Okunmadan yargılanmaz.

13 1 0
                                    

İnsanlar kitap gibidir , her insanın temiz, kirli ,karalanmış, koparılmış sayfaları vardır .
Kitap okurken çoğu insan kapağından etkilenir ama önemli olan içindekiler değil midir ?
İçimiz dışımız bir değildir biz insanları dışındaki kapağa bakarak yargılarsak o zaman ön yargılarımız sayesinde çok şey kaybederiz.
Kaybettiğimiz şeyler okumadığımız o sayfaların size katacağı şeylerdir.
Tanımadığınız insanları asla yargılamayın hakkın da söylenecek kötü şeyleri umursamayın bu çok önemlidir .
Siz sadece okuyun , her insan değişir değişebilir , burada önemli olan duyduklarının devam edip etmediği .
Duyduğumuz şeyler belki de seni yolundan alıkoymak için söylenen birkaç yalandan ibarettir.
Yalan olup olmaması hiç önemli değildir insan kitaptır ve okuyucu da siz düzgün okursanız hikayenin sonunu bile değiştirebilirsiniz.
Hikayeden bahs etmişken kendi hikayemizden de bahs edelim.
Siz kendi hikayenizi yazarken sadece kendi anladığınız dilde yazarsanız daha sonra sizi kimsenin anlamadığından şikayet edip durursunuz .
Peki ya sizi kimsenin anlamasını istemiyorsanız ?
İşte bunu yapan insan çok şey kaybetmiştir ve çok üzülmüştür.
Duyguları sömürülen bi insan artık dışarıya karşı güvensizlik durumuna girmiştir .
Bu yüzden bütün yazdıkları sorunları , hayallerini , üzüntülerini , sevincini  kimseyle paylaşmak istemez kördüğüm gibidir çektikçe sıkılaşır.
İşte ancak o düğümü kendisi açabilir tabi açmak için sebebi kaldıysa.
Hayatın seçimlerden ibaret olduğunu söylemiştik yine insanlara karşı kendinizi iyi anlatmak ve karşı tarafı iyi anlamak sizin elinizde .
Peki karşı taraf kördüğümse ?
Kesinlikle sorunlarını öğrenmek için ısrar etmeyin onu anlamaya çalıştığınızı gösterin ve ona güven duygusu verin.
Unutmayın kördüğümü ancak düğümü atan çözebilir.
Eğer ki çıkar uğruna düğümü kesecek olursanız inanın o kestiğiniz düğüm sizin ayağınıza dolanacaktır.
İnsanları sadece anlamak için onları okuyun onların açıklarını aramak için değil her insan anlaşılmayı hak eder insan kapaktan ibaret değil bunu anlamak gerçekten çok önemlidir .
Çıkarları uğuruna kirli elleriyle , temiz olan sayfaları kirletmeye çalışan insanlardan uzak durun .
Söyledikleri şeyleri aldırmamak gerekir çünkü onlar kendi kirlenmiş hayatlarını temizleyemiyeceğini düşünerek kirletmeye devam eder . Üstelik sadece kendisini değil masum olan ve çekemediği her kimsenin sayfalarını karalamak için uğraşır durur .
Üstelik bu insanlar , aklı karışık olan insanları kullanmak için  didinir durur. Oysaki kafasındaki onca şeyden dolayı bu insnalar genelde doğruyu seçemezler siz o doğrudan şaşmayın .
Bir kitabı okumadan yargılamayın .
Aciz olan insanlar bu ön yargıyı kıramayan insanlardır.
İnsanlar aciz ve öğrenecek çok şeyimiz var.

İnsanlar Acizler.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin