--------Felixs perspektiv-------
Jag var snart framme vid studion. Jag hoppas att de inte är så många foooers där nu för jag är verkligen inte på humör för att ta massa kort just nu. Det var verkligen en lång dag igår, massa dans träning och massa sång så jag är verkligen helt slut.
Jag svängde runt hörnet och till min förvåning så var det inga människor där, skönt. Jag ska precis gå in genom dörren när jag ser en tjej i min ålder sitta ner på gatan en bit bort. Det ser ut som hon gråter och hon har inga skor på sig. Jag börjar sakta gå mot henne.
- Är du okej? frågar jag men hon verkar inte höra mig.
Jag frågar en gång till men jag får ingen reaktion nu heller, så jag sätter mig ner på huk fraför henne och placerar min hand på hennes axel.
Hon rycker till och höjer sakta huvudet.
Då ser jag det, hennes öga är alldeles blått och kinden har ett stort rött svullet märke på sig. Det ser ut som hon har blivit slagen.
- Hur är det? frågar jag igen
Hon kollar chokat mig och sen brister hon ut i gråt. Jag lyfter upp henne i min famn och börjar gå mot studiodörren.
-------Ogges perspektiv--------
Alla är sen, dom skulle varit här för 15 minuter sedan. Jag blir så irriterad när dom inte kan komma i tid. Dom förstör för hela bandet.
Precis när jag lyfter luren och ska ringa Felix så öppnas dörren och han kommer in bärandes med en gråtandes tjej i sin famn. Jag ser inte vem det är men när han lägger ner henne på golvet ser jag. Det är Jenny.
Vad gör du med henne?! frågar jag och känner hur ilskan sakta börjar bubbla inom mig. Jag springer fram till henne och lyfter upp henne i min famn, då ser jag märkena i hennes ansikte. Har hon blivit misshandlad?
- Jag hittade henne gråtandes här utanför, såg att hon typ hade blivit slagen så tog med henne in. Känner du henne?
- Ja, hon är min bästavän. svarar jag kort.
Jag drar in henne i en kram och känner hur hennes tårar rinner ner på min axel.
--------Jennys perspektiv--------
Jag känner hur någon omfamnar mig och känner direkt på lukten att de är Ogge. Ogge min allra bästavän. I hans famn är jag trygg och jag kan börja slappna av.
- Han slog mig. viskar jag i hans öra.
Jag känner hur han stelnar till och drar mig närmare.
_________________________________________________________________________________
Förlåt för att ja inte uppdaterat men här har ni iaf ett kapitel :) kanske inte det bästa men... Hoppas ni gillar de :)
ESTÁS LEYENDO
King of love - The Fooo fanfiction
FanficMin första Fanfiction så den kanske inte är så jätte bra, men skulle bli glad om ni gav den en chans i alla fall ;)