Herään ja haukottelen. Nousen sitten venyttelemään. Kävelen ulos. Viileä tuuli heittelee turkkiani. Hyppään luolani katolle ja katson muun lauman touhuja. Kaikki eivät ole vielä heränneet. Katselen hetken leirin takana olevaa kivikkoa. Näen siellä liikkuvan jotain. Päätän lähtä selvittämään asiaa ja hyppään alas. Juoksen kivikkoa päin. Kun juoksen lähemmäs, olento huomaa minut ja lähtee juoksemaan metsään. Syöksyn olennon perään ulvaisten muille laumalaisille merkiksi. Olento on paljon minua nopeampi, joten se häviää pian näköpiiristäni. Silloin muut laumalaiseni saapuvat ja lähtevät perääni. "Me saamme sen tunkeilijan kiinni! " ärähdän. Juostessamme metsässä huomaan puskassa harmaan suden. "Sinä! " Haukahdan vihaisesti. Susi ei vastaa mitään. Muutama laumalaiseni alkaa murisemaan uhkaavasti. "Mitä teet täällä?!? " alan kyselemään oudolta sudelta. Susi ei vastaa. Me piiritämme suden, joka vain kyyhöttää puskassa. Kuulen takaani juoksuaskeleita, mutta en ehdi reagoida niihin mitenkään, ennenkuin joku kaataa minut maahan ja puree minua kaulasta. Laumalaiseni tulevat auttamaan, mutta outo harmaa susi pääsee pakoon. Se olikin varmaan vihollisjoukon suunnitelma. Pääsen suden otteesta pois ja tämä susi kuoleekin. "Ei tarvitse vaivautua viemään tätä ruhoa pois alueeltamme. Sota on muutenkin jo alkanut. " Sanon hiljaa.
YOU ARE READING
Susilauma
ActionLauman elämää alfan näkökulmasta. Mitä tapahtuu kun joukko outoja susia tunkeutuu lauman reviirille? Se selviää vain lukemalla! [AKTIIVINEN]