Tiba2 Qayyum tersedar dari tidur...ternyata dia hanya bermimpi...Pada masa yang sama,Edrina meraung kesakitan seakan sakit untuk bersalin.
2 Jam Qayyum menunggu di luar bilik bersalin...Tiba2 terdengar tangisan bayi...Ketika itu juga,doktor keluar daripada bilik itu...
"Encik Qayyum...Tahniah ada mendapat bayi lelaki..."kata Doktor
"Macam mane keadaan anak dan isteri saya?"tanya Qayyum
"Dua-dua nya selamat..."
"Alhamdulillah...time kasih doktor."Kedua-dua ibu bapa Qayyum dan Edrina hadir ke wad untuk melihat keadaan Edrina dan cucu mereka...
Justeru,Qayyum menamakan Tengku Edri Qallif...Edrina dibenarkan pulang ke rumah...
"Hati2 princess...slow2 ..."kata Qayyum sambil memimpin tangan Edrina.Edrina masuk ke dalam bilik manakala Qayyum memegang Qallif.
"Hubby nampaknya kita x boleh nak bemesra dah sebab dah ada cctv.."kata Edrina.
"Maksud awak?"tanya Qayyum.
"Qallif ni cctv kita."terang Edrina.
"X pe la...kita hantar rumah mama..."balas Qayyum.
"eeeeee...gatal..."marah Edrina sambil mencubit lengan Qayyum.🌸🌸🌸
Tujuh tahun kemudian...
"Qallif...jom makan...hari ni mummy hantar Qallif lepastu daddy amik Qallif...ye..."kata Edrina.
"Okay mummy..."balas Qallif.Hari ni...Qayyum pergi kerja awal pagi kerana ada urusan penting...Jadi Qayyum dan Edrina pergi berasingan ke office.
Lunch time...
"Hubby...lusa hari jadi Qallif...saya rasa nak buat party besar-besaran untuk hero kita"kata Edrina.
"Hubby okay jerr..."
"Nnti saya nak bincang dengan mama dan papa kita..."kata Edrina lagi.🌸🌸🌸
Birthday party Qallif
Selepas acara menyanyi lagu happy birthday...Qallif pun meniup lilin...
"Happy birthday...hero mummy..."ucap Edrina.
"Happy birthday...Qallif..."tambah Qayyum pula.
"thanks mummy...daddy..."balas Qallif.Ketika birthday party berlangsung...Edrina dan Qayyum bersembang di koridor...
"Hubby...saya nak bagitau something..."kata Edrina.
"What??"tanya Qayyum.
"X lama lagi Qallif akan dapat adik..."
"Alhamdulillah..."kata Qayyum
"Saya pun terkejut...saya pergi klinik 3 hari lepas..."
"Berani sembunyikan darpada hubby ehhhh"
"Saje...surprise..."
"Edrina Qaisara...thanks for everything and thanks kerana sudi menjadi princess,isteri serta ibu kepada hubby dan Hero kita..."jelas Qayyum sambil mengalirkan air mata."Tengku Qayyum...saya pun nak ucap thanks to be my good husband for me...and i love you so much..."
"i love you too...i hope cinta kita akan kekal hingga ke jannah..."balas Qayyum
"Aminnnn...insyaallah..."jawab Edrina.
Qayyum pun mencium dahi dan ubun2 Edrina...manakala Edrina memeluk tubuh Qayyum yang sasa sehingga bibirnya rapat dengan dada Qayyum...ketika itu juga...Qallif datang untuk memeluk mummy dan daddy nya...
TAMAT...
YOU ARE READING
To be my good husband
RomansaEdrina seorang wanita simpati terhadap seorang lelaki bernama Azlan.Azlan sangat mencintai Edrina.Buktinya,Azlan memberi layanan yang baik terhadap keluarga Edrina dan kebaikan itu menyebabkan Edrina sukar untuk menolak cinta Azlan walaupun Edrina...