Niet meer dan een droom... toch?

56 5 21
                                    

"Rode rode, kom hier" een paniekerige stem klinkt over het veld waar rode staat. Henry staat aan de andere kant, een soort schaduw komt over hem heen. In paniek kijkt ze naar hem, ze rent maar op het midden van het veld botst ze tegen iets aan. Rode sla er een keer tegen aan, de paniek Henrys gezicht wordt groter. De schaduw valt hem aan, wat is het, wat doet het. Rode begin te huilen "Rode Rode" klinkt het weer. Vragend kijk ik om me heen.

Rode wordt wakker geschud door Henry, ze gilt en slaat hem. Henry kijkt haar met een opgetrokken wenkbrauw aan en schud dan zijn hoofd. Rose kijk naar buiten 'ik droomde weer' zegt ze, Henry antwoordt droogjes 'dat had ik door, dat had ik door.' Rose grinnikt, ze staat op uit bed. Naar beneden, ze maakt iets ontbijt voor haar en Henry, hun ouders zijn toch al weg. Ze pakt twee eieren en doet ze in een koekenpan dan geeft ze de hond eten, twee bekertjes met voer. Ze kijkt naar de eieren en denkt weer aan de schaduw, een rilling gaat over haar rug. Rode maakt een beweging met haar rug en geeft de hond, nayi, een aai. Henry komt naar beneden, hij gaapt en rekt zich uit, hij smakt een beetje. Rode grinnikt en schept de eieren op twee borden, ze zet de borden op tafel. Henry grinnikt en pakt een broodje, langzaam begint hij te eten, Rode volgt zijn voorbeeld. Nayi begint te piepen voor de deur, Rode grinnikt en kijkt naar Henry. Die knikt, hij staat op en pakt de riem, Rode trekt laarzen aan en pakt hun jassen. Henry klikt de riem vast aan de halsband en doet ook zijn laarzen aan, hij neemt zijn jas aan van Rode en trekt hem aan. Rode stapt naar buiten een koude vlaag lucht komt over haar heen. Nayi springt vrolijk achter haar aan, Henry grinnikt en stapt ook achter ze aan.

Het experiment MWSWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu