10 - Deal with it (day1)

87 5 2
                                    

kereta berhenti di hadapan rumah jungkook.

y/n masih duduk diam tidak beranjak.
dia memandang jungkook. jungkook turut serta. kemudian.

"sayang jgnlaa nangis" jungkook mengelapkan air mata yang mengalir di pipi y/n.

"I'm so sorry, di sebabkan I reject die, die jadi mcm ni menyusahkan semua orang je".sambil mengelap air mata sendiri.

jungkook memeluk y/n."itu bukan salah you sayang, you ada hak sebab you memang tak suka kat dia". menepuk belakang badan y/n dengan lembut.

"so sekarang ni I nak you duduk dengan omma I lock pintu elok² nanti I balik". jungkook memberi arahan.
dan y/n mengangguk dengan laju. sebelum dia membuka pintu kereta hendak keluar, "baby please take care of yourself, I love you please I nak tengok you balik".

mereka berpelukan buat kali yg kedua. kemudian jungkook pun berlalu pergi.

jungkook pov

setelah smpai di jalan 4434, aku pergi ke telefon awam yang berhampiri gerai tersebut. hanya disitu sahaja yang ada telefon awam. aku masuk kedalam telefon awam tersebut. kemudian aku mengdial 987456321 seperti di arahakan oleh taehyung tadi.

menantikan panggilan yang tidak tahu dari siapa. kemudian panggilan tersebut diangkat.

"y-yeoboseyo? "aku kedengaran seperti teragak agak.

"heh bagus Sekarang aku boleh percaya yang kau akan ikut arahan aku hahah"

huh? apa yang dia maksudkan?
so ianya hanyala semata mata untuk menguji aku?!

"KIM TAEHYUNG?!! kau nak ape eh sebenarnya main-mainkan aku mcm ni?!"

"HAHAHA sabar ni baru part 1... belum part 2. kau tahukan aku nak y/n ..jadi.."

"jadi ape?!!! "

"kau kene ikut dulu ape aku nak"

"sekarang ni aku nak esok kau pergi ke bar360 seoul...bawak y/n sekali"

"baik"

"tuttt.. ." putus

"ERGHH!!" aku meletakkan telefon awam tu ke tempat yang sepatutnye itu balik dengan hentakan yang kuat. geram kene ikut suruhan orang psycho.

kemudian aku menaiki kereta dan beredar dari kawasan tersebut.

end pov

My Bodyguard - J. J K Where stories live. Discover now