dgn empat ekor tenuk tu .' aku yg dengar dia ckp mcm tu terus kejar korang yg tinggalkan aku dgn yeoja gedik tu ." jawab jungkook panjang lebar sambil mengejek cara yeoja tadi bercakap dgnnya .

"Sokay . bukan salah kita . salah si lahanot tu ." jawab namjoon selamba .

"Kan ? padan laa dgn muka diorang . kerja nk carik gaduh je . lagi ii si jennie tu ." celah jimin lantas meneguk sedikit air didalam botot air mineral miliknya .

(Keadaan Blackpink)

"Asal aku pulak yg kena mintak maaf ?" soal lisa sedikit geram apabila jisoo menyuruh nya mewakili grupnya meminta maaf kepada ahli bts

"Kau kan leader yg cantik lagi bijaksana ." jawab jisoo sambil itu dia cuba untuk membodek lisa .

"Kau bagi aku upah pun aku takkan mintak maaf dgn lahanat tu ." kata lisa tegas kedengaran .

"Haa apa kata kau je jennie ?" soal rose' lantas tersenyum nakal .

"Aku pulak ?" jawab jennie tidak puas hati .

"Plan sapa syg oi ?" soal rose' sambil mengangkat keningnya beberapa kali .

"Kena jugak ke ?" soal jennie sayu .

"Kenalaa . kau dengar tak apa yg madam song cakap tadi ?" soal lisa balik .

Flashback

(Luar bilik guru disiplin)

"Kamu kira beruntung cikgu disiplin tak gantung sesi persekolahan kamu ." kata madam song tegas . mereka berempat hanya menundukkan kepalanya

"Mianhae madam . kami betul ii tak sengaja ." sahut jennie sebagai dalang disebalik semua yg berlaku .

"Jangan cakap dekat saya . cakap dgn mereka bertujuh . habis basah kuyup diorang kamu semua kerjakan . dhlh petang ni ada aktiviti . mane nk carik baju ? nk tanak pakai baju pihak sekolah punya ." kata madam song sedikit tegas .

"Sape suruh kacau kitorang ?" celah rose' menyebabkan marah madam song membuak buak .

"Jangan nk menjawab ! ni saya nk kamu semua mintak maaf kat diorang bertujuh ! saya bagi masa sampai esok . saya akan tanya BTS esok pasal kamu semua . kalau diorang cakap takde tau ii jelaa apa yg jadi . kamu tau perangai madam song macam mane ?" arah madam song panjang lebar .

"Perlu ke madam ?" soal jennie serba salah .

"Perlu ! tambah ii lagi kamu yg menghasut diorang bertiga buat benda ni !" jawab madam song tegas .

"Nae madam ." jawab mereka perlahan .

End Flashback

"Aku malas laa nk pergi !" bentak jennie sambil menghentakkan kakinya .

"Nak tanak kau kena pergi !" kata jisoo selamba .

"Korang temankanlaa . nanti aku pergi cakap . okay ?" pinta jennie .

"Tanak ." jawab mereka serentak .

"Huhhh . korang ni . waktu susah carik aku . bila aku susah korang tinggalkan je . kawan ke camtu ?" soal jennie lantas mencebik .

"Ellehh nk buat story sedih pulak kat sini . macam laa kau tu tak penah buat mcm kitorang buat ni . kau penah ketawakan aku kena denda dgn saem haritu tak pulak aku mengungkit . hmm ." jawab lisa lantas memeluk tubuh .

"Ellehh apalaa korang ni . iyaa aku pergi ." kata jennie malas sakbil melangkah kearah BTS yg sedang rancak berborak di tepi padang .

"Gudluck ! " kata mereka bertiga di belakang .

"Tak pasal ii aku yg swag ni mintak maaf kat tenuk tujuh ekor tu . pabo madam pabo !" rungut jennie perlahan .

"Perginya jangan kembali !" laung rose' dibelakang lantas ketawa terbahak bahak

"Jennie tabah sila ."

tbc

hahaha amacam ? okay ? kesian unnie itew kena buli dgn kawan ii nya . sokayy unnie saeng mu disini sentiasa bersamamu . hahaha voment guys !
annyeong !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 22, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[SU] Gaduh || BTS & BLACKPINKWhere stories live. Discover now