"Aku akan buatkan kau menyesal hidup di dunia ni".
"Aku tak hantar dia kesana bukan saja-saja tapi ada sebabnya,well aku ni orang baik ok".
~~~
"Kat mane aku ni?Kenapa tempat ni macam zaman joseon?Kenapa semua orang pakai baju hanbok?Aku harap yang aku ni tengah bermimpi sekarang"Bisik hati Jihoon apabila melihat persekitarannya yang pelik.Slak!
"Woojin!Daehwi!Korang pon ade kat sini jugak?Senasiblah kita...By the way kenapa korang halakan pedang kat aku ni?"Tanya Jihoon apabila melihat kedua-dua pedang yang dipegang oleh Woojin dan Daehwi dihalakan ke arahnya.
"Hyung,macam mane dia tahu nama kita sedangkan kita tak kenal dia"Bisik Daehwi kepada Woojin.
"Hyung rasa dia ni gila kot kau tengoklah baju dia lain daripada yang lain"balas Woojin.
"Jadi patut ke kita tangkap dia?"Tanya Daehwi.
"Patutlah bodoh!"balas Woojin sambil mengetuk kepala Daehwi.
"Sakitlah hyung!"
"Alah korang ni pon,nak berbalah jangan depan aku...korang tau tak dari tadi lahi aku duk sini dengar korang berbalah,lagi satu pedang ni jauhlah sikit dari aku kalau aku tertusuk mati aku"bebel Jihoon tak puas hati.
"Banyak cakap pulak kau ni dah ikut kitorang!"paksa Woojin lalu menyeret Jihoon dibantu Daehwi.
"Eh,eh korang nak bawak aku pergi mane ni?Jangan pegang kuat sangat merah nanti lengan aku!"Jerit Jihoon.
"Wang, kitorang ade terjumpa orang gila di pekan tadi apa yang patut kami lakukan penjarakan dia atau bunuh?"Tanya Woojin kepada wang(raja)yang membelakangi mereka.
"Korang panggil aku orang gila?aku kawan koranglah!"Jerit Jihoon tak puas hati.
"Berani kamu meninggikan suara di depan beta!"murka wang lalu membalikkan badannya menghadap mereka.
"Kang Daniel hyung!"Jerit Jihoon gembira apabila melihat hyung kandungnya walaupun bukan.
"Ya,berani kamu memanggil nama beta begitu?!Beta tiada adik yang gila seperti kamu!pengawal bunuh dia!"titah wang.
"Kami menjunjung perintah wang"balas Woojin dan Daehwi lalu menyeret Jihoon sekali lagi.
"Hyung!Biar Jihoon explain perkara yang sebenar hyung!"laung jihoon tetapi tidak dihiraukan wang.
"Berhenti!"
"Yeowang?"
"Kanda,kenapa bertindak terburu-buru?Kalau namja ni tak bersalah macam mane?"murka yeowang.
"Dia meninggikan suara kepada kanda"bela wang.
"Tu jer???Kanda harus selidik dulu sebelum menjatuhkan hukuman!Pengawal lepaskan namja tu dan bwk dia ke bilik persalinan"titah yeowang.
"Kami menjunjung perintah yeowang"balas Woojin dan Daehwi lagi lalu membawa Jihoon ke bilik persalinan.
"Korang ingat aku ni patung ke?"Tanya Jihoon kepada kedua-dua pengawal tersebut.
"Lebih baik kau diam sebelum aku cili mulut kau"balas Daehwi geram.
YOU ARE READING
Jeojang boy(Wanna One)(Complete)
FanfictionKang Jihoon adalah seorang remaja yang menyukai aegyo,ramai gadis memujinya comel ramai juga yang membencinya.Akibat ego seseorang, Jihoon disumpah untuk berada di zaman joseon selama 7 bulan? "Aku dekat mana ni?"-Jihoon. "Hyung!"-Jihoon. "Aku Wangl...