Bab 3

18 0 0
                                    

Pn.Maria menghumbankan aku di sebuah  stor dan menguncinya...
Tiba2 Azlan mencari ku

"ma,ada nampak Ed tak?
"eherkeherkkkk"pn.Maria pura 2 menangis..
"kenapa ni ma?"
"Ed nak bunuh mama"
"apa???tak mungkin...."
"betul Az,dia kata dia terpaksa kahwin dengan Az dan dia cuba bunuh mama kerana mama suruh Az kahwin dengannya lepastu dia cakap dia pura2 baik depan Az...ketika itu dia mengajak mama ke stor sambil memegang pisau...mama pun cuba larikan diri dengan menolak nya ke dalam stor"
"Ed,sanggup kau buat macam ni!!!!"jerit Azlan

Azlan datang ke stor dengan marahnya...

"Hey Ed,tergamak kau nk bunuh mama aku...kalau ye pun kau x cintakan aku,x payah la nk bunuh mama aku"kata Azlan

"Az...sebenarnya..."Edrina x sempat memberi penjelasan
"arhhhh...dah la...aku buat baik pada keluarga kau tapi ini kau balas...kau pura2 baik depan aku...munafik!!!"kata Azlan
"Dah la Az,mungkin Ed x sengaja kut"balas pn .Maria sambil tersenyum...
"x sengaja apa nyer ma...dah la...Ed,kita harus bercerai...."
"Azzzzzz..."laung Edrina dalam tangisan

🌸🌸🌸

Azlan melarikan diri ke Switzerland manakala Edrina hanya tinggal di kondominium yang berdekatan dengan Permit Holding...Berita penceraian mereka telah diketahui oleh ibu bapa Edrina...tapi tempat tinggal yang diduduki oleh Edrina hanya diketahui oleh keluarganya sahaja...

Edrina merenung ke arah deruan ombak pantai sambil berbicara dengan hatinya

"Semua orang x mungkin percaya dengan kejadian yang menimpaku kerana dalam masa 1 hari aku digelar isteri dan diceraikan...dan kini aku ingin melupakan tentang itu kerana esok aku mula bekerja di syarikat Permit Holding...Aku mahu sahaja pergi jauh dari Malaysia tetapi diriku terikat dengan Permit Holding..."

Keesokan harinya...

Aku hanya memakai baju kemeja putih dan skirt pink serta menyanggul rambut panjangku...

"Bismilahirahmanirahim...kau boleh Ed..."kata Edrina sambil menghidupkan enjin keretanya...

Sampai sahaja di tempat parkir permit holding,aku terus memakirkan kereta ku...aku terus berjalan menuju ke Permit Holding lalu menekan lif untuk ke pejabat.
Setibanya di pejabat,dia diperkenalkan kepada pekerja di pejabat tersebut...

"Edrina,how are you?"tanya Dato Fazli selaku ceo di Permit Holding.
"i'm fine dato"jawab Edrina

Ketika itu semua orang sedang menunggu kedatangan seseorang...
Tuk tuk tuk ...seorang lelaki sedang mengetuk pintu untuk masuk...

Aku terkejut melihat lelaki ini kerana dialah lelaki yang sedang bercakap dengan phone pada tempoh hari...

"Baik lah semua,saya kenal kan anak saya Tengku Qayyum selaku pengganti saya di Permit Holding dan ini Edrina sebagai PA...Kalian harus ingat,mereka berdua orang baru di sini...Jadi tolong bertolak ansur dengan mereka"kata Dato Fazli

Semua orang mendengar arahannya dan aku madih terkejut kerana aku bekerja sebagai PA Tengku Qayyum yang kacak ni...

Pada hari itu,Qayyum dan Edrina melakukan tugas masing2...tiba2 Edrina dipanggil Qayyum

"Edrina,sila masuk sekejap"
"baik tengku"

"Edrina,saya harus amik nombor phone awak ketana banyak benda kita n bincangkan nanti"
"baikla tengku...0139885470"
"thanks"ucap Qayyum sambil memberi senyuman kepada Edrina
"Okay"balas Edrina

Edrina keluar dengan hati yang berbunga-bunga mungkin disebabkan senyuman manis encik Tengku...tidak sempat dia duduk,tiba2 ada seseorang yang memanggil nya

"Edrina!!!hai"
"Oh,hai...siapa name awak?"
"Lisa..."
"Selamat berkenalan Edrina"

Bermula pada hari itu,Edrina dan Lisa berkawan rapat...sehingga Edrina mengajak Lisa untuk tinggal  bersamanya...





To be my good husbandWhere stories live. Discover now