Flashback

128 7 2
                                    

Apa perasaan korang apabila mak korang mati mase korang kecik lagi?Dan apa perasaan korang apabila korang tak pernah tengok muka mak ayah korang sendiri.

Mesti sedihkan?

Macam tulah perasaan Daniel dan Jihoon.

"Huih,hensemnya dongsaeng hyung ni..."puji Daniel sambil mengintip di celah pintu Jihoon.

"Oi hyung,kenapa duk celah pintu tu tak padan dengan badan😑"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Oi hyung,kenapa duk celah pintu tu tak padan dengan badan😑"

"Alah ikut suka hati hyung ah"balas Daniel sambil cuba mengflipkan rambutnya tapi tak boleh.

"Hyung, Jihoon dah hensemkan,kan,kan???Hyung rasa ramai tak yeoja yang nakkan Jihoon nanti?"tanya Jihoon sambil melompat-lompat di hadapan Daniel.

"Aigoo...kiyowo~Kalau Jihoon comel macam ni macam manelah hyung nak lepas untuk org lain nanti"puji Daniel sambil mengunyel-nguyel pipi Jihoon yang mengembung.

"Mmph!Jihoon bukan yeojalah!Hyung nak layan macam tu!Dahlah Jihoon dah nak pergi sekolah ni annyeong!"ucap Jihoon lalu berlari ke luar meninggalkan Daniel.

"Eh,kenapa datang balik?"tanya Daniel kepada Jihoon.

"Jihoon tertinggal gambar eomma.Jihoon nak tunjukkan sekolah baru Jihoon kepada eomma"balas Jihoon lalu mengambil gambar Kyulkyung di tepi katilnya dan berlari keluar semula.

#CattyCafe

"Woi,Daniel!"panggil Jaehwan dan Hoshi sahabat sehidup semati Daniel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Woi,Daniel!"panggil Jaehwan dan Hoshi sahabat sehidup semati Daniel.

"Wea?Ade berita baru ke?"

"Takde cuma kitorang nak tanya,adik kau dah masuk sekolahkan?"tanya Hoshi.

"Ha'ah kenapa?"

"Takdelah, kitorang cuma nak ajak kau sertai blind date jer petang ni,nak?"

"Taknaklah aku,adik sorang tu pun payah nak jaga hati.Nikan pulak orang lain"

"Alah,kaukan dah tua... Takkanlah kau taknak ade yeojachingu???"tanya Jaehwan pula.

"Tak sedar diri.Hei,kau tu sama umur dengan aku tau tak!"

"Hey,hey,hey! Korang ni nak kerja ke taknak hah!Kan aku potong gaji korangkan.Eee tak kuasa aku"potong Sungwoon si tauke cafe dan adiknya Woozi.

"Maafkan kami"ucap ketiga2 sahabat itu lalu meneruskan kembali kerjanya.

"Adoi,orang-orang pendek ni memang menyebalkan"bisik hati ketiga-ketiga sahabat itu.

Prang!

"Eh Daniel,kau tak apa-apa?"tegur Hoshi sambil menolong Daniel mengutip serpihan mangkuk yang pecah.

"Entahlah,aku cuma rasa tak sedap hati jer"

#SituasiJihoon

Aigoo~kiyowo!

Aku dah cop dia jadi namjachingu aku dah,kau jangan ambik!

Kalau macam ni hari-hari aku sanggup pergi sekolah sebab nak muka dia!

"Wah... Deabaklah kau Jihoon baru masuk sekolah terus ada fans untunglah"puji Woojin.

"Well,akukan Kang Jihoon~Siapa yang tak sukakan aku?Muka kacak+comel,kulit putih..."

"Woi,jangan mention warna kulit boleh tak"rungut Woojin sambil memandang Jihoon dengan tatapan yang membunuh.

"Ops!Sorry!Typo"

"Woi Daehwi,kenapa diam ni?Bukan kau ke mulut yang paling cabai dekat sini?"tegur Jihoon sambil memandang Daehwi pelik.

"Eh takde pape pon"jwb Daehwi sinis.

"Eh Jihoon,tengok tu ade kucing ank kena langgarlah!"kata Daehwi sambil menunjukkan kucing yang berada di depan jalan sekolahnya.

"Woi Jihoon jangan!nanti kau yang kena langgar nanti"laung Woojin melihat Jihoon yang berlari keluar dari area sekolah tapi tak dihiraukan oleh Jihoon.

Sampailah...

Bukk!!!

"Jihoon!"jerit Woojin lalu berlari ke arah Jihoon yang sudah terbaring di atas jalan sambil memeluk kucing tadi.Manakala Daehwi hanya berdiri di tempat yang sama kerana terlalu terkejut.

"Daniel hyung...Eomma...maafkan Jihoon"hanya itu sahaja perkataan yang keluar dari mulut Jihoon sebelum ia menutup matanya.

Dan bermulalah kisahnya di Joseon...

🐱🐱🐱

Sebenarnya saya bosan sgt😔...Harap korang terhibur...

Jeojang boy(Wanna One)(Complete)Where stories live. Discover now