Kapitel 5

67 7 0
                                    

------ Jennys perspektiv -------

Vad fan ska jag göra nu? Jag måste gå hem till Ogge igen. Precis när jag ska vända mig om för att gå iväg ser han mig. Han tittar rakt in i mina ögon, jag känner hur håren reser sig på mina armar och min hjärna säger spring men inte mina ben. Jag kan inte röra på mig. Alfred reser sig från trappan och börjar gå mot mig, det ser ut som han har gråtit. Har han det? När han står några meter ifrån mig ser jag att hans ögon ser normal ut. Jag måste ha inbillat mig. 

- Jenny... säger han

Sen blir han tyst igen. Jag vet inte vad jag ska göra just nu, jag är livrädd men samtidigt vill jag veta vad han har att säga. Jag tittar på han med en frågande min.

- Jenny, jag var inte klar med dig. 

Hans ögon blir svart av hat och han tar ett hårt tag runt min arm. Jag försöker slita mig loss men de funkar inte, han är alldeles för stark och drar in mig i mitt hus. Han kastar ner mig på hallgolvet och börjar sparka mig i magen. Han skriker att jag är en jävla hora som han ska döda. Jag känner hur tårarna börjar rinna, Alfred ser det.

- Gör det ont?

Jag nickar och han bara ler ondeskefullt och går in i köket, jag hör hur han drar ut massa lådor. Jag vet inte vad jag ska göra, jag har ingen ork att röra på mig och om jag skulle prova springa skulle han bara komma ikapp mig så de är ingen ide. Jag kommer på att jag har min mobil i bakfickan och tar upp den. Jag ringer Ogge men precis när jag ska sätta mobilen mot örat kommer Alfred tillbaka till hallen med en kniv i handen. Jag blir livrädd och börjar skrika, Alfred sparkar mig ännu en gång i magen så att jag tappar luften. Sen sätter han ner kniven i min handled, smärtan är hemsk. Jag känner hur det börjar svartna för ögonen och sedan försvinner allt.

-------- Felix perspektiv --------

Killarna är och handlar godis och sånt på ica men jag orkade inte hänga med så jag stannade hemma hos Ogge och spelade FIFA och tänkte på Jenny. Herregud vad fin hon är, verkligen perfekt. Jag undrar om jag är kär? Jag avbryts i mina tankar av att Ogges mobil ringer, tydligen glömde han den hemma. Jag tar upp den och kollar vem det är.

"JENNY PENNY" står det på displayen.

Jag antar att det är Jenny så jag svarar.

- Tja,Ogge glömde sin telefon hemma så det är Felix. Plötsligt hör jag hur Jenny börjar skrika och gråta i luren. Jag kastar iväg telefonen och springer ut i hallen, där möter jag resten av killarna.

- VI MÅSTE DRA HEM TILL JENNY FORT! skriker jag.

Killarna fattar direkt och vi kastar oss upp på mopederna och åker mot Jennys hus. Fan va tur att Ogge hann komma hem, jag vet ju inte vart Jenny bor. Tänkte jag. Jag hoppas verkligen att allt är okej. 

King of love - The Fooo fanfictionWhere stories live. Discover now