One

85 8 40
                                    


Invitation to Jeguk High school reunion

Kad warna gold black tu aku usha lama

Banyak kenangan lama berlayar di minda sekarang, tak kira yang pahit ataupun manis.

Pap!,

Bahu aku di tepuk menyedarkan aku kembali Dari kenangan lama

"Yah!! Kang Nara yang Kau tengok kad jemputan tu macam nak tembus dah kenapa? Aku dari tadi cakap dengan meja ni taw" kata jiyeon tak puas hati.

"Sorry la Jiyeon aku teringat balik zaman gelap kita dulu je bila tengok kad ni" kata aku dekat Jiyeon yang tengah makan pizza 🍕 dekat meja makan

Jeon Jiyeon, boleh jadi soulmate aku dah rasanya sebab dari zaman belajar sampai kerja asyik berkepit je dengan budak ni. She is my living diary. Semua benda aku cerita dekat dia ni even aku jatuh longkang pon aku cerita. Ingat nk meraih simpati tapi jangan harap la, dia bantai gelak ada laa...chill ah tak mati pon kena gelak dgn member. Paling teruk pon dia ungkit sampai dia bosan nak gelak je.

"Banyak la kau zaman gelap kita..aku gadis melayu terakhir kot dekat sekolah, kau tu la taiko tak berbayar dekat sekolah" kata jiyeon dengan muka riak nak mampus.

"Payah cakap dengan budak yang tak sedar diri ni,, aku rasa banyak dah cermin dalam rumah ni, tak cukup lagi ke? Sedih pakcik jeon dapat anak mcm ni" kata aku dengan geram.

"Benci aku dengan kau, tak pernah nak support member..dah la aku ni insan yang selalu kena buli dengan kau, smpai hati," kata jiyeon sambil sumbat pizza dalam mulutnya.

Gadis melayu terakhir la sangat, aku tgk mcm dah macam pelarian rohingnya dah cara makan tu.. aku kata dalam hati je la, sian kawan, nnti mula la mogok tak nak makan seminggu.

"Kesah pulak..terima jela takdir kau yang dah tertulis mcm tu, so kau nak join ke tak reunion tu"? Kata aku

"Mesti la nak , rugi kot kalau tak pergi"ujarnya dgn excited.

"Apa yang ruginya, bukannya dapat sejuta sorang pon kalau pergi, baik aku duduk rumah tido je lagi untung" balas aku selamba.

Memang aku malas nak pergi majlis macam ni, lama dah tak ikut mummy pergi dinner function bagai2 ni. Tu pon sebab daddy punya kerja yang selalu berurusan dengan orang kenamaan. Jadi sejak kecil lagi aku dah dibiasakan diri attend majlis2 formal bagai. Seronok? Yes for some people but not me laa...it so bored .

"Kau tak nak jumpa crush kau ke yang mamat ketul ais tu?, aku dengar dia dengan geng dia confirm attend" ujar jiyeon dengan muka tak habis excited lagi

"Perlu ke mention mamat ketul ais, mcm bnyk je crush aq padahal sorang tu je. Hmm last jumpa pon waktu last day school hritu..eh bukan jumpa, tengok je dari jauh. Buat malu je wey tak nak la" ujar aku.

"Eleh,acah malu padahal kau malu dengan member dia kan, alah yang hensem tu ape tah nama dia, aku tak ingat laa,"kata jiyeon dengan muka bekerut-kerut nak ingat nama orang yang buat hidup aku huru hara masa zaman sekolah dulu.

"Kau buat macam dia sorang je hensem,padahal geng dia semua hensem, aku rasa dia paling huduh antara member dia yang lain dengan gigi arnab dia tu, baik crush aku swag je" balas aku smbil teringat dekat muka dia yang payah nak senyum dulu,rindu la pulak, skrng dia buat apa eh lama dah tak buat kerja stalk orang.

"Lantak kau la.. ala jom la kau mesti nak taw kan dia kerja apa skrng,kawen ke belum, dah ada anak bini ke belum," hasut jiyeon supaya ikut dia.

"Kawen?! Kau jangan, patah seribu hati aku nanti, sedih aku bila bayangkan je , first love aku kot. Nak pergi ke tak eh?!"

"MIN SUGA, agak2 kau masih sama macam dulu ke, muka heartless, mata sepet, kulit macam mayat hidup, mulut tak banyak cakap tapi sekali keluar tu dalam ayat dia." Tanpa sedar aku tersenyum sndiri bila terfikirkan dia.

"Woi teringin sangat ke nak masuk hospital gila, meh aku hantar, orang gila je senyum sorang2, sayang orang lawa tapi gila" kutuk jiyeon selamba.

"Fine, kau pergi sorang reunion tu, aku malas ambik tahu,"panas hati aku dapat kawan tak supporting macam ni.

"Kau tak pergi kau yang rugi Kang Nara oiii" balas jiyeon dengan smirk sekali.
.
.
.

Crush | jjk|Where stories live. Discover now