Bab 2

3 0 0
                                    

Rika asyik tersenyum sejak kelmarin sampaikan Datin Manisah dan Dato Ramli berasa pelik melihat keadaan anaknya .

"Apa yang happy sangat ni Rika??" Tanya papa .

"Alah... Papa Rika happy salah Rika sedih salah " .

"Papa tak cakap salah kamu nak happy-happy ni , cuma papa pelik kenapa Rika happy sangat harini bukan ke Rika tak suka pegi sekolah ke"

'Dah suka dah pegi sekolah sebab Rika jumpa Prince Charming yang sangat kacak'

"Harini bukan hari yang spesial pon"sambung Dato Ramli

"Biarkan jer dia tu bang... Mungkin seronok nak jumpa kawan ataupun dia nak jumpa kekasih dia.." sampuk Datin Manisah .

Rika tersentak dengan kata-kata Datin Manisah namun cepat-cepat dia buat eksperisi muka yang selamba .

"Haishh..mana ada lah mama , mama ni merepek jerr.."kata Rika dengan pura-pura gelak .

"Hmmm... Yer lah tu" .

"Rika ... Jom pergi sekolah kita dah lambat ni!!" Teriak papa dari luar rumah .

"Baik papa!!!" . Rika bersalaman dengan Datin Manisah sebelum berangkat pergi .

______________________________________

Disekolah...

'Apa bawah meja aku ni' . Segera Rika ambil sepucuk surat yang berada di bawah meja nya. 'Haish siapa pulak yang main surat-surat ni macam budak zaman dulu jer . Ouhh mungkin dia nak buat sweet dengan kau kot . Manalah tahu kan .'

Rika buka surat itu.

Hai Rika . Seronok?? . Seronok menggatal dengan boyfriend orang??

Bila masa aku menggatal ni . Boleh dia tanya aku seronok ke tak . Bodoh punya soalan .

Rika sambung membaca

'Kau jangan ingat aku tak nampaklah apa yang jadi kelmarin... Kalau aku nampal lagi kau menggatal dengan boyfriend aku siap kau!!'
~H
TAMAT

'Haihh.. pasaipa ni bile masa aku menggatal ni dengan siapa?? . Mungkin salah orang ni . takkan salah orang kot terang-terang nama aku kat atas tu . Mungkin orang tu nak prank aku jer kot . Biasalah orang zaman sekarang tahu nak bergurau jer...'

Rika campak surat itu ke dalam tong sampah . Tanpa disedarinya dalam ramai-ramai classmate nyer ade seorang yang tengah memandang nyer dengan tajam .

Tajam lah sangat

Rika duduk di tempatnya dan memandang ke hadapan untuk mencari-cari kelibat si Daniel .

Satu

Dua

Tiga

Daniel masuk ke kelas dengan langkah yang bergaya dengan tangan nya menyelok poket lagilah macho habis .

Tak payah nk tergoda sngat dia author punya hihuhuhi..

Rika dari tadi ternganga-nganga mulut melihat Daniel sehingga ada seorang ketuk meja dia

Dan yesss... Orang itu ialah Daniel .
Rika cover malu dengan buat-buat cari buku bawah meja .

"Kenapa ternganga mulut tu Rika??? Ke kau dah tergoda tengok aku??" Sambil terangkat-angkat kening

'Ehhh mamat ni poya betul . Tahu-tahu jer aku tengok dia tadi . Tapi takkan aku nak mengaku kot . Nanti dia cop muka aku dengan gelaran ' perempuan gatal' pulak . Arghh kelentong jer '. Bisik hati kecil Rika

Adakah Aku Dalangnya???Where stories live. Discover now