1)MILIK HYO

81 7 2
                                    

Jihyo dan chen berjalan sambil memegang tangan. Mereka sedang berada di tepi pantai. "Chen.. Tau tak semalam hyo termimpikan chen. Hyo mimpi chen tinggalkan hyo sorang-sorang." kata jihyo tiba-tiba. "Jangan percaya sangat mimpi tu. Tak mungkin la chen akan tinggalkan hyo.. Chen sayang jihyo sangat-sangat" kata chen ikhlas.. Jihyo tersenyum mendengar kata-kata chen tersebut.. "Hyo pon sayang chen sangat-sangat.. Hyo nak chen ada di sisi hyo sampai hyo mati" kata jihyo.. "Okay chen janji tak kan tinggalkan hyo walau apa pun jadi. Chen tak nak hyo sedih. Nanti kalau kita kahwin chen nak beli rumah atas bukit sebab tiap kali chen bangun chen akan bangun dalam suasana yang nyaman, sunyi dan tak de orang akan kacau kita" kata chen sambil menarik jihyo duduk di atas pasir.. "Wahh rumah atas bukit.. Hyo suka sangat.."

Selepas bersiar-siar jihyo dan chen pun pulang ke kereta. Namun tiba-tiba nafas chen tersekat-sekat.. "Chen!! Chen!! Awak kenapa" tanya jihyo bimbang.. "Tolongggggg!!!! Jerit jihyo apabila chen jatuh pengsan. Jihyo pula tidak tahu cara memandu kereta. "Chen bangun lahh.. Chennn!!" panggil jihyo sambil menepuk-nepuk pipi chen lembut.. Orang ramai mula berkumpul disitu.. "Someone tolong drive kereta." jihyo meminta pertolongan.. "Biar saya yang drive" kata seorang lelaki pertengahan umur.. "Encik tolong drive ke hospital terdekat..." pinta jihyo..

Setelah setengah jam berada di dalam kereta akhirnya mereka sampai di hospital besar daegu.. Chen dibawa kedalam bilik pemeriksaan manakala jihyo pula terpaksa menunggu di luar kerana mungkin akan menganggu proses pemeriksaan.. Jihyo menunggu di luar dengan perasaan yng resah.. Digigit bibirnya tanda gelisah.. 'Haishh cepat la sikit.. Chen awak kuat kann.. Awak tak mungkin sakit.. Saya tau awak kuat..ya tuhan kau kuatkan lah semangat chen. Janganlah kau rampas dia daripada aku' pinta jihyo didalam hatinya.. Seketika kemudian doktor yang merawat chen sudah keluar.. "Awak penjaga encik jong dae ke?" tanya doktor tersebut.. "Yaa saya.. Ermm isteri dia" jawab jihyo teragak-agak.. "Baik lahh duka cita saya maklumkan perkara ini kepada puan.. Sebenarnya Encik jong dae menghidapi kanser otak.. Beliau kini berada di tahap 4 iaitu tahap berbahaya. Tuan jong dae juga sudah lama sedia maklum dengan penyakitnya.. Saya dikabarkan oleh doktor yang merawatnya bahawa beliau menolak segala rawatan susulan dan memohon agar tidak menghebohkan perkara ini kepada sesiapa" gugur air mata jihyo mendengarnya.. Dia tidak sangka bahawa chen merahsiakan perkara ini daripadanya.. 'Patutla malam tadi dia beria-ia sangat nak pergi pantai' kata jihyo.. Air matanya tidak berhenti-henti mengalir.. "Berapa lama lagi masa yang dia ada" tanya jihyo tersedu-sedu.. "Masa yang dapat saya anggarkan hanya lah 1 bulan atau lebih" jantung jihyo bagaikan hendak terhenti.. "Sa. satu bulan?! Doktor jgan main-main la chen sihat!!" marah jihyo "saya harap puan redha.. Sya pergi dulu.. Puan sila lah masuk bersama encik jong dae" kata doktor itu lalu jalan melepasi jihyo..

"Klarkk" pintu ward itu dibuka oleh jihyo perlahan-lahan.. Air mata yang mengalir dibiarkan sahaja tanpa di kesat.. Langkah terus diatur ke arah katil chen. Di lihat wajah chen yang pucat itu. 'Kenapa selama ni aku tak pernah sedar yang dia sakit. Kenapa aku bodoh sangat. Kalau aku tau yang chen sakit semua ni tak tak terjadi. Chen mungkin akan dapat hidup lebih lama. Ya tuhan kau kuatkan lah semangat chen untuk terus berada di samping aku. Sesungguhnya aku tak sanggup kehilangan dia. Aku sayang kan dia, seperti mana aku sayangkan kedua orang tua ku' jihyo mengesali sikapnya yang terlalu bodoh sehinggakan dia tidak sedar cinta hatinya yang sedang bertarung nyawa untuk hidup. Lamunan jihyo terhenti apabila dia rasa tangannya di pegang.. "Jihyooo" panggil chen perlahan.. "Chen awak dah bangun.." jihyo membantu chen untuk bersandar di katil lalu tangannya laju mencapai air yang berada di atas meja dan di suakan ke mulut chen. "Minum dulu" arah jihyo dan chen hanya menurut arahan jihyo tersebut. "Kenapa hyo menangis" tanya chen. "Awak harapkan saya ketawa ke bila saya dapat tau yang kekasih yang saya cintai, orang yang saya sayang, orang yang saya harap dapat sehidup semati sakit macam ni" tanya jihyo sinis. Air mata yang baru berhenti kini tumpah kembali. "Saya tak nak awak risau sebab tu saya tak kasi tau awak pasal benda ni" kata chen sambil memandang kedalam mata jihyo.. "Awak ingat bila awak mati saya akan happy.. Kenapa awak selfish sangat. Kenapa awak tak buat je rawatan susulan" marah jihyo.. "Saya tak nak kehilangan awak.. Macam mana saya nak hidup kalau awak tak de chen. Awak la peneman saya, awak la penghibur saya, awak la segala-galanya bagi saya. Sanggup ke Awak nak tinggal kan saya macam ni!!  Sanggup ke awak tinggal kan saya tak tentu arah macam ni!" tengking jihyo.. Jihyo memukul dada chen yang berada di hadapannya berkali-kali.. Chen menarik jihyo masuk kedalam pelukkannya.. "Maafkan saya. Saya ialah lelaki yang paling tak guna dalam hidup awak. Saya harap saya dapat buang penyakit ni jauh-jauh. Saya harap saya dapat hidup dengan awak lebih lama jihyo. Tapi saya tak nak awak tengok saya dalam keadaan nyawa-nyawa ikan. Saya tak nak semua tu.. Hyo saya harap awak dapat jumpa lelaki yang lebih baik daripada saya" kata chen yang turut menangis.. "Awak jangan merepek la chen. Awak milik saya sampai awak mati. Akhir nafas awak milik saya. Saya tak mungkin akan tinggalkan awak." balas jihyo teresak-esak. "Chen jom kita tunang.. Saya nak awak tinggalkan saya sewaktu awak jadi milik saya. Saya tak nak apa-apa dah selain jadi tunang awak" pinta jihyo secara tiba-tiba. Chen juga terkejut dengan kata-kata jihyo.. "Hyo jangan main-main saya dah nak mati saya sakit hyo. Saya tak nak hyo sedih sewaktu saya dah tak berada di dunia ni." kata chen. "Hyo tak main-main hyo serius. Kita balik seoul nanti kita terus tunang" kata jihyo. "Awak sakit ke awak apa ke saya tak kisah saya nak berada di sisi awak sampai malaikat maut jemput awak." kata jihyo bersungguh-sungguh.. "Baik la kalau itu yang hyo nak chen akan buat. Chen akan pastikan chen milik hyo sampai chen mati"

_TBC~~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LOVE STORY ( 사랑 이야기) P.C.Y & S.J.HWhere stories live. Discover now