25💦I Need You

59 4 0
                                    

5:30 p.m.

"Aik hanna kenapa belum balik lagi?"

"Nak balik mcm mana Rayyan belum lagi datang ambik si kecik ni.."

"Ouh..kalau macam tu akak balik dulu la ye lagipun tunang akak dah tunggu dekat luar"

"Okay kak"

"Jangan lupa kunci semua pintu...anak kunci tu hanna pegang dulu sbb akak ada pendua..okay..bye"

Balas Sofi lalu menuju ke arah ke Audi milik tunangnya

Hanna melihat ke arah si kecik yg kemas dalam peluknya..

Drum!Pap!!

Bunyi panah kilat membuatkan hanna terkejut..hampir saja dia terlepas si kecik tu


"haih mana la Rayyan ni ckp nk datng pukul 5 tapi skrg dah pukul 6....hanna sayang mana daddy awak eh????"

seorang lelaki datng dan menghampiri hanna yang sedang kusyuk bercakpa dengan baby hanna..macam la budak tu faham apa yang dikatakan

"sorry aku lambat..tadi aku ada meeting last minute" tegur Rayyan

"tak ape...nah ambik lah anak kau ni!"

"kau balik naik apa ni"

balas Rayyan sambil mengambil anaknya daripada pangkuan Hanna

"ouh...errk pasal tu aku balik naik teksi kut..kenapa??"

"tak apa...lagipun setahu aku kalau masa ni susah nak dapat teksi"

hanna hanya diam tak terkutik

"kalau kau nak...ku boleh tlg tumpangkan kau balik ke rumah kau...lagipun kau still duduk dekat rumah lama mama dgn papa kau kan?"

"tak takut menyusahkan kau ke??lagipun nanty apa pulka yang kak dian akan fikir bila dia tahu yang aku dgn kau masih lagi berjumpa?!"


"kalau pasal tu kau xpayah risau lah...lagipun aku nak share something dgn kau pasal dian"

"erm...okay lah aku ikut kau"


.

.

.

.

.

StarBuck

hanna dgn rayyan mengambil tempat yang sedikit jauh dari orang ramai ....keadaan di tempat mereka sunyi sepi sehinggalah hanna memulakn percakapan

"so..rayyan apa yang kau nak bagitahu aku?"

kata hanna sambil bermain dgn baby elyana

(guys Min sorry sebab Min terpaksa tukar nama panggil utk baby hanna kpd baby Elyana sbb xnak korg terlalu keliru)

"first aku tahu yang mesti kau ingat semua ni mengarut tapi ini adalah kenyataaannya...pertama sekali pasal Dian...mesti kau fikir yang dia masih hidup lagi tapi kebenarannya adalah Dian dah meninggal dunia 3 bulan lepas..dan kenapa nama kau dan aank aku sama??? sebab tu dian yg minta..lagipun dia benar-benar rasa bersalah dgn kau atas apa yg terjadi dulu..kalau kau tak percaya ni dia surat yg dian tinggalkn utk aku...dan dia ada buat satu permintaan utk aku dan kau tuniakn tapiaku malas nak paksa kau...so bacalah"

ujar rayyan sambil menyerahkan surat yang pernah diberikan oleh arwah dian dulu kpd dia...surat itu mula bertukar tangan

hanna membaca surat tersebut dgn tekun dan cuba memahami apa yang ingin disampaikan oleh arwah dian..

Closer || #wattys2017Where stories live. Discover now